Current issues in education: Participatory, dialogic and co-operative approaches

Course Information
TitleΣύγχρονα θέματα στην εκπαίδευση: Συμμετοχικές, διαλογικές και συνεργατικές προσεγγίσεις / Current issues in education: Participatory, dialogic and co-operative approaches
CodeΠ3036
FacultyPhilosophy
SchoolPhilosophy and Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorSofia Avgitidou
CommonNo
StatusActive
Course ID600020277

Programme of Study: UPS School of Philosophy and Education (2011-today)

Registered students: 51
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
CoreElective CoursesWinter/Spring-6
PedagogicCompulsory courses beloging to the selected specialisationWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2021 – 2022
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600189566
Course Type 2021
Specialization / Direction
Mode of Delivery
  • Face to face
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Be critical and self-critical
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Video lectures
  • Interactive excersises
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Reading Assigment351.4
Field trips and participation in conferences / seminars / activities60.2
Written assigments301.2
Exams401.6
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Short Answer Questions (Formative)
  • Written Assignment (Formative)
  • Performance / Staging (Formative)
  • Written Exam with Problem Solving (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Ανδρούσου, Α. & Τσάφος, Β. (2020). Επιστήμες της Εκπαίδευσης: Ένα δυναμικό διεπιστημονικό πεδίο. Αθήνα: Gutenberg. Δημητριάδου, Κ. (2016). Νέοι Προσανατολισμοί της Διδακτικής - Προσαρμογή της Διδασκαλίας στις Εκπαιδευτικές Προκλήσεις του 21ου Αιώνα. Αθήνα: Gutenberg (Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε).
Additional bibliography for study
Αυγητίδου, Σ. (2021). Υποστηρίζοντας τη μάθηση των παιδιών με συμμετοχικές και διαλογικές διαδικασίες: απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών. Στο Γουδήρας, Δ.Β. (εισαγωγή - επιμέλεια). Σύγχρονα θέματα Ψυχοπαιδαγωγικής. Στην μνήμη του Καθηγητή Παιδαγωγικής Χρήστου Φράγκου (σ.σ. 186-202). Αθήνα: Gutenberg Αυγητίδου, Σ. (2014). Η συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία: προϋποθέσεις και διαδικασίες ενίσχυσής της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Ε. Κατσαρού & Μ. Λιακοπούλου (επιμ.). Θέματα Διδασκαλίας και Αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Ενότητα Α. Επιμορφωτικό υλικό (σ.σ. 193-206). Μεταμόρφωση: Access Γραφικές Τέχνες Α.Ε. ISBN 978-618-81071-7-5 Εκπαιδευτικό υλικό http://voice.web.auth.gr/
Last Update
01-10-2022