Learning Outcomes
After the completion of the class students will be able to:
Organize the physical education lesson in secondary school
Manage effective situations and conditions that can occur at school.
To use different teaching methods and styles based on the characteristics of the students.
Be aware of methodological and practical issues that may arise in the classroom.
Course Content (Syllabus)
Creating and planning a physical education lesson in primary education based on the curriculum.
Exemplary teaching in the school by the responsible physical education teacher of the school.
Teaching Physical Education course (2 hours teaching in different classes), under the supervision of the head teacher of the school and his / her head teacher.
Attending, evaluating and commenting on the lessons and the lesson plans of the students.
Course Bibliography (Eudoxus)
Για μια καλύτερη φυσική αγωγή, Αθ. Παπαϊωάννου, Ι. Θεοδωράκης, Μ. Γούδας, Εκδ. Χριστοδουλίδου, 2003, Θες/νίκη.
Additional bibliography for study
Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Pangazi R. Εκδ. Σάλτο.
Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα, Σκοποί-Στόχοι, Επιδιώξεις, Δερρή Β. Εκδ. Σάλτο.
Τα βιβλία του εκπαιδευτικού για το δημοτικό σχολείο www.pi-school.gr .
Teaching Physical Education (5th Edition) Muska Mosston Muska Mosston (Author) Teaching Physical Education for Learning, Judith Rink .
Το λεξικό στη διδακτική πράξη και στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, Χατζηδήμου κ. Αφοι Κυριακίδη 2008 Θες/νίκη
Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολειό, Ν. Διγγελίδης, Αθ. Παπαϊωάννου, Εκδ. Χριστοδουλίδου, 2003 Θες/νίκη.
• The Physical Education Activity Handbook (12th Edition) Neil Schmottlach Neil Schmottlach, Jerre McManama.