Additional bibliography for study
Βιβλία
Fleer, Μ. (2018). Το παιχνίδι στην προσχολική ηλικία. Από τις προσωπικές εμπειρίες στις σύγχρονες θεωρίες (Επιμ. Μπιρμπίλη Μαρία). Θεσσαλονίκη: Σοφία.
Παπανδρέου, Μ. (2020). Συμμετοχική μάθηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Κατανοώντας τις γλώσσες των παιδιών και ενισχύοντας τη συμμετοχή τους σε διαδικασίες μάθησης και έρευνας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία. (κεφ. 5 & 7-11)
Περιοδικά
Arnott, L., & Duncan, P. (2019). Exploring the Pedagogic Culture of Creative Play Early Childhood Education. Journal of Early Childhood Research, 17(4), Pages 309-328, https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/1476718X19867370
Αυγητίδου, Σ. (2016). Δημιουργικότητα και παιχνίδι στην προσχολική εκπαίδευση: Μία κοινωνιο-πολιτισμική προσέγγιση. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 2, 9–19. https://doi.org/10.12681/dial.10570
Fleer, M. (2019). Conceptual PlayWorlds as a pedagogical intervention: Supporting the learning and development of the preschool child in play-based setting. Obutchénie, 3(3), 1–22. https://doi.org/10.14393/OBv3n3.a2019-51704
Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Rai, P. (2022). Science Concept Formation During Infancy, Toddlerhood, and Early Childhood: Developing a Scientific Motive Over Time. Research in Science Education, 1-20. https://doi.org/10.1007/s11165-022-10053-x
Μπιρμπίλη, M. (2016). Το παιδικό παιχνίδι σε έναν κόσμο που αλλάζει: Εισαγωγικό σημείωμα (Αφιέρωμα στο παιχνίδι). Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 2, 4–8. https://doi.org/10.12681/dial.10889 [ναι]
Τανακίδου, Μ., & Αυγητίδου. Σ. (2016). Υποστηρίζοντας τις οπτικές των παιδιών στο ελεύθερο παιχνίδι: μια εκπαιδευτική παρέμβαση. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 2, 52–77. https://doi.org/10.12681/dial.10542
Τόπη, Γ., & Παπανδρέου, M. (2021). Το ελεύθερο παιχνίδι στην τάξη του νηπιαγωγείου μέσα από τις φωτογραφίες και τα σχέδια των παιδιών. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού,18, 83-21, https://doi.org/10.12681/1cw.30024, (θεματικό Τεύχος).
Φουστέρη, A. & Παπανδρέου, M. (2020). ‘…Πο πατρόλ, πιτζαμοήρωες και αυτοκινητάκια, τίποτα άλλο’: Προσεγγίζοντας τις απόψεις των παιδιών για τα παιχνίδια τους. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, 17, 34-49. https://doi.org/10.12681/icw.26158
Vygotsky,L. (2004) Imagination and Creativity in Childhood, Journal of Russian & East European Psychology, 42(1), 7-97, DOI: 10.1080/10610405.2004.11059210
Κεφάλαια σε βιβλία/πρακτικά συνεδρίων
Botsoglou, K. & Kakana, D.-M. (2004). Linking cultures through play: children exchange cultural elements through play activities in kindergarten. In G. Haktanir & T. Güler (editors) Proceedings-2 of OMEP World Council and Conference 2003 (σ.11-29). Kusadasi.
Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Rai, P. (2021). Degrees of freedom in collective play: how different institutions create diverse conditions for young children's interactions. In M. Sakellariou (Ed.), Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes (1st ed., pp. 71-93). Nova Science Publishers.
Ζαφειροπούλου, Μ., Μπονώτη, Φ. & Κακανά, Δ.-Μ. (2004). Παγκοσμιοποίηση και Παιχνίδι: Ποιος δε γνωρίζει τα Pokemon; Στο Ν. Ζούκης, & Θ. Μητάκος (Επιμ.), Πρακτικά Ι’ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ελληνική Παιδεία και Παγκοσμιοποίηση (ηλεκτρονική μορφή). Τεύχος Γ. Ανακτήθηκε 3 Απριλίου 2004, από http://www.pee.gr/wp-content/uploads/praktika_synedrion_files/enall/sin_napl.htm
Κακανά, Δ.Μ. (2015) “Οικοδομώντας” προσωπικούς χώρους και τόπους δράσης στο νηπιαγωγείο, μέσα από το παιχνίδι. Στο Δ., Γερμανός & Μ.Λιάπη, (επιμ.). Ηλεκτρονικός τόμος Πρακτικών του Συμποσίου με Διεθνή Συμμετοχή: Τόποι για Εμπειρίες Μάθησης. Έρευνα, Δημιουργία, Αλλαγή (Θεσσαλονίκη, 9-10 Ιανουαρίου 2015) (σελ. 108-120). Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Ανάκτηση από https://epublishing.ekt.gr/sites/ektpublishing/files/proceedings/%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC%20%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B4%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85%20%CE%A4%CE%95%CE%A0%CE%91%CE%95%202015.pdf
Kakana, D.-M. & Theodosiou, S. (2019) Teachers as designers of educational toys and digital games. In G. Brougère & M. Allen (eds). Digital Proceedings from the 8th World Conference “Toys and Material Culture: Hybridisation, Design and Consumption”. International Toy Research Association, Ανάκτηση https://hal-univ-paris13.archives-ouvertes.fr/hal-02090961/document και https://hal-univ-paris13.archives-ouvertes.fr/hal-02090961
Megagianni, P., & Kakana, D. (2021) The Educational Value and Impact of Serious Games in Cognitive, Social and Emotional Development in Middle Childhood: Perceptions of Teachers in Greece. In: Tsiatsos T., Demetriadis S., Mikropoulos A., Dagdilelis V. (eds) Research on E-Learning and ICT in Education (pp. 129–145). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64363-8_8
Μητσιάκη. Γ., Καμπάκη Αθ. & Κακανά, Δ.-Μ. (2012). Εποχικότητα και Παιδική Διαφήμιση: Από την Barbie των Χριστουγέννων στη στολή του Batman. Στο Ευ. Κούρτη (Επιστημ. Επιμ.) Παιδική Ηλικία και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (σσ 137-151). Αθήνα: Ηρόδοτος, Ο.Μ.Ε.Ρ.