Learning Outcomes
Upon the successfu completion of this course, students are familiar with the nature of competitive marketing strategy and the need to adopt new marketing practices in order to meet the demands of business opportunities in the twenty-first century.
Course Content (Syllabus)
Strategic marketing focuses on the analysis of marketing strategy in retail and industrial organisations. The aim is to analyze the business environment, to discuss market attractiveness, product portfolio techniques, customer value, targeting and positioning, strategies for market development, anlysis of competition, new product development, design of global market offerings
Keywords
marketing plan, new product development, promotion, pricing, distribution, competitive advantage, branding
Course Bibliography (Eudoxus)
1.Γ. Σιώμκος, Στρατηγικό Μάρκετινγκ, (2019), Broken Hill, Κύπρος.
2.Perreault, W., Cannon, J. & McCarthy E., (2011) Βασικές αρχές Μάρκετινγκ, μια στρατηγική προσέγγιση (μετάφραση), Εκδόσεις Πασχαλίδης.
Additional bibliography for study
1.Βλαχοπούλου Μάρω, (2020), Ψηφιακό Μάρκετινγκ: απο τη θεωρία στην πράξη, Εκδόσεις Rosili.
2.Kotler, P., (2000), Marketing Management: Analysis Planning Implementation and Control, Prentice-Hall.
3.Dibb, S., Simkin, L., Pride, W., Ferrell, O.C., (2006), Marketing: Concepts and Strategies, 55th European Edition, Houghton Mifflin Company.
4.Σιώμκος, Γ., Τσιάμης Ι., (2004), Στρατηγικό Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα
5.Τσακλάγκανος, Α., (2001), Βασικές Αρχές του Μάρκετινγκ (τόμος Α΄ & Β' ), Εκδόσεις Κυριακίδη.
6.Kotleρ & Keller, Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ (μετάφραση), (2006), Εκδόσεις Κλειδάριθμος