Learning Outcomes
The aim of the course is to introduce the student to the aesthetics of the medium of Augmented-Virtual-Mixed Reality in Cinema, as well as to present and understand the good practices and methods of developing innovative Augmented-Virtual-Cinema applications as well as of the way of using of innovative technologies in contemporary film production.
Course Content (Syllabus)
The course includes the introduction to the aesthetics of the medium of Augmented-Virtual-Mixed Reality in Cinema, as well as presentation and analysis of the good practices and methods of developing innovative Augmented-Virtual-Cinema applications as well as of the way of using of innovative technologies in contemporary film production.
Keywords
Aesthetics of Augmented-Virtual-Mixed Reality, interactive narrative, immersion, 360 filming, Augmented-Virtual-Mixed Reality in Cinema
Course Bibliography (Eudoxus)
Σαντοριναίος, Μ., Ζώη, Σ., Δημητριάδη, Ν., «Από τις σύνθετες τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς-δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή τέχνη», Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα, Εκδόσεις Κάλλιπος, Αθήνα, 2015.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 320154
Έκδοση: 1/2016 Συγγραφείς: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΠΟΥΡΑΣ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΠΛΑΤΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣISBN: 978-960-603-382-7Τύπος: Ηλεκτρονικό ΒιβλίοΔιαθέτης (Εκδότης): Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο "Κάλλιπος"
Εισαγωγή στην τέχνη του κινηματογράφου
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33153075
Έκδοση: 3 ανατύπωση/2012Συγγραφείς: D. Bordwell, K. ThompsonISBN: 978-960-250-318-8Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ
Ανατομία του κινηματογράφου
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 25991
Έκδοση: 1η έκδ./2010Συγγραφείς: Dick Bernard F. (Επιμέλεια Εύα Στεφανή)ISBN: 978-960-16-3730-3Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Additional bibliography for study
A. Gigante, M., «Virtual Reality: Definitions, History and Applications», Elsevier Ltd, 1993.
J. Shaw, P. Weibel, «Future Cinema. The Cinematic Imaginary after Film», MIT Press, USA, 2003.
Kwastek, K. «Aesthetics of Interaction in Digital Art» The MIT Press., USA, 2013
Slater & Wilbur, «A Framework for Immersive Virtual Environments (FIVE): Speculations on the Role of Presence in Virtual Environments», MIT, 1997