Additional bibliography for study
Αμπατζοπούλου, Φρ. (2020). Ο άλλος εν διωγμώ. Η εικόνα του Εβραίου στη λογοτεχνία και τον κινηματογράγο. Αθήνα: Πατάκης.
Αποστολίδου Β. (2013). Ολοκαύτωμα και εφηβικός έρωτας στη Τζιοκόντα του Νίκου Κοκάντζη, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 17.
Auerbacher, Inge. I Am a Star: Child of the Holocaust. New York: Puffin, 1986.
Baer, Elizabeth Roberts (2000). ‘A New Algorithm in Evil: Children's Literature in a Post-Holocaust World’, The Lion and the Unicorn 24.3, pp. 378-401.
Cai, M., Multicultural Literature for Children and Young Adults: Reflections on Critical Issues. Westport, Greenwood Press, 2002
Γαβριηλίδου, Σ., «Περιθωριακοί χαρακτήρες στη σύγχρονη ελληνική εφηβική λογοτεχνία», στο Κανατσούλη, Μ. & Πολίτης, Δ. (επιμ.), Από την ποιητική της εφηβείας στην αναζήτηση της ερμηνείας της, Αθήνα, Πατάκης, 2010, 291-316.
Γαβριηλίδου Σ. (2013). Rosa Bianca, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 17.
Gavriilidis, S., “Multicultural Children’s Literature”, Πολύδρομο/Polydromo (ερευνητικό υλικό), 2011, http://www.polydromo.gr/Yliko_epistimoniko.html
Γιαννικοπούλου, Α. (2018). Η αναπηρία στο εικονογραφημένο βιβλίο, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 27.
Γουλής, Δ. (2013). «Αναπαραστάσεις Τουρκοκυπρίων σε έργα κυπριακής παιδικής λογοτεχνίας», Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 16.
Γουλής, Δ. (2013). «Η σιωπή της Ρουθ και η φωνή της Ρεβέκκας: εικόνες Εβραίων και απόηχοι της Shoah στην ελληνική λογοτεχνία για παιδιά και νέους», Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 17.
Γουλής, Δ., (2020), «Η επινόηση της μνήμης και η κατασκευή της αφήγησης στις ναζιστικές δυστοπίες: αφηγηματολογικές τεχνικές, σημειολογικές παρατηρήσεις και ιδεολογικές επισημάνσεις σε λογοτεχνικές και κινηματογραφικές αφηγήσεις», στο Γεωργοπούλου Ελ, Πάγκαλος, Ι. (επ.), Μνήμη και Αφήγηση. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2020, 123-144.
Ζερβού, Α. (2015), Eπικαιροποίηση και συμβολοποίηση: η αφήγηση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου για τους νεαρούς αναγνώστες του εικοστού πρώτου αιώνα και η περίπτωση του Εrich –Εmmanuel Schmitt. Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 31.
Ζερβού, Α. (2021), Εξιστορώντας την προσφυγιά και την αναγκαστική μετανάστευση στα παιδικά βιβλία - Υπερβαίνοντας την παιδαγωγική λογοκρισία, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 31.
Hamaide, Eléonore (2006). ‘La représentation des enfants juifs dans la littérature jeunesse’. In Les enfants de la Shoah (Sous la direction de Jacques Fijalkow). Paris, Éditions de Paris et Fondation pour la mémoire de la Shoah, pp. 147-160.
Κανατσούλη, Μ. (2011). Εναλλακτικές μορφές οικογένειας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία για μικρές ηλικίες παιδιών, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 11.
Κανατσούλη, Μ., “Διδάσκοντας πολυπολιτισμική παιδική λογοτεχνία”, στο Καλογήρου, Τ. & Λαλαγιάννη, Κ. (επιμ.), Η λογοτεχνία στο σχολείο. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (επιμέλεια), Τυπωθήτω-Γιώργος Δαρδανός 2005, 79-90.
Κανατσούλη Μ. (2013). Ολοκαύτωμα και λογοτεχνία για μικρά παιδιά: μια ασυμβίβαστη συνύπαρξη; Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 17.
Καρακίτσιος Α., (2013). Οι αναπαραστάσεις του Εβραίου στην παιδική λογοτεχνία. Κυνηγώντας τις λέξεις και τα νοήματα. Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 17.
Kertzer, Adrienne. “‘Do You Know What “Auschwitz” Means?’ Children’s Literature and the Holocaust.” The Lion and the Unicorn 23.2 (1999): 238–56.
Kimmel, Eric. “Confronting the Ovens: The Holocaust and Juvenile Fiction.” Horn Book Magazine 53 (1977): 84–91.
Muallem, Miriam, and Frances A. Dowd. “Model Criteria for and Content Analysis of Historical Fiction about the Holocaust for Grades Four through Twelve.” Multicultural Review 1.2 (April 1992): 49–55.
Οικονομίδου, Α. (2004). Τελικά, τα αγόρια κλαίνε; Έμφυλες ταυτότητες στη λογοτεχνία για μικρές ηλικίες: μία πρώτη προσέγγιση, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 1.
Οικονομίδου, Α., «Η ενηλικίωση του βλέμματος: το παιδί αναγνώστης μεταξύ εικόνας και κειμένου», στο Καλογήρου, Τζ. (επιμ.), Το εικονογραφημένο βιβλίο δεν είναι μόνο για παιδιά, Αθήνα, Παπαδόπουλος, 2006, 59-85.
Παπαρούση, Μ., «Οι Έλληνες ‘οικείοι ξένοι’: Εικόνες Τσιγγάνων στη σύγχρονη ελληνική παιδική πεζογραφία», π. Διαδρομές, τχ. 9-10 (2003): 27-39.
Πέτκου Ε. (2008). Ο θάνατος στην παιδική λογοτεχνία. Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 7.
περ. Κείμενα, τχ. 9, αφιέρωμα τεύχους: Μαύρο και Λευκό: Ο Φυλετικός Ρατσισμός στο Σύγχρονο Βιβλίο για Παιδιά (υπεύθυνη αφιερώματος Τζίνα Καλογήρου), με μελέτες των Αγγελική Γιαννικοπούλου, Κανατσούλη Μένη, Τσιλιμένη Τασούλα – Νταβλαμάνου Ελένη, Pinsent Pat, κ.ά., στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://keimena.ece.uth.gr
Russell, David L. “Reading the Shards and Fragments: Holocaust Literature for Young Readers.” The Lion and the Unicorn 21.2 (1997): 267–80.
Σηφάκη, Ευγ. (2019), Ερωτήματα για την παιδική προσφυγική λογοτεχνία, Ηλεκτρονικό Περιοδικό Κείμενα, 30.
Sullivan, Edward T. The Holocaust in Literature for Youth: A Guide and Resource Book. Lanham, MD: Scarecrow P, 1999.