Learning Outcomes
Upon successful completion of courses studnts will have acquired the required skill for:
~ critical reading of literary texts (poetry and prose) which are anthologized in the books of Greek High School and Lyceum
~ organizing multiple projects according to the current Curriculum for High School and Lyceum and the cross-Curriculum teaching
~ supporting and substantiating these projects.
Course Content (Syllabus)
Teachning methods of modern Greek literature in High School and Lyceum.
Course Bibliography (Eudoxus)
1) Βενετία Αποστολίδου, Δ. Κόκορης, Μιχ. Μπακογιάννης, Ε. Χοντολίδου(επιμ.), Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία, Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg, 2018.
2)Κιοσσές Σπύρος, Χατζημαυρουδή Ελένη (2020), Η λογοτεχνία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ερμηνευτική, κριτική και δημιουργική προσέγγιση των λογοτεχνικών κειμένων. Αθήνα: Κριτική.
3) Ευαγγελία Φρυδάκη, Η Θεωρία της Λογοτεχνίας στην Πράξη της ∆ιδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική, 2003.