Current issues in Teacher Education

Course Information
TitleΣύγχρονα προτάγματα στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών / Current issues in Teacher Education
CodeΠ3042
FacultyPhilosophy
SchoolPhilosophy and Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorVasiliki Papadopoulou
CommonYes
StatusActive
Course ID600020665

Programme of Study: UPS School of Philosophy and Education (2011-today)

Registered students: 8
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
CoreElective CoursesWinter/Spring-6
PedagogicCompulsory courses beloging to the selected specialisationWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2024 – 2025
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600255565
SectionInstructors
1. Τμήμα Φιλοσοφίας και ΠαιδαγωγικήςVasiliki Papadopoulou
2. Τμήματα Φιλοσοφικής ΣχολήςVasiliki Papadopoulou
3. Τμήματα ΣΘΕ, Θεολογικής ΣχολήςVasiliki Papadopoulou
Course Type 2021
Specialization / Direction
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Design and manage projects
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Summative)
  • Performance / Staging (Formative)
  • Labortatory Assignment (Formative)
Bibliography
Additional bibliography for study
1. Altrichter, Η.(επιμ.) (2001) Oι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μία εισαγωγή στην έρευνα δράσης, Αθήνα: Μεταίχμιο 2. Aνδρεαδάκης, Ν. (επιμ.)(2012) Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Σύγχρονες τάσεις και ζητήματα, Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος Ίων 3. Αντωνίου, Χ.(2009)Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 4. Αντωνίου, Χ.(2002) Η εκπαίδευση των Ελλήνων Δασκάλων στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 5. Arends, R. (2007) Learning to teach.7th ed. New York: McGraw-Hill. 6. Βούλγαρης, Σ. & Ματσαγγούρας, Η. (2005) Ερωτηματολόγιο Προσωπικής Θεωρίας Δασκάλων. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.), Επιμόρφωση και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Αθήνα: Μεταίχμιο, 148-157 7. Βρατσάλης, Κ.(επιμ/εισαγ.)(2005) Διδακτική εμπειρία και παιδαγωγική θεωρία. Αθήνα: Νήσος 8. Carr, W. & S. Kemmis(1986) Becoming critical. Education, knowledge and action research, London: Falmer Press, 9. Cochran-Smith, M. & Feiman-Nemser, Sh. et.al(ed. )(2008) Handbook of research on teacher education. Enduring Questions in Changing Contexts, 3rd edit., New York/London: Routledge 10. Γράβαρης, Δ& Παπαδάκης, Ν(επιμ.)(2005) Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική.Μεταξύ Κράτους και Αγοράς. Αθήνα : Εκδόσεις Σαββάλας. 11. Darling-Hammond, L.& Bransford, J.(eds.) (2005) Preparing Teachers for a Changing World, San Francisco: Jossey-Bass 12. Day, C.(2003) H εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Οι προκλήσεις της Δια Βίου μάθησης, μετφ. Ανθή Βακάκη, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 13. Δημητρόπουλος, Ε.(1998): Οι εκπαιδευτικοί και το επάγγελμά τους, Συμβολή στην ανάπτυξη μιας επαγγελματικής ψυχολογίας του Έλληνα εκπαιδευτικού. Αθήνα: Γρηγόρης. 14. Φρυδάκη, Ε.(2015) Η επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού και το μέλλον της διδασκαλίας, Αθήνα: Κριτική 15. Giesecke, H. (2009): Pädagogik- quo vadis? Ein Essay über Bildung im Kapitalismus, Weinheim/München: Juventa 16. Giesecke, H. (2007): Pädagogik als Beruf. Grundformen pädagogischen Handelns, 9.Aufl.Weinheim/München: Juventa 17. Hackl, B. & Neuweg, G. H. (Hg.)(2004): Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. Münster: LIT Verlag, 18. Hammerness, K.&Darling-Hamond, L.&Bransford, J.(2005)How Teachers Learn and Develop.In:Darling-Hammond, L.& Bransford, J.(eds) Preparing Teachers for a Changing World, San Francisco: Jossey-Bass, 358-390 19. Ζμας, Α.& Παπαδοπούλου, Β.(2007) Η σχέση θεωρίας-πράξης από φιλοσοφική σκοπιά και οι προεκτάσεις της στην εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών. Επιστήμες Αγωγής, 4, 229-242. 20. Καλαϊτζοπούλου, Μ(2001) Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 21. Καρράς, Κ. (2021). Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στον Σύγχρονο Κόσμο. Εκδόσεις: Gutenberg. 22. Καρράς, Κ. (2015). Συστήματα Εκπαίδευσης, Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών στον Σύγχρονο Κόσμο. Εκδόσεις: Gutenberg. 23. Καρράς, Κ. (2011). Εκπαιδευτικός σ’ έναν Κόσμο που Αλλάζει. Εκδόσεις: Gutenberg. 24. Κατσαρού, Ε.& Τσάφος, Β(2003) Από την έρευνα στη διδασκαλία. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης, Αθήνα: Σαββάλας 25. Κοσμίδου-Hardy X& Σοφός, Α.(2020) Ο εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας. Η ταυτότητα και το εργασιακό του προφίλ.Αθήνα: Γρηγόρης 26. Κοσσυβάκη, Φ. (2003) Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στο Μετανεωτερικό Σχολείο: Προσδοκίες, Προοπτικές, Όρια. Στάσεις και Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών ως προς τη Διδακτική τους Ετοιμότητα. Αθήνα:Gutenberg 27. Κουζέλης, Γ. (2005) «Πρακτικές της Θεωρίας και Θεωρίες της Πρακτικής. Σκέψεις 28. και Απορίες σχετικά με την επιμόρφωση Εκπαιδευτικών.» Στο: Βρατσάλης., Κ.(επιμ.), Διδακτική Εμπειρία και Παιδαγωγική Θεωρία. σελ. 55-65. Αθήνα: Νήσος. 29. Λιακοπούλου, Μ.(2010)Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών. Προϋποθέσεις και αξιολόγηση, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη 30. Loughran, J.(2006)Developing a Pedagogy of Teacher Education, London & N. York: Routledge 31. Ματθαίου, Δ(2000) Παγκοσμιοποίηση, κοινωνία της γνώσης και δια βίου Εκπαίδευση, Νέα Παιδεία, 24(93):13-26. 32. Ματσαγγούρας, Γ. Η(2002) Θεωρία της διδασκαλίας. Η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης, 2η βελτ. .εκδ., Αθήνα: Gutenberg 33. Ματσαγγούρας, Γ. Η και Χέλμης Η.(2002) Εκπαιδεύοντας τον Δάσκαλο της μετανεωτερικής εποχής: από τον Τεχνοκράτη στον Στοχαστικο-κριτικό δάσκαλο. Επιστήμες της Αγωγής, 2, 7-25 34. Ματσαγγούρας, Γ. Η (2005) Επαγγελματισμός και Επαγγελματική Ανάπτυξη. Στο: Μπαγάκης, Γ(επιμ.)Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, Αθήνα: Μεταίχμιο 35. Μλεκάνης, Μ(2004) Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός 36. Μπαγάκης, Γ. (επιμ.)(2005) Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, Αθήνα, Μεταίχμιο 37. Μπαγάκης, Γ.(επιμ.)(2002) Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής, Αθήνα: Μεταίχμιο 38. Μπίκος, Κ.(1998) Η εξέλιξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης και ο ρόλος της στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 27, 71-96 39. Μπουζάκης, Σ(2012)(επιμ.)Συγκριτική Παιδαγωγική, Αθήνα:Gutenberg 40. Mπουζάκηs, Σ- Χ. Τζήκας(1996): Η κατάρτιση των Δασκάλων-Διδασκαλισσών και των Νηπιαγωγών στην Ελλάδα., τομ Α΄: Η περίοδος των Διδασκαλείων, Αθήνα: Gutenberg 41. Mπουζάκηs, Σ- Χ. Τζήκας- K. Ανθόπουλος(1997): Η κατάρτιση των Δασκάλων-Διδασκαλισσών και των Νηπιαγωγών στην Ελλάδα., τομ Β΄: Η περίοδος των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Σχολών Νηπιαγωγών:1933-1990. Αθήνα: Gutenberg 42. Neave, G.(1998): Οι εκπαιδευτικοί. Προοπτικές για το εκπαιδευτικό επάγγελμα στην Ευρώπη, μετφρ. Μ Δεληγιάννη, Αθήνα: Έκφραση 43. Ξωχέλλης, Π. (επιμ.)(2007)Λεξικό της Παιδαγωγικής, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 44. Ξωχέλλης, Π. (2007) Παιδαγωγική (Επιστήμη). Στο: Ξωχέλλης, Π. (επιμ.)Λεξικό της Παιδαγωγικής, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 506-509 45. Ξωχέλλης, Π. (2005) Ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο κόσμο. Αθήνα: Gutenberg. 46. Ξωχέλλης, Π.& Παπαναούμ, Ζ.(2000): Η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ελληνικές εμπειρίες 1997-2000, Θεσσαλονίκη 47. Οικονομίδης, Β. (επιμ.)(2011) Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Αθήνα: Πεδίο 48. Παπαδοπούλου, Β., Θωίδης, Ι., & Τσακιρίδου, Ε (2007). Η Πρακτική Άσκηση στο ΠΤΔΕ Φλώρινας: Αντιλήψεις των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών. Στο: Ταρατόρη, Ε.κ.α(επιμ)Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν,παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 241-250 49. Papadopoulou V., & Thoidis, I.(2008). Teaching practice programmes in Greece: The case of the University of Western Macedonia. In: Comparative Education Teacher Training, Education Policy and Social Inclusion, 6, 86-73. Sofia, Bulgaria: Bureau for Educational Services. 50. Παπαναούμ, Ζωή (2003) Το επάγγελμα του Εκπαιδευτικού: Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός. 51. Schön, A.D.(1987) Educating the reflective practitioner, San Francisco: Jossey-Bass Soler, J., Craft, A. &Burgess, H.(eds) (2001) Teacher Development. Exploring our own practice, London: Paul Chapman Publishing 52. Σταμέλος, Γ(1999) Τα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα. Καταβολές –Παρούσα κατάσταση – Προοπτικές. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. 53. Ταρατόρη, Ε(επιμ.)(2007) Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν, παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 54. Τριλιανός, Θ.(2007) «Πραγματικότητες και προοπτικές των Παιδαγωγικών Τμημάτων» Στο: Ταρατόρη, Ε.κ.α(επιμ.) Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν,παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 57-65 55. Τσάφος, Β. & Κατσαρού, Ε. (2003) Από τη διδασκαλία στην έρευνα. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας 56. Χατζηπαναγιώτου, Π(2001) Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών : ζητήματα οργάνωσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 57. Χατζηδήμου, Δ.(επιμ.)(2001) Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Τιμητικός τόμος για τα 65χρονα του καθηγητή Π. Ξωχέλλη, Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη, 157-167 1. Altrichter, Η.(επιμ.) (2001) Oι εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους. Μία εισαγωγή στην έρευνα δράσης, Αθήνα: Μεταίχμιο 2. Aνδρεαδάκης, Ν. (επιμ.)(2012) Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Σύγχρονες τάσεις και ζητήματα, Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος Ίων 3. Αντωνίου, Χ.(2009)Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 4. Αντωνίου, Χ.(2002) Η εκπαίδευση των Ελλήνων Δασκάλων στις Παιδαγωγικές Ακαδημίες, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 5. Arends, R. (2007) Learning to teach.7th ed. New York: McGraw-Hill. 6. Βούλγαρης, Σ. & Ματσαγγούρας, Η. (2005) Ερωτηματολόγιο Προσωπικής Θεωρίας Δασκάλων. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.), Επιμόρφωση και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Αθήνα: Μεταίχμιο, 148-157 7. Βρατσάλης, Κ.(επιμ/εισαγ.)(2005) Διδακτική εμπειρία και παιδαγωγική θεωρία. Αθήνα: Νήσος 8. Carr, W. & S. Kemmis(1986) Becoming critical. Education, knowledge and action research, London: Falmer Press, 9. Cochran-Smith, M. & Feiman-Nemser, Sh. et.al(ed. )(2008) Handbook of research on teacher education. Enduring Questions in Changing Contexts, 3rd edit., New York/London: Routledge 10. Γράβαρης, Δ& Παπαδάκης, Ν(επιμ.)(2005) Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική.Μεταξύ Κράτους και Αγοράς. Αθήνα : Εκδόσεις Σαββάλας. 11. Darling-Hammond, L.& Bransford, J.(eds.) (2005) Preparing Teachers for a Changing World, San Francisco: Jossey-Bass 12. Day, C.(2003) H εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Οι προκλήσεις της Δια Βίου μάθησης, μετφ. Ανθή Βακάκη, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 13. Δημητρόπουλος, Ε.(1998): Οι εκπαιδευτικοί και το επάγγελμά τους, Συμβολή στην ανάπτυξη μιας επαγγελματικής ψυχολογίας του Έλληνα εκπαιδευτικού. Αθήνα: Γρηγόρης. 14. Φρυδάκη, Ε.(2015) Η επαγγελματική ταυτότητα του εκπαιδευτικού και το μέλλον της διδασκαλίας, Αθήνα: Κριτική 15. Giesecke, H. (2009): Pädagogik- quo vadis? Ein Essay über Bildung im Kapitalismus, Weinheim/München: Juventa 16. Giesecke, H. (2007): Pädagogik als Beruf. Grundformen pädagogischen Handelns, 9.Aufl.Weinheim/München: Juventa 17. Hackl, B. & Neuweg, G. H. (Hg.)(2004): Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns. Münster: LIT Verlag, 18. Hammerness, K.&Darling-Hamond, L.&Bransford, J.(2005)How Teachers Learn and Develop.In:Darling-Hammond, L.& Bransford, J.(eds) Preparing Teachers for a Changing World, San Francisco: Jossey-Bass, 358-390 19. Ζμας, Α.& Παπαδοπούλου, Β.(2007) Η σχέση θεωρίας-πράξης από φιλοσοφική σκοπιά και οι προεκτάσεις της στην εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών. Επιστήμες Αγωγής, 4, 229-242. 20. Καλαϊτζοπούλου, Μ(2001) Ο εκπαιδευτικός ως στοχαζόμενος επαγγελματίας, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 21. Καρράς, Κ. (2021). Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στον Σύγχρονο Κόσμο. Εκδόσεις: Gutenberg. 22. Καρράς, Κ. (2015). Συστήματα Εκπαίδευσης, Επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών στον Σύγχρονο Κόσμο. Εκδόσεις: Gutenberg. 23. Καρράς, Κ. (2011). Εκπαιδευτικός σ’ έναν Κόσμο που Αλλάζει. Εκδόσεις: Gutenberg. 24. Κατσαρού, Ε.& Τσάφος, Β(2003) Από την έρευνα στη διδασκαλία. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης, Αθήνα: Σαββάλας 25. Κοσμίδου-Hardy X& Σοφός, Α.(2020) Ο εκπαιδευτικός ως επαγγελματίας. Η ταυτότητα και το εργασιακό του προφίλ.Αθήνα: Γρηγόρης 26. Κοσσυβάκη, Φ. (2003) Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού στο Μετανεωτερικό Σχολείο: Προσδοκίες, Προοπτικές, Όρια. Στάσεις και Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών ως προς τη Διδακτική τους Ετοιμότητα. Αθήνα:Gutenberg 27. Κουζέλης, Γ. (2005) «Πρακτικές της Θεωρίας και Θεωρίες της Πρακτικής. Σκέψεις 28. και Απορίες σχετικά με την επιμόρφωση Εκπαιδευτικών.» Στο: Βρατσάλης., Κ.(επιμ.), Διδακτική Εμπειρία και Παιδαγωγική Θεωρία. σελ. 55-65. Αθήνα: Νήσος. 29. Λιακοπούλου, Μ.(2010)Η παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών. Προϋποθέσεις και αξιολόγηση, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη 30. Loughran, J.(2006)Developing a Pedagogy of Teacher Education, London & N. York: Routledge 31. Ματθαίου, Δ(2000) Παγκοσμιοποίηση, κοινωνία της γνώσης και δια βίου Εκπαίδευση, Νέα Παιδεία, 24(93):13-26. 32. Ματσαγγούρας, Γ. Η(2002) Θεωρία της διδασκαλίας. Η προσωπική θεωρία ως πλαίσιο στοχαστικο-κριτικής ανάλυσης, 2η βελτ. .εκδ., Αθήνα: Gutenberg 33. Ματσαγγούρας, Γ. Η και Χέλμης Η.(2002) Εκπαιδεύοντας τον Δάσκαλο της μετανεωτερικής εποχής: από τον Τεχνοκράτη στον Στοχαστικο-κριτικό δάσκαλο. Επιστήμες της Αγωγής, 2, 7-25 34. Ματσαγγούρας, Γ. Η (2005) Επαγγελματισμός και Επαγγελματική Ανάπτυξη. Στο: Μπαγάκης, Γ(επιμ.)Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, Αθήνα: Μεταίχμιο 35. Μλεκάνης, Μ(2004) Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός 36. Μπαγάκης, Γ. (επιμ.)(2005) Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, Αθήνα, Μεταίχμιο 37. Μπαγάκης, Γ.(επιμ.)(2002) Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής, Αθήνα: Μεταίχμιο 38. Μπίκος, Κ.(1998) Η εξέλιξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης και ο ρόλος της στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 27, 71-96 39. Μπουζάκης, Σ(2012)(επιμ.)Συγκριτική Παιδαγωγική, Αθήνα:Gutenberg 40. Mπουζάκηs, Σ- Χ. Τζήκας(1996): Η κατάρτιση των Δασκάλων-Διδασκαλισσών και των Νηπιαγωγών στην Ελλάδα., τομ Α΄: Η περίοδος των Διδασκαλείων, Αθήνα: Gutenberg 41. Mπουζάκηs, Σ- Χ. Τζήκας- K. Ανθόπουλος(1997): Η κατάρτιση των Δασκάλων-Διδασκαλισσών και των Νηπιαγωγών στην Ελλάδα., τομ Β΄: Η περίοδος των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Σχολών Νηπιαγωγών:1933-1990. Αθήνα: Gutenberg 42. Neave, G.(1998): Οι εκπαιδευτικοί. Προοπτικές για το εκπαιδευτικό επάγγελμα στην Ευρώπη, μετφρ. Μ Δεληγιάννη, Αθήνα: Έκφραση 43. Ξωχέλλης, Π. (επιμ.)(2007)Λεξικό της Παιδαγωγικής, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 44. Ξωχέλλης, Π. (2007) Παιδαγωγική (Επιστήμη). Στο: Ξωχέλλης, Π. (επιμ.)Λεξικό της Παιδαγωγικής, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 506-509 45. Ξωχέλλης, Π. (2005) Ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο κόσμο. Αθήνα: Gutenberg. 46. Ξωχέλλης, Π.& Παπαναούμ, Ζ.(2000): Η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ελληνικές εμπειρίες 1997-2000, Θεσσαλονίκη 47. Οικονομίδης, Β. (επιμ.)(2011) Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Αθήνα: Πεδίο 48. Παπαδοπούλου, Β., Θωίδης, Ι., & Τσακιρίδου, Ε (2007). Η Πρακτική Άσκηση στο ΠΤΔΕ Φλώρινας: Αντιλήψεις των συνεργαζόμενων εκπαιδευτικών. Στο: Ταρατόρη, Ε.κ.α(επιμ)Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν,παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 241-250 49. Papadopoulou V., & Thoidis, I.(2008). Teaching practice programmes in Greece: The case of the University of Western Macedonia. In: Comparative Education Teacher Training, Education Policy and Social Inclusion, 6, 86-73. Sofia, Bulgaria: Bureau for Educational Services. 50. Παπαναούμ, Ζωή (2003) Το επάγγελμα του Εκπαιδευτικού: Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός. 51. Schön, A.D.(1987) Educating the reflective practitioner, San Francisco: Jossey-Bass Soler, J., Craft, A. &Burgess, H.(eds) (2001) Teacher Development. Exploring our own practice, London: Paul Chapman Publishing 52. Σταμέλος, Γ(1999) Τα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Τμήματα. Καταβολές –Παρούσα κατάσταση – Προοπτικές. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. 53. Ταρατόρη, Ε(επιμ.)(2007) Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν, παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 54. Τριλιανός, Θ.(2007) «Πραγματικότητες και προοπτικές των Παιδαγωγικών Τμημάτων» Στο: Ταρατόρη, Ε.κ.α(επιμ.) Παιδαγωγικά Τμήματα: παρελθόν,παρόν, μέλλον. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου, Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 57-65 55. Τσάφος, Β. & Κατσαρού, Ε. (2003) Από τη διδασκαλία στην έρευνα. Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης. Αθήνα: Σαββάλας 56. Χατζηπαναγιώτου, Π(2001) Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών : ζητήματα οργάνωσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης, Αθήνα: Τυπωθήτω-Γ.Δαρδανός, 57. Χατζηδήμου, Δ.(επιμ.)(2001) Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Τιμητικός τόμος για τα 65χρονα του καθηγητή Π. Ξωχέλλη, Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη, 157-167
Last Update
26-02-2022