Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Despoina Desli
Associate Professor, School of Primary Education
Personal Information
2310991234
2310995083
ddesli@eled.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική των Μαθηματικών
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Μαθηματικά
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1993
Πτυχίο
Παιδαγωγική Σχολή, Τμήμα Νηπιαγωγών
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1994
MA
Institute of Education
University of London
Great Britain
Child Development and Learning with Early Childhood Education
Διδακτορικό Δίπλωμα
1999
PhD
Institute of Education
University of London
Great Britain
Child Development and Learning
Course Work
Courses of Winter semester of 2018–19 academic year
PAIDAGŌGIKO TMĪMA DĪMOTIKĪS EKPAIDEUSĪS
Υ-16
TEACHING MATHEMATICS: BASIC THEORIES AND PRACTICES
ΥΕ-5
ISSUES IN MATHEMATICS EDUCATION: TEACHING PRACTICES
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Kyriakoreizi Aikaterini. Γνώσεις περιεχομένου και παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου εν ενεργεία εκπαιδευτικών και ποιότητα διδασκαλιών στα μαθηματικά.
Seisoglou Sofia. Γνώση περιεχομένου και παιδαγωγική γνώση περιεχομένου των εκπαιδευτικών στην ανάγνωση και ερμηνεία γραφικών παραστάσεων
Kokouvinou Evdokia. ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Vasila Aikaterini. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ:Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ.
Vissariou Aikaterini. Μεταγνωστικές διαδικασίες και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων σε παιδιά δημοτικού σχολείου.
Zioga Marianthi. Δημιουργικότητα στα μαθηματικά: Μελέτη των διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο.
Iosifidou Fani. Εκτιμήσεις μέτρησης μεγεθών: η θέση τους στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου και οι επιδόσεις των παιδιών
2017–2018
Koutla Athanasia. "Στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων στην εκτέλεση νοερών υπολογισμών διαίρεσης"
Varytimidou Maria. "Τρόποι αντιμετώπισης του λάθους στα μαθηματικά από υποψήφιους εκπαιδευτικούς: η περίπτωση της αφαίρεσης φυσικών αριθμών"
Kisapanagioti Nikoleta. Οι γραφικές παραστάσεις στο δημοτικό σχολείο: δυνατότητες των παιδιών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών
Vavatsi Aspasia. Νοερές αφαιρέσεις από παιδιά και ενήλικες: επιδόσεις και στρατηγικές
Triantafyllou Eirini. Εκτιμήσεις αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά Α' και Β΄Δημοτικού
Koutroumpeli Athina. "Διδασκαλία μαθηματικών από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο:η οπτική των δασκάλων και καθηγητών των μαθηματικών."
Boukouvala Zoi. "Οι ερωτήσεις των μαθητών/ριών κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο"
Kouklatzi Anastasia-Maria. Οι γραφικές παραστάσεις στο δημοτικό σχολείο: δυνατότητες των παιδιών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου των εκπαιδευτικών
2016–2017
Stavridou Melpomeni. Λόγοι επιλογής των προβλημάτων πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού κλασμάτων στη διδασκαλία των μαθηματικών: οι ιδέες των εκπαιδευτικών.
Angeli Charikleia-Eirini. "Χρήση της αντιμεταθετικής ιδιότητας και σύνδεση με νοερούς υπολογισμούς"
Gerasi Vasiliki. "Σύνδεση των μαθηματικών με την καθημερινή ζωή στο δημοτικό σχολείο: οι ιδέες των υποψηφίων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών"
Vlachopoulos Gerasimos. "Οι ερωτήσεις στο μάθημα των μαθηματικών: η οπτική των παιδιών της Στ΄τάξης"
Chatzipanagiotidou Maria. "Επικοινωνία των μικρών παιδιών κατά την κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων"
Myrovali Vasiliki. Επίδοση και στρατηγικές των παιδιών σε καταστάσεις που αφορούν εκτιμήσεις μέτρησης εμβαδού.
Lioliou Anastasia. "Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί κατά την επίλυση προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης"
2015–2016
Kyriakoreizi Aikaterini. ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕ ΚΛΑΣΜΑΤΑ
Giakoumi Maria. ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΗΚΟΥΣ: ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Delipapa Pigi. Φύλο και επιδόσεις στα μαθηματικά προβλήματα: Ο ρόλος του πλαισίου.
Katsidou Rafailia. Νοεροί υπολογισμοί διαίρεσης από παιδιά Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού.
Papaioannou Vasiliki. Κατασκευή προβλημάτων πρόσθεσης και πολλαπλασιασμού δεκαδικών αριθμών με σενάριο από υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς.
Kosta Foteini. Εκτίμηση μέτρησης βάρους: Επιδόσεις και στρατηγικές των παιδιών.
Seisoglou Sofia. Ο ρόλος της οπτικής παρουσίασης των πληροφοριών στην ερμηνεία ραβδογράμματος από παιδιά Β΄και Γ΄Δημοτικού.
Kaliantza-Tastemiroglou Eirini-Virginia. Στρατηγικές μείωσης του άγχους των μαθητών/τριών για τα μαθηματικά στο δημοτικό σχολείο: η περίπτωση των εκπαιδευτικών.
2014–2015
Avramidou Iliana. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΠΟ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ
Batsiou Marina. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΗ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ Α' ΚΑΙ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Omer Esra. ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΜΠΛΟΚΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
2013–2014
Zioga Marianthi. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Papageroudi Niki. ΜΠΟΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΜΑΘΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ; : ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Demiri Foteini. ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΪΜΗΣ ΑΛΓΕΒΡΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ Β΄ ΚΑΙ Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Gaitaneri Dimitra-Maria. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΤΙΒΩΝ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ Γ’ ΚΑΙ Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥΣ
Galanopoulou Elisavet. ΕΙΔΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Myrovali Vasiliki. Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΠΟ ΠΑΙΔΙΑ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
2012–2013
Kyriakoreizi Aikaterini. ΑΓΧΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ: ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Molasioti Kyriaki. ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΕΣ, ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Karapanou Anna. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Karpitsari Aikaterini. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Krommydas Konstantinos-Odysseas. ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Γ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
2011–2012
Vasileiadou Pinelopi. ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Loukidou Charikleia. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΤΗΣ Α' ΚΑΙ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΑ
Anestakis Petros. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Amvrosiou Alexia. ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΑΓΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
2
2012
2018
Head, Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών
1
2011
2018
Head, Κατάρτιση ωρολόγιου Προγράμματος
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2005
2012
Head, Βιβλιοθήκης ΔΠΘ
Research Projects
2017–2018
"Μεταγνωστικές λειτουργίες μαθητών Δημοτικού Σχολείου κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων" στα πλαίσια της 1ης προκήρυξης υποτροφιών ΕΛΙΔΕΚ για υποψήφιους διδάκτορες με κωδικό 2093
2017–2018
Δημιουργικότητα στα μαθηματικά : Μελέτη των διδακτικών πρακτικών στο δημοτικό σχολείο
2015–2016
Συνέδριο: "Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις"
2015–2016
Συνέδριο: "6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών της Διδακτικής των Μαθητών (Εν. Ε. Δι. Μ.) με Διεθνή Συμμετοχή με τίτλο: Μαθηματικά Με διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις"
Publications
2018
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Τριανταφύλλου Ειρήνη
(2018)
.
Εκτιμήσεις αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού
.
4ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλής Δημήτριος
,
Δεσλή Δέσποινα
(2018)
.
«Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάνας νερά τα χέρια», θα μπορούσαν να αγκαλιάσουν τη Γη;: Η επίλυση προβλήματος συναντά τη λογοτεχνία σε μια τάξη Ε’ Δημοτικού
.
Σχολείο ανοικτό στις παιδαγωγικές και κοινωνικές προκλήσεις
.
Επιμέλεια:Σ. Γρόσδος, & Α. Τσιβάς
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.179-188
.
Κυριακορεϊζη Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2018)
.
Παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου υποψήφιων δασκάλων στις πράξεις με κλάσματα
.
Πρακτικά του 5ου Συνεδρίου "Νέος Παιδαγωγός"
.
Επιμέλεια:Φ. Γούσιας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
p.1447-1454
.
2017
Journal Article
Desli Despoina
,
Giakoumi Maria
(2017)
.
Children’s length estimation performance and strategies in standard and non-standard units of measurement
.
International Journal for Research in Mathematics Education
.
vol.7 no.3 p.61-84
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Βασιλά Α
(2017)
.
Παρουσίαση και σύγκριση του ισχύοντος και του νέου προγράμματος σπουδών των μαθηματικών του δημοτικού σχολείου αναφορικά με τη διδασκαλία της στατιστικής
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.63
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Γαϊτανέρη Δ
(2017)
.
Η κατανόηση των μαθηματικών μοτίβων από παιδιά Γ’ και Δ’ τάξης δημοτικού σχολείου και οι στρατηγικές σκέψης τους
.
Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση
.
vol.5 no.1 p.63-83
.
Conference Proceedings Article
Desli Despoina
,
Galanopoulou E
(2017)
.
Questioning in primary school mathematics: An analysis of questions teachers ask in mathematics lessons
.
Digital proceedings from the 3rd International Symposium on New Issues on Teacher Education-ISNITE 2015
.
Επιμέλεια:D.M. Kakana, & P. Manoli (Eds.)
.
Volos - Greece
.
p.97-105
.
Βασιλά Αικατερίνη
,
Δεσλή Δέσποινα
(2017)
.
Προτάσεις διδακτικής παρέμβασης στο μάθημα της Στατιστικής σε παιδιά Δ’ τάξης
.
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Βλαχόπουλος Γεράσιμος
(2017)
.
Ο ρόλος των ερωτήσεων στο μάθημα των Μαθηματικών: Η οπτική των παιδιών Στ’ τάξης
.
3ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Λιόλιου Αναστασία
(2017)
.
Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί κατά την επίλυση πλαισιωμένων και μη πλαισιωμένων προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης
.
3ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μυρόβαλη Βασιλική
(2017)
.
Επίδοση και στρατηγικές των παιδιών σε καταστάσεις που αφορούν εκτίμηση μέτρησης εμβαδού
.
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Καϊτσίδου Ραφαηλία
(2017)
.
Νοεροί και γραπτοί υπολογισμοί διαίρεσης από παιδιά Ε’ και Στ’ Δημοτικού
.
Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μπάτσιου Μ
(2017)
.
Κατανόηση της έννοιας της ισοδυναμίας μέσα από συμβολικά και μη συμβολικά πλαίσια σε παιδιά Α’ και Β’ Δημοτικού
.
Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον: Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης. Τόμος Α: Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις
.
Επιμέλεια:Α. Δημητρίου, Χ. Σακονίδης, Ε. Μαλκοπούλου, Χ. Μπουτζιλούδη, & Α.Ε Τεμπρίδου (Επιμ.)
.
Αλεξανδρούπολη - Ελλάδα
.
vol.α p.27-35
.
2016
Conference Proceedings Article
Βασιλά Α
,
Δεσλή Δέσποινα
(2016)
.
Οργάνωση δεδομένων και παρουσίαση πληροφοριών από παιδιά Δ’ Δημοτικού
.
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
(ed.) Μ. Σκουμιός, Χ. Σκουμπουρδή
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
p.299-308
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Σεΐσογλου Σ
(2016)
.
Οπτική παρουσίαση των πληροφοριών σε ένα μαθηματικό πρόβλημα: Η περίπτωση των ραβδογραμμάτων
.
Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
Επιμέλεια:Μ. Σκουμιός, & Χ. Σκουμπουρδή (Επιμ.)
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
p.309-318
.
2015
Conference Proceedings Article
Desli Despoina
,
Zioga M
(2015)
.
Looking for creativity in primary school mathematical tasks
.
9th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
.
(eds) Krainer, K., & Vondrova, N
.
Prague - Czech Republic
.
p.989-995
.
Desli Despoina
(2015)
.
Cooperative learning in primary school mathematics: Identifying teachers’ and children’s interactions for creating classroom communities
.
Proceedings of the IV International Conference on Critical Education ‘Critical Education in the Era of Crisis’ (http://www.eled.auth.gr)
.
(eds) G. Grollios, A. Liambas, & P. Pavlidis
.
Thessaloniki - Greece
.
vol.2 p.180-189
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Αβραμίδου Η
(2015)
.
Κατασκευή προβλημάτων με σενάριο από υποψήφιους εκπαιδευτικούς: Η περίπτωση της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού κλασμάτων
.
32ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας. Η Δύναμη των Μαθηματικών κινητήριος μοχλός της επιστημονικής έρευνας και της εξελικτικής πορείας του πολιτισμού μας
.
Καστοριά, Ελλάδα
.
p.263-272
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Ζιώγα Μ
(2015)
.
Κριτήρια επιλογής των προβλημάτων που ενισχύουν τη δημιουργικότητα στα μαθηματικά: Οι ιδέες των εκπαιδευτικών
.
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών (Εν.Ε.Δι.Μ.) «Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις»
.
(επίμ.) Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
p.116-125
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Γιακουμή Μ
(2015)
.
Εκτίμηση μήκους με τυπικές και άτυπες μονάδες μέτρησης: Επιδόσεις και στρατηγικές των παιδιών
.
Συνεδρίου: 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών (Εν.Ε.Δι.Μ.) «Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις»
.
Επιμέλεια:Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, & Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
p.429-438
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κυριακορείζη Α
(2015)
.
Γνώσεις περιεχομένου και παιδαγωγικές γνώσεις περιεχομένου υποψηφίων δασκάλων στις πράξεις με κλάσματα
.
6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Επιμέλεια:Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, & Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.439-448
.
Δεσλή Δέσποινα
(2015)
.
Κάνοντας μαθηματικά μέσα από παιχνίδι: οι αλλαγές στις απόψεις των μαθητών
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή ‘Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή, & Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
p.759-769
.
2014
Journal Article
Anestakis P
,
Desli Despoina
(2014)
.
Computational estimation in the Greek primary school: tasks proposed for its teaching
.
MENON: Journal of Educational Research
.
Desli Despoina
,
Dimitriou A
(2014)
.
Teaching mathematics and science in early childhood: Prospective kindergarten and primary school teachers’ beliefs
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
vol.8 no.2 p.25-48
.
Desli Despoina
,
Loukidou H
(2014)
.
Addition and subtraction word problems in Greek Grade A and Grade B mathematics textbooks: distribution and children’s understanding
.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning
.
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Μυρόβαλη Β
(2014)
.
Η αίσθηση του αριθμού σε παιδιά Ε’ και Στ’ Δημοτικού και οι στρατηγικές τους κατά την επίλυση πλαισιωμένων και μη πλαισιωμένων προβλημάτων
.
31ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας
.
Βέροια - Ελλάδα
.
ΕΜΕ
.
p.280-289
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κυριακορείζη Α
(2014)
.
Συναισθήματα υποψηφίων εκπαιδευτικών κατά την επίλυση προβλήματος: σύνδεση με τη διδασκαλία των μαθηματικών στο δημοτικό σχολείο
.
Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με θέμα: ‘Αναστοχασμοί για την παιδική ηλικία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.528-547
.
Δεσλή Δέσποινα
(2014)
.
Παραγωγή υπολογιστικών εκτιμήσεων στο νηπιαγωγείο: δυνατότητες και προοπτικές
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα, Ελλάδα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Μολασιώτη Κ
(2014)
.
Οι εικόνες στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Β’ Δημοτικού και ο ρόλος τους στην επίδοση των μαθητών
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Ανεστάκης Π
(2014)
.
Υπολογιστικές εκτιμήσεις και η διδασκαλία τους: επιδόσεις, στρατηγικές και στάσεις υποψηφίων εκπαιδευτικών
.
5ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
2012
Translation
Nunes T
,
Νιλοραραϊζη Μ. (editor)
,
Δεσλή Δέσποινα (editor)
(2012)
.
Η διδασκαλία των μαθηματικών σε κωφά παιδιά. (επιστημονική επιμέλεια - πρόλογος)
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Επίκεντρο
.
2011
Conference Proceedings Article
Desli Despoina
(2011)
.
The use of inversion principle by young children as evidence for conceptual understanding in additive problems
.
Proceedings OMEP European Conference
.
Nicosia, Cyprus
.
p.82-89
.
Δεσλή Δέσποινα
(2011)
.
Ικανότητα υπολογιστικής εκτίμησης από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
.
2010
Journal Article
Howe C
,
Nunes T
,
Bryant P
,
Bell D
,
Desli Despoina
(2010)
.
Intensive quantities : towards their recognition at primary school level
.
British Journal of Educational Psychology Monograph Series ΙΙ
.
vol.7 p.101-118
.
Δεσλή Δέσποινα
,
Κουιρουκλή Α
(2010)
.
Αντιλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλων για την επιμόρφωση στα μαθηματικά
.
Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία
.
vol.3 p.43-56
.
Book Chapter
Desli Despoina
(2010)
.
Young children’s organization and understanding of data in everyday mathematics situations
.
επιμ.
Maj B
,
Swoboda E
,
Tatsis K
.
Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego
.
Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego
.
p.259-267
.
2009
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Σαρήογλου Π
(2009)
.
Η εμπλοκή των γονέων στα μαθηματικά του σχολείου
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικώ
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Νέες Τεχνολογίες
.
p.121-130
.
Σκουμπουρδή Χ
,
Δεσλή Δέσποινα
,
Σταθοπούλου Χ
,
Τάτσης Κ
(2009)
.
Η θέση του υλικού στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Ρόδος, Ελλάδα
.
Νέες Τεχνολογίες
.
p.465-466
.
Conference Announcement
Δεσλή Δέσποινα
,
Σελίνη Ε
(2009)
.
Εκτίμηση αριθμητικών ποσοτήτων από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Βόλος, Ελλάδα
.
vol.2009
.
2008
Book Chapter
Δεσλή Δέσποινα
,
Κωστελίδου Μ
(2008)
.
Ο ρόλος του εποπτικού υλικού στη διδασκαλία των μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση : Oι απόψεις των εκπαιδευτικών
.
επιμ.
Κακανά Δ
,
Σιμούλη Γ
.
Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα : Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές πρακτικές
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Επίκεντρο
.
p.155-163
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Δεσλή Δέσποινα
,
Μαλκοπούλου Ε
(2008)
.
Μέτρηση και ερμηνεία μετεωρολογικών παραμέτρων στο νηπιαγωγείο : διδακτικές παρεμβάσεις
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες
.
(ed.) Χρηστίδου, Β
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Αφοι Κυριακίδη
.
p.257-272
.
Παπαδοπούλου Ε
,
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Δραστηριότητες εμψύχωσης με θέμα τη διαφορετικότητα σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών
.
Εμψυχώσεις σε ομάδες παιδιών
.
Επιμέλ.: Γ. Ρεκαλίδου, Μ. Σφυρόερα
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
ΔΔΠΜΣ
.
p.107-113
.
Conference Announcement
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Η έννοια της διαίρεσης και το γνωστικό σχήμα του μοιράσματος στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. (Ανακοίνωση σε Προσκεκλημένο Συμπόσιο της Στ.Σαμαρτζή με τίτλο ‘Γνωστική ανάπτυξη των παιδιών όσον αφορά στις φυσικές και τις μαθηματικές έννοιες¨)
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
p.25
.
Δεσλή Δέσποινα
(2008)
.
Επεξεργασία και ερμηνεία δεδομένων σε μαθηματικές καταστάσεις καθημερινής ζωής από παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. (Ανακοίνωση σε συμπόσιο με τίτλο "Γνωστικές προσεγγίσεις στη μαθηματική εκπαίδευση")
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
vol.τόμος περιλήψεων p.40
.
2007
Journal Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Παπαχρήστου Ε
(2007)
.
Αντιλήψεις των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων για τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο και την προσέγγισή τους
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
vol.7 p.26-40
.
Book Chapter
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Η μαθηματική γνώση των παιδιών (εισαγωγή στην ελληνική έκδοση)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά / Terezina Nunes, Peter Bryan ; μετάφραση Σοφία Λειβαδοπούλου, Γεωργία Σαρηγιαννίδου ; επιμέλεια-εισαγωγή Δέσποινα Δεσλή
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
p.11-30
.
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Κατανόηση της έννοιας της πιθανότητας από τα μικρά παιδιά : δυνατότητες και δυσκολίες
.
Ένωση Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αθήνα
.
Τυπωθήτω
.
p.179-188
.
Σακονίδης Χ
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Τυπικά και άτυπα μαθηματικά : χαρακτηριστικά, σχέσεις και αλληλεπιδράσεις στο πλαίσιο της μαθηματικής εκπαίδευσης
.
Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Τυπωθήτω
.
Conference Announcement
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Κατανόηση της έννοιας της πιθανότητας από τα μικρά παιδιά : δυνατότητες και δυσκολίες
.
Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
vol.τόμος περιλήψεων p.226
.
Κουιρουκλή Α
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Αντιλήψεις εν ενεργεία νηπιαγωγών και δασκάλων για την επιμόρφωση στα μαθηματικά
.
Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
Σαρήογλου Π
,
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Οι απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για την εργασία στο σπίτι σχετικά με τα μαθηματικά
.
Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής των Μαθηματικών
.
Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα
.
p.9 (πρόγραμμα)
.
Translation
Δεσλή Δέσποινα
,
Δεσλή Δέσποινα (editor)
(2007)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
Without Type
Δεσλή Δέσποινα
(2007)
.
Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά / Terezina Nunes, Peter Bryan ; μετάφραση Σοφία Λειβαδοπούλου, Γεωργία Σαρηγιαννίδου ; επιμέλεια-εισαγωγή Δέσποινα Δεσλή
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Gutenberg
.
2006
Journal Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Παπαπέτρου Σ
(2006)
.
Διδάσκοντας μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση : οι απόψεις των νηπιαγωγών
.
Κίνητρο
.
vol.7 p.117-124
.
Δεσλή Δέσποινα
(2006)
.
Μαθηματικά στην προσχολική ηλικία : γιατί πότε και πώς ;
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
vol.49 p.92-96
.
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
(2006)
.
Ο ρόλος των γονέων στην προετοιμασία των παιδιών στα μαθηματικά του σχολείου : οι απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών
.
1ο Εκπαιδευτικού Συνέδριο
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
p.2-11
.
Conference Announcement
Desli Despoina
(2006)
.
Cognitive limitations to children’s understanding of intensive quantities
.
British Psychological Society
.
Λονδίνο, Μ. Βρετανία
.
2005
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
,
Μπάρκα Α
(2005)
.
Μαθηματική γλώσσα: η χρήση λέξεων με καθημερινή και μαθηματική σημασία από παιδιά του δημοτικού σχολείου
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ένωσης Ερευνητών Διδακτικής Μαθηματικών
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
p.292-300
.
2004
Journal Article
Δεσλή Δέσποινα
(2004)
.
Μαθηματικές και ψυχολογικές προσεγγίσεις στον αναλογικό συλλογισμό: Οι δυνατότητες των παιδιών
.
Γέφυρες
.
vol.19 p.50-57
.
2003
Journal Article
Nunes T
,
Desli Despoina
,
Bell D
(2003)
.
The development of children’s understanding of intensive quantities
.
International Journal of Educational Research
.
vol.39 p.651-675
.
Conference Proceedings Article
Δεσλή Δέσποινα
(2003)
.
Αναπαράσταση εντατικών ποσοτήτων με τη μορφή λόγου και τη μορφή κλάσματος
.
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
2001
Journal Article
Δεσλή Δέσποινα
(2001)
.
Πράξεις με εντατικές ποσότητες: Μεθοδολογικά θέματα και ερευνητικά δεδομένα
.
Virtual School
.
vol.2 no.4
.
----
Book Chapter
Δεσλή Δέσποινα
,
Κορνηλάκη Α
.
Η ανάδυση του πολλαπλασιαστικού συλλογισμού στη σκέψη των μικρών παιδιών
.
επιμ.
Καλδρυμίδου Μ
,
Σακονίδης Χ
,
Τζεκάκη Μαριάννα
.
Διδακτική των Μαθηματικών : θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις
.
Updated: 2018-10-29