Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Glykeria Fragkiadaki
Assistant Professor, School of Early Childhood Education
Personal Information
2310991223
fragkiadaki@nured.auth.gr
https://www.nured.auth.gr/dp7nured/?q=el/userprofile/1293
Google Scholar ID
Gitup28AAAAJ
https://orcid.org/0000-0001-7280-783X
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Φυσικές επιστήμες
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
2004
Πτυχίο
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Πατρών
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2013
ΜΔΕ
ΤΕΑΠΗ
Πατρών
Greece
Διδακτορικό Δίπλωμα
2017
ΔΔ
ΤΕΑΠΗ
Πατρών
Greece
Course Work
Courses of Winter semester of 2023–24 academic year
SCHOOL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Ε.3.272
EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE III
Ζ.3.274
EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE V
ΕΠ.2.074
SCIENCE AND THE CHILD'S SOCIAL AND CULTURAL REALITY
ΥΒ.1.041
SCIENCE AND EVERYDAY EDUCATIONAL REALITY IN PRESCHOOL SETTINGS
PMS EPISTĪMES TĪS AGŌGĪS: EREUNA KAI PRAXĪ SE METAVALLOMENA PERIVALLONTA MATHĪSĪS
ΥΕΙΔ05
FROM IDEA TO IMPLEMENTATION: EDUCATIONAL DESIGNS
ΥΕΙΔ07
CHILDREN'S PLAY AND CREATIVITY
ΥΕΙΔ08
SEMINARS ON EDUCATIONAL RESEARCH METHODOLOGY
Courses of Spring semester of 2023–24 academic year
SCHOOL OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
ΕΠ.2.074
SCIENCE AND THE CHILD'S SOCIAL AND CULTURAL REALITY
ΥΒ.1.041
SCIENCE AND EVERYDAY EDUCATIONAL REALITY IN PRESCHOOL SETTINGS
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Doctoral
Σύζευξη παιχνιδιού και μάθησης στις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) στην προσχολική εκπαίδευση: Επιμορφωτικές ανάγκες και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας
Postgraduate
11
2022–2023
Undergraduate
Τα αυτοσχέδια επιστημονικά παιχνίδια ως μέσα ενίσχυσης της μάθησης στις φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο: προσεγγίζοντας το φως και τη σκιά
Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός Εννοιολογικού Παιχνιδόκοσμου (Conceptual PlayWorld) για την προώθηση της διδασκαλίας και της μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες μέσα από το παιχνίδι
Theses outside AUTh
Undergraduate Level
2018–2019
Ελένη Ζόττη
.
, Πανεπιστήμιο Πατρών
.
Doctoral Level
2021–2022
Tanya Stephenson
.
, Monash University
.
Kulsum Yonzon
.
, Monash University
.
Gillian O' Connor
.
, Monash University
.
Monique Parkes
.
, Monash University
.
Research Projects
Coordinator
2023–2025
Διασφαλίζοντας την παιγνιώδη χαρακτήρα των Φυσικών Επιστημών: ενισχύοντας τον επιστημονικό γραμματισμό των μικρών παιδιών μέσα από το παιχνίδι
Participant
2022–2027
"Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης"
Non ELKE AUTh
Participation
2019-2024
2021-2023
2015-2018
Publications
(2022)
Journal Article
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
,
Fragkiadaki Glykeria
(2022)
.
The dialectical relation of real and digital Conceptual PlayWorlds in Family Day Care
.
International Journal of Early Years Education
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2022)
.
The place of theoretical thinking in professional development: Bringing science concepts into play practice
.
Learning, Culture, and Social Interaction
.
vol.32
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2022)
.
Science Concept Formation During Infancy, Toddlerhood, and Early Childhood: Developing a Scientific Motive Over Time
.
Research in Science Education
.
p.1-20
.
(2021)
Journal Article
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2021)
.
Collective imagination as a source of professional practice change: A cultural-historical study of early childhood teacher professional development in the motivated conditions of a Conceptual PlayWorld
.
Teaching and Teacher Education
.
vol.106
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2021)
.
The social and cultural genesis of collective imagination during infancy
.
Learning, Culture and Social Interactio
.
vol.29
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2021)
.
The unity between intellect, affect, and action in a child's learning and development in science
.
Learning, Culture, and Social Interaction
.
vol.29
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2021)
.
Collective imagining: The early genesis and development of a sense of collectiveness during infancy
.
Cultural-historical Psychology
.
vol.17 no.3 p.84-93
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Ravanis Konstantinos
(2021)
.
Understanding the Complexity of Young Children’ s Learning and Development in Science: A Twofold Methodological Model Building on Constructivism and Cultural- historical Strengths
.
Learning, Culture and Social Interaction
.
vol.28
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Armeni Anna
,
Zioga Stella
,
Ravanis Konstantinos
(2021)
.
The Role of Dramatic Play in Tracing and Supporting Young Children’s Thinking in Science: Exploring Pre-schoolers’ Ideas about Thermal Insulation
.
Journal of Childhood, Education & Society
.
vol.2 no.3 p.220-234
.
Rai Prabhat
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(2021)
.
Theorising Digital Tools: Mutual Constitution of the Person and Digital in a Conceptual PlayWorld
.
Human Arenas
.
Stephenson Tania
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(2021)
.
Increasing girls’ STEM engagement in early childhood: Conditions created by the Conceptual PlayWorld model
.
Research in Science Education
.
p.1-18
.
Stephenson Tania
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2021)
.
Teaching STEM through play: conditions created by the conceptual playWorld model for early childhood teachers
.
Early Years
.
p.1-17
.
Stephenson Tania
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2021)
.
You Can Be Whatever You Want to Βe!: Transforming Teacher Practices to Support Girls’ STEM Engagement
.
Early Childhood Education Journal
.
p.1-12
.
Zotti Eleni
,
Fragkiadaki Glykeria
(2021)
.
Greek Pre-service and In-service Early Childhood Teachers’ Beliefs about Approaching and Teaching Science in the Early Years
.
Mediterranean Journal of Education
.
vol.1 no.1 p.31-42
.
Book Chapter
Delserieys Alice
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2021)
.
Dessiner et faire comprendre la formation des ombres
.
Graines de scientifiques en maternelle: Explorer le monde du vivant, des objets et la matière
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2021)
.
The Cultural Formation of Science Knowledge
.
International Handbook of Research on Multicultural Science Education
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2021)
.
Degrees of freedom in collective play: how different institutions create diverse conditions for young children's interactions
.
Child Interaction: Perspectives, Activities and Outcomes
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Prabhat Rai
(2021)
.
Innovation in early childhood and primary education
.
Educational Innovation in Society 5.0 Era: Challenges and Opportunities
.
Conference Proceedings Article
Fragkiadaki Glykeria
(2021)
.
Transforming Conflicts, Shaping Collective Experiences, Creating Conditions for Development
.
ISCAR 2019 Regional Conference: Crisis in Contexts
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Conference Announcement
Cirkony Connie
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Gunstone Richard
(2021)
.
School science - Thoughts on an approach to rethinking what students learn and how they might be better engaged
.
ASERA 52- 2021 Conference
.
Adelaide, Australia
.
Fragkiadaki Glykeria
(2021)
.
Turning Points in Science, Technology, Engineering and Mathematics Concept Formation of Infants, Toddlers, and Pre-schoolers through Imaginary Play
.
6th ISCAR Congress Cultural – Historical Activity Research in Crises Contexts: challenges and perspectives
.
Natal, Brazil
.
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2021)
.
Infants and toddlers’ collective STEM concept formation in a Conceptual PlayWorld
.
ASERA 52- 2021 Conference
.
Adelaide, Australia
.
(2020)
Journal Article
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Prabhat Rai
(2020)
.
STEM begins in infancy: Conceptual PlayWorlds to support new practices for professionals and families
.
International Journal of Birth and Parent Education
.
vol.7 no.4
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Prabhat Rai
(2020)
.
Methodological Challenges of Studying Children in a Living Laboratory: Case example of Conceptual PlayLab
.
Cultural-historical Psychology
.
vol.16 no.3 p.47-59
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(2020)
.
Programmatic research in the Conceptual PlayLab: STEM PlayWorld as an educational experiment and as a source of development. Science Education
.
Research and Praxis/Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών - Έρευνα και Πράξη
.
vol.76 p.9-23
.
Fragkiadaki Glykeria
(2020)
.
Conflicts during Science Concept Formation in Early Childhood Barriers of Turning Points?
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
vol.14 p.113-128
.
Fragkiadaki Glykeria
(2020)
.
Young Children’s Representations and Ideas about the Mathematical Signs of Plus and Minus
.
European Journal of Alternative Education Studies
.
vol.5 no.1 p.108-119
.
Conference Proceedings Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
(2020)
.
Play Creates Meaningful Conditions for the Interrelations between Everyday Concepts and Scientific Concepts
.
ICLIQE 2020: Proceedings of the 4th International Conference on Learning Innovation and Quality Education
.
05/09/2020
.
Conference Announcement
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Fleer Marilyn
(2020)
.
Η διαδικασία συγκρότησης των επιστημονικών εννοιών κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων του παιδιού
.
11ο Πανελλήνιο συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Fleer Marilyn
,
Lewis Rebecca
(2020)
.
Σχεδιάζοντας Εννοιολογικούς Παιχνιδόκοσμους για τη συγκρότηση εννοιών της Φυσικής, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών στις μικρές ηλικίες
.
11ο Πανελλήνιο συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2020)
.
Επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της διαμεσολάβησης: η παιδαγωγική πρακτική της αυτονόμησης των παιδιών κατά τη διάρκεια συλλογικών επιστημονικών εμπειριών στο νηπιαγωγείο
.
10ο Πανελλήνιο συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Ιωάννινα, Ελλάδα
.
(2019)
Journal Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Ravanis Konstantinos
(2019)
.
A cultural-historical study of the development of children’s scientific thinking about clouds in everyday life
.
Research in Science Education
.
vol.49 no.6 p.1523-1545
.
Book Chapter
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2019)
.
Επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της διαμεσολάβησης: η παιδαγωγική πρακτική της αυτονόμησης των παιδιών κατά τη διάρκεια συλλογικών επιστημονικών εμπειριών στο νηπιαγωγείο
.
Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Conference Announcement
Τσουλόγιαννη Σταυρούλα
,
Μπαλαμάνη Ευγενία
,
Ρουμελιώτης Ανδρέας
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2019)
.
Επιστημονικά παιχνίδια και τρισδιάστατες αυτοσχέδιες κατασκευές στο νηπιαγωγείο
.
12ο Πανελλαδικό Συνέδριο της OMEP
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
(2018)
Book Chapter
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2018)
.
Énergie et panneaux solaires/ Lumière et ombre
.
Erasmus+ Settore Istruzione Scolastica Attività KA2 - Partenariati strategici 2015-1-IT02-KA201-015237, Amélioration de la professionalité des enseignants
.
Αρναντωνάκη Δανάη
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Ραβάνης Κωνσταντίνος
(2018)
.
Προσεγγίζοντας τη σκέψη των νηπίων για την πήξη των υγρών: διαδρομές στο πλαίσιο της κοινωνικό, πολιτισμικής- ιστορικής προσέγγισης
.
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Conference Proceedings Article
Delserieys Alice
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2018)
.
Dessiner et comprendre des concepts en sciences Le cas de la formation des ombres en maternelle
.
10e rencontres scientifiques de l’ARDiST
.
Saint-Malo, France
.
Conference Announcement
Delserieys Alice
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2018)
.
Dessiner et comprendre des concepts en sciences Le cas de la formation des ombres en maternelle
.
10e rencontres scientifiques de l’ARDiST
.
Saint-Malo, France
.
(2017)
Journal Article
Delserieys Alice
,
Impedovo Maria
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2017)
.
Using drawings to explore preschool children’s ideas about shadow formation
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
vol.11 no.1 p.55-69
.
Remountaki Eirini Lida
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2017)
.
Conceptualizing solid in liquid dissolution in early childhood education settings: a socio-cultural approach
.
European Journal of Education Studies
.
vol.3 no.6 p.301- 318
.
Conference Proceedings Article
Delserieys Alice
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2017)
.
Learning and drawing about shadows in early childhood education
.
Proceedings of ESERA 2017
.
21/08/2017-25/08/2017
.
Conference Announcement
Delserieys Alice
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2017)
.
Learning and drawing about shadows in early childhood education
.
12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) “Research, practice and collaboration in science education”
.
(2016)
Journal Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2016)
.
Genetic research methodology meets Early Childhood Science Education research: a Cultural-historical study of child’s scientific thinking development
.
Cultural-historical Psychology
.
vol.12 no.3 p.310-330
.
Georgantopoulou Akrivi
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2016)
.
Clouds as natural entities in preschool children’s thought
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
vol.3 no.2 p.114-128
.
Kampeza Maria
,
Vellopoulou Aggeliki
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2016)
.
The expansion thermometer in preschoolers’ thinking
.
Journal of Baltic Science Education
.
vol.15 no.2 p.185-193
.
Book Chapter
Δημητρακοπούλου Αικατερίνη
,
Ζούγλα Φανή
,
Λιάζου Ιωάννα
,
Μουστακά Ευαγγελία
,
Νάνου Νικολία
,
Σωτηροπούλου Σταυρούλα
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2016)
.
Η φαντασία ως μέσο προσέγγισης εννοιών και φαινομένων από τον φυσικό κόσμο στο νηπιαγωγείο
.
Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Κλίμη Δέσποινα
,
Χαχλιουτάκη Μαριλένα
,
Κολιόπουλος Δημήτριος
(2016)
.
Σχεδιάζοντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας στο μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
.
Προσχολική Ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών
.
Conference Announcement
Delserieys Alice
,
Impedovo Maria
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(2016)
.
Using drawings to explore preschool children’s ideas about shadow formation
.
Colloque SIEST Mediterranee 2016 "Enseignement des sciences et technologies et education"
.
Marseille, France
.
Fragkiadaki Glykeria
(2016)
.
The approach of concepts and phenomena from Natural Sciences in the framework of cultural- historical theory: clouds in preschoolers thought
.
6th ISCAR Summer University “Cultural-historical psychology: interdisciplinary research perspectives"
.
Moscow, Russia
.
Georgantopoulou Akrivi
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2016)
.
Clouds as natural entities in preschool children’s thought
.
Colloque SIEST Mediterranee 2016, Enseignement des sciences et technologies et education
.
Marseille, France
.
Αρναντωνάκη Δανάη
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Ραβάνης Κωνσταντίνος
(2016)
.
Μια προσέγγιση των νηπίων στην πήξη των υγρών: διαδρομές στο πλαίσιο της κοινωνικό-πολιτισμικής, ιστορικής προσέγγισης
.
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
(2015)
Journal Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2015)
.
Preschool children’s mental representations of clouds
.
Journal of Baltic Science Education
.
vol.14 no.2 p.267-274
.
Conference Announcement
Ζούγλα Φανή
,
Λιάζου Ιωάννα
,
Μουστακά Ευαγγελία
,
Νάνου Νικολία
,
Σωτηροπούλου Σταυρούλα
,
Δημητρακοπούλου Αικατερίνη
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2015)
.
Επιδιώκοντας μια σύζευξη θεωρίας και πρακτικής στην εκπαιδευτική καθημερινότητα του νηπιαγωγείου: το παράδειγμα ενός προγράμματος επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης νηπιαγωγών
.
1ο Συνέδριο της Μονάδας Μεθοδολογίας, Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης: Μεθοδολογία, Πολιτικές, Πρακτικές Επιμόρφωσης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης του Εκπαιδευτικού που βασίζονται στο σχολείο
.
Τρίπολη, Ελλάδα
.
(2014)
Journal Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2014)
.
Mapping the interactions between young children while approaching the natural phenomenon of clouds creation
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
vol.1 no.2 p.112-1122
.
Book Chapter
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Ραβάνης Κωνσταντίνος
(2014)
.
Προσεγγίζοντας την παιδική σκέψη μέσω της κοινωνικό-πολιτισμικής, ιστορικής προσέγγισης: μια ανίχνευση νοητικών παραστάσεων παιδιών νηπιαγωγείου για τα σύννεφα
.
Φυσικές Επιστήμες και περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Αναζητήσεις και προτάσεις
.
Conference Proceedings Article
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2014)
.
Προωθώντας μια «μη τυπική» προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών στο νηπιαγωγείο: η κοινωνικό- πολιτισμική, ιστορική προοπτική
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
Conference Announcement
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
(2014)
.
Mapping the interactions between young children while approaching the natural phenomenon of clouds creation
.
Colloque SIEST Mediterranee 2014, Enseignement des sciences etColloque SIEST Mediterranee 2014, Enseignement des sciences et technologies et education technologies et education
.
Δημητρακοπούλου Αικατερίνη
,
Ζούγλα Φανή
,
Λιάζου Ιωάννα
,
Μουστακά Ευαγγελία
,
Νάνου Νικολία
,
Σωτηροπούλου Σταυρούλα
,
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2014)
.
Η φαντασία ως μέσο προσέγγισης εννοιών και φαινομένων από τον φυσικό κόσμο στο νηπιαγωγείο
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Κλίμη Δέσπονια
,
Χαχλιουτάκη Μαριλένα
,
Κολιόπουλος Δημήτριος
(2014)
.
Σχεδιάζοντας ένα Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής ηλικίας σε ένα «Πανεπιστημιακό Μουσείο Ορυκτολογίας και Πετρολογίας»
.
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
(2012)
Conference Announcement
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
,
Ραβάνης Κωνσταντίνος
(2012)
.
Προσεγγίζοντας την παιδική σκέψη μέσω της«κοινωνικό-πολιτισμικής, ιστορικής προσέγγισης»: μια ανίχνευση παραστάσεων παιδιών νηπιαγωγείου για τα σύννεφα
.
7ο Πανελλήνιο Συνέδριο- Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο
.
Φλώρινα, Ελλάδα
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2012)
.
Προσεγγίζοντας την έννοια των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο νηπιαγωγείο
.
Η ενέργεια στην εκπαίδευση: από την Προσχολική στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2012)
.
Αποικοδόμηση & Ανακύκλωση
.
Ημερίδα- Γιορτή Θετικών Επιστημών» του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Fibonacci»
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
(2011)
Conference Announcement
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2011)
.
Μετρήσεις & Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού: μνήμη και εντολή επανάληψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee-Bot»
.
Ημερίδα- Γιορτή Θετικών Επιστημών» του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Fibonacci»
.
Πάτρα, Ελλάδα
.
(2010)
Journal Article
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2010)
.
Προσεγγίζοντας Μαθηματικές Έννοιες με αφορμή τα Θεοφάνια
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
(2009)
Journal Article
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2009)
.
Γνωρίζοντας το καινούργιο μας σχολείο
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(2009)
.
Λουκούλλεια Μαθηματικά
.
Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
.
(-)
Conference Announcement
Delserieys Pedregosa Alice
,
Leterme F
,
Impedovo Maria
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Kampeza Maria
(-)
.
Drawing the phenomenon of shadow formation at preschool
.
International conference “Telling Science, drawing Science–Science en récit, Science en image
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
The practices and methodology underpinning a Conceptual PlayWorld: Design your own educational experiment
.
OMEP World Assembly and Conference Early Childhood Education in the 21st century: new perspectives and dilemmas
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(-)
.
Conceptual PlayWorlds and intentional teaching to support imagination in play and learning
.
Early Childhood Australia (ECA) National Conference— Young citizens: The right to play, learn and be heard
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Rai Prabhat
(-)
.
Leading by using and generating evidence-based practices: Conceptual PlayWorlds for teachers in primary schools
.
PDN School Leaders Conference Thinking Leaders: provocations and opportunities
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
From children’s books to Pop-up PlayWorld: exploring imagination and learning in STEM
.
Education Leaders’ Day
.
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Planning for improvement: play as a context for learning
.
Education Leaders’ Day
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Scientific toys as semiotic artifacts
.
World Congress of Semiotics 2022 “Semiotics in the Lifeworld”
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Playing with light and shadows
.
TEST- Erasmus+ Closure Meeting and Activities, Instituto Comprensivo Statale “l. Fibonacci
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Development as a contradictory process: turning points in the process of child's scientific thinking development
.
5th ISCAR Congress “Taking a 360° view of the landscape of cultural-historical activity research: The state of our scholarship in practice.”
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Cultural-historical theory poses challenges tο Early Childhood Science Education
.
International Symposium "Scientific school of L. S. Vygotsky: traditions and innovations
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Qualitative methodologies in cultural-historical research of children’s development: facing the crisis in the field of Didactics
.
International conference on Cultural-Historical, Activity and Sociocultural Research atTimes of the Contemporary Crisis: Implications for Education and Human Development
.
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
Socio-cultural, historical approaches: methodological prospects and pedagogic extensions in Early Childhood Education– Focusing analysis on the interpersonal plane: the transmission course of thinking from the interpersonal to the personal level
.
5th ISCAR Summer University “Moving with and beyond Vygotsky: Interdisciplinary research perspectives
.
Rai Prabhat
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
(-)
.
e-Conceptual PlayWorlds and Transforming Home Practices in the time of Covid-19: Playfulness and Concept Learning for Early Years
.
The Psychology of Global Crises: State Surveillance, Solidarity and Everyday Life
.
Φραγκιαδάκη Γλυκερία
(-)
.
Ανάπτυξη πιθανολογικής σκέψης για παιδιά νηπιαγωγείου
.
Διαθεματικές πρακτικές
.
Journal Article
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
,
Rai Prabhat
.
Science concept formation during infancy, toddlerhood, and early childhood: Developing a scientific motive over time
.
Book Chapter
Rai Prabhat
,
Fleer Marilyn
,
Fragkiadaki Glykeria
.
Unpacking the Role of the Researcher in an Educational Experiment: Digital Proximity and Distal Participation
.
Data Systems in Early Childhood Settings
.
Remountaki Eirini Lida
,
Fragkiadaki Glykeria
,
Ravanis Konstantinos
.
How does science learning happen during scientific play? The case example of the concept formation of dissolution
.
Sociocultural approaches in STEM Education
.
Conference Announcement
Fragkiadaki Glykeria
,
Fleer Marilyn
.
Collective Imaginary Situations as Shared Intellectual Spaces in Early Childhood Education
.
OMEP Assembly and Conference Early Childhood Education in the 21st century: new perspectives and dilemmas
.
Updated: 2023-12-11