Skip to main content
Quality Assurance Unit (MODIP)
Aristotle University of Thessaloniki
Login
Home Page
AUTH
Quality Assurance
Quality Management System
You are here
Home
»
Report CV
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Aikaterini Kigitsioglou-Vlachou
Associate Professor, School of French Language and Literature
Personal Information
2310997996
2310997996
rkiyitsi@frl.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία με ειδικό αντικείμενο τη Διδακτική της Γαλλικής Γλώσσας
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Κατάρτιση εκπαιδευτικών
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Κατάρτιση εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1977
Πτυχίο Ελληνικής και Γαλλικής Φιλολογίας,
Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Greece
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1987
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα ειδίκευσης, D.E.A. στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών και Πολιτισμών
Πανεπιστήμιο της Σορβόννης-Παρίσι 3 (Sorbonne Nouvelle-Paris 3)
France
Διδακτορικό Δίπλωμα
1992
Διδακτορικό Δίπλωμα (Doctorat Nouveau Régime) στη Διδακτική των Ξένων Γλωσσών και Πολιτισμών,
Πανεπιστήμιο της Σορβόννης-Παρίσι 3 (Sorbonne Nouvelle-Paris 3)
France
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
In progress
Xomali Damaskini. Εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας: Συγκριτική μορφοσυντακτική ανάλυση και διδακτική προσέγγιση
Bletsogianni Vasiliki. "Αντεστραμμένη διδασκαλία (classe inversee): καινοτομία στην εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο στην ψηφιακή εποχή"
Chatzipanteli Christina. «Διασφάλιση Ποιότητας της Διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών Επιλογής στο Γυμνάσιο»,
Moschou Foteini. «Ξενόγλωσση Παιδεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Διαθεματική Προσέγγιση»
Ioannidou Evgenia. Η Ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης στη διδασκαλία-εκμάθηση της ξένης γλώσσας-πολιτισμού μέσω των ταινιών και άλλων τηλειοπτικών αποσπασμάτων
Sakellari Natalia. Πιστοποίηση της διοίκησης ολικής ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των Ξένων Γλωσσών
Ioannidou Sotiria. "Η ανάπτυξη των λεκτικών πράξεων στη γραπτή παραγωγή λόγου: Η περίπτωση της Γαλλικής Γλώσσας στο Κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας"
Xomali Damaskini. Εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας: Συγκριτική μορφοσυντακτική ανάλυση και διδακτική προσέγγιση
2017–2018
Koutri Anna. "Η καταλληλότητα λόγου υποψηφίων της γαλλικής γλώσσας στις γραπτές δραστηριότητες διαμεσολάβησης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)"
Lyriotakis Theodoros. "Λάθη παρεμβολής στους ελληνόφωνους μαθητές της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας (Γ3): μορφολογικές, συντακτικές και λεξιλογικές παρεμβολές"
2016–2017
Badraka Zoi. "Η εκφορά του γραπτού αποδεικτικού λόγου στην Ξένη Γλώσσα 1 και στην Ξένη Γλώσσας 2"
Balita Theofanoula. Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη γραπτή διαμεσολάβηση: Μελέτη περίπτωσης σε ελληνόφωνους και αλλόφωνους μαθητές
Chouchouta Vasiliki. "Action.Fr-gr 1 και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών: Κριτική ανάλυση"
2015–2016
Graikou Maria. "Ανάπτυξη των λεκτικών πράξεων στη γραπτή παραγωγή λόγου: η περίπτωση της Γαλλικής του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠΓ)
Mavridou Lida Maria. Le scenario pedagogique en classe de FLE integre dans les curricula du college public: une source de motivation pour l’ acquisition d’une certification A1 & A2 du ΚΠΓ
2014–2015
Midoucha Vasiliki. "Διαμεσολάβηση ως διαγλωσσική επικοινωνιακή δραστηριότητα και λεκτικές πράξεις: η περίπτωση του ΚΠΓ"
2013–2014
Myronidou Eleftheria. "Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας ως ξένης σε νεαρά κοινά: ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων"
2012–2013
Ioannidou Evgenia. Διαπολιτισμική συνείδηση: Βασική διάσταση της διδασκαλίας/ εκμάθησης της ξένης γλώσσας-πολιτισμού
2011–2012
Kofou Ifigeneia. Η συμβολή του project, πυρήνα των καινοτόμων δράσεων στη διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», στον επιστημονικό τομέα «Διδακτική των Γλωσσών και Γλωσσική Επικοινωνία
Konstantinidou Parthena. Αγγλικός Γραμματισμός στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας: στρατηγικές.
Gkaliou Sofia. Ο ρόλος του εκπαιδευτή γλωσσικής εκπαίδευσης σε κοινά ενηλίκων. Μελέτη περίπτωσης στον ελληνικό χώρο.
Theses outside AUTh
Postgraduate Level
, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
6
2014
2015
Member, ΟΜΕΑ
5
2011
2015
Member, Παιδαγωγικής και Διδακτικής κατάρτισης
4
2011
2014
Member, Κατατακτήριες εξετάσεις
3
2010
2011
Member, Κατατακτήριες εξετάσεις
2
2008
2010
Member, Κατατακτήριες εξετάσεις
1
2008
2009
Member, Αναμόρφωσης Προπτυχιακού Προγράμματος.
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2012
2014
Director, Εργαστήριο Διδακτικής των γλωσσών
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2012
2014
Υπεύθυνη, Βιβλιοθήκη Γλωσσολογία και Διδακτικής
Research Projects
2018–2018
Γλώσσες λιγότερο χρησιμοποιούμενες και λιγότερο διδασκόμενες: Προστιθέμενη αξία για τις ευρέως ομιλούμενες γλώσσες
2018–2018
Πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
2018–2018
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β' επιπέδου Τ.Π.Ε.) - Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογιας (5624)
2018–2018
Αμοιβή παρατηρητών στη διαδικασίας προφορικής αξιολόγησης των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας
2017–2018
Συνέδριο: "Γλώσσες λιγότερο χρησιμοποιούμενες και λιγότερο διδασκόμενες: Προστιθέμενη αξία για τις ευρέως ομιλούμενες γλώσσες"
2017–2017
Χρηματοδότηση από ΠΔΕ ΥΠΕΠΘ 2017 - Τμήμα "ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ" ΑΠΘ
2017–2017
Αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ένταξης σε μητρώο για την επικαιροποίηση, την ανασυγκρότηση και τον εμπλουτισμό του μητρώου κέντρων στήριξης επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.)
2017–2018
Τεχνική υποστήριξη των οργάνων μέτρησης των εξετάσεων της γαλλικής γλώσσας του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
2017–2018
Διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως ξένης
2016–2016
Συνέδριο: "Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας: Προοπτικές και προκλήσεις για την εκπαίδευση"
2014–2019
Ενίσχυση ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας - 2014- 2015- 2016-2017
2014–2019
Ενίσχυση των ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Κέντρου Ξένων Γλωσσών - 2014/2015 2016 - 2017
2010–2015
Πρακτική άσκηση τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
2010–2014
Διαφοροποιημένα, διαβαθμισμένα και προσαρμοστικά όργανα μέτρησης γαλλικής (Δράση 2.12)
2007–2008
Επιμόρφωση και αξιολόγηση εξεταστών - βαθμολογητών Γαλλικής
Publications
2017
Journal Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2017)
.
La maîtrise des compétences linguistiques garantit-elle l’opérationnalisation des savoir-faire interculturels ? Le cas des apprenants hellénophone
.
Revue du CEES Centre européen d'études slaves
.
no.6
.
2016
Book Review
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2016)
.
Développement de la compétence linguistique : une valeur ajoutée pour les apprenants
.
Romanica
.
τομ.LXIII
.
2014
Book Chapter
Kofou Ifigenia
,
Psaltou-Tzoysy Angeliki
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2014)
.
The Project as a Means of Developing Students’ Language Skills according to Curriculum
.
Cross-Curricular Approaches to Language Education
.
Επιμέλεια:Angeliki Psaltou-Joycey, Eleni Agathopoulou, Marina Mattheoudakis
.
Conference Proceedings Article
Arvanitis Panagiotis
,
Panagiotidis Panagiotis
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2014)
.
Interdisciplinarity in virtual worlds: teaching approaches for acquiring a language-culture
.
CD-ROM, ICERI2014 Proceedings
.
7th International Conference of Education, Research and Innovation
.
Seville - Spain
.
p.3892-3901
.
Without Type
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Αικατερίνη
(2014)
.
Διδακτική των ξένων γλώσσων
.
Thessaloniki, Greece
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
2013
Book - Textbook
Mousouri Evangelia
,
Dunez Christian
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (editor)
,
Nenopoulou Antonia (editor)
,
Loupaki Elpida (editor)
,
Evangelou Christine
,
Kalamakidou Ermofili
,
Kristalli Pinelopi
,
Papanastassiou Efpraxia
,
Tsaknaki Olympia
,
Chatzipanteli Christine
(2013)
.
ΚΠγ. Examens à l’école. Préparer le niveau C1 - Examens de français. Livre de l’élève
.
Θεσσαλονίκη
.
ΕΛΚΕ ΑΠΘ
.
Nenopoulou-Drosou Antonia (editor)
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (editor)
,
Loupaki Elpida (editor)
(2013)
.
Examens à l’école : Préparer le niveau B (B1&B2) – Examens de français: Livre du professeur
.
ΕΛΚΕ, ΑΠΘ
.
Nenopoulou-Drosou Antonia (editor)
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (editor)
,
Loupaki Elpida
(2013)
.
Examens à l’école : Préparer le niveau A (A1&A2) – Examens de français »: Livre du professeur
.
ΕΛΚΕ, ΑΠΘ
.
Nenopoulou-Drosou Antonia (editor)
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
,
Loupaki Elpida
(2013)
.
Examens à l’école : Préparer le niveau C1 – Examens de français: Livre de l’élève
.
ΕΛΚΕ, ΑΠΘ
.
Nenopoulou-Drosou Antonia (editor)
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (editor)
,
Loupaki Elpida (editor)
(2013)
.
Examens à l’école : Préparer le niveau B (B1&B2) – Examens de français: Livre de l’élève
.
ΕΛΚΕ, ΑΠΘ
.
Nenopoulou-Drosou Antonia (editor)
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (editor)
,
Loupaki Elpida (editor)
(2013)
.
Examens à l’école : Préparer le niveau A (A1&A2) – Examens de français »: Livre de l’élève
.
ΕΛΚΕ, ΑΠΘ
.
Αρβανίτης Παναγιώτης
,
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Αικατερίνη
(2013)
.
Η Πράξη Λόγου στα ψηφιακά περιβάλλοντα
.
Eκδόσεις Παπαζήση
.
2012
Book Chapter
Arvanitis Panagiotis
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
,
Panagiotidis Panagiotis
(2012)
.
Du conventionnel au digital : un site web en vue d’une évaluation des compétences linguistiques
.
Les compétences en progression : défi pour la didactique des langues
.
FReiderikos Valetopoulos, Jolanta Zajac
.
Conference Proceedings Article
Arvanitis Panagiotis
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2012)
.
A multimedia database of speech acts for second language teaching and learning
.
ICERI2012 Proceedings
.
5th International Conference of Education, Research and Innovation
.
Madrid - Spain
.
p.1233-1236
.
Book - Textbook
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2012)
.
Une compétence c’est… Réflexions didactiques
.
Αθήνα
.
Συμμετρία
.
2011
Book Chapter
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2011)
.
La formation à et par la pluriculturalité : enjeu de l’enseignant de langues-cultures vivantes
.
Διασταυρώσεις
.
Αθήνα
.
Καρδαμίτσα
.
p.79-90
.
Conference Proceedings Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2011)
.
L’enseignement de l’anglais (Lé1): valeur ajoutée pour l’apprentissage du français (Lé2)
.
Communiquer, Echanger, Collaborer en français dans l'espace méditerranéen et balkanique
.
7e Congrès Panhellénique et International des Professeurs de Français
.
Επιμέλεια:A. Proscolli, M.-C. Anastassiadi, K. Forakis, H. Tatsopoulou, S. Tsakagiannis, C. Voulgaridis
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
2010
Journal Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
,
Mousouri Evangelia
(2010)
.
Approche sociolinguistique et didactique du facteur ‘‘distance’’ dans la formation des enseignants du FLE. Cas de l’université ouverte hellénique
.
Distances et savoirs
.
Published Version
.
vol.8 no.3 p.475-488
.
Conference Proceedings Article
Chidiroglou-Zachariadi Alkistis
,
Arvanitis Panagiotis
,
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2010)
.
Les activités lexicologiques, lexicographiques et morphosyntaxiques: un regard en arrière avant d’ aller en avant
.
Francontraste 2010, Le français en contraste: langue et culture francophones dans l’espace de la communication
.
Francontraste 2010, Le français en contraste: langue et culture francophones dans l’espace de la communication
.
Zagreb, Croatia
.
Zagreb
.
Université de Zagreb
.
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Α
(2010)
.
L’apport de la diversité linguistique et culturelle dans la didactique du français langue-culture étrangère
.
Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου του Τμήματος Εφαρμογών και Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο του ΤΕΙ Ηπείρου
.
υπό δημοσίευση
.
Πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου του ΤΕΙ Ηπείρου
.
p.193-201
.
2009
Journal Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2009)
.
Culture vs interculture Réflexions d’ordre didactique
.
Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου "2008 - Ευρωπαϊκό έτος διαπολιτισμικού διαλόγου: Συνομιλώντας με τις γλώσσες-πολιτισμούς"
.
Published Version
.
vol.1 p.299-309
.
Book Chapter
Κιγιτσιόγλου-Βλάχου Αικατερίνη
(2009)
.
Η θέση και η πορεία της γαλλικής γλώσσας στο πλαίσιο του ΚΠγ για τη χρονική περίοδο 2005-2008
.
Θεσσαλονίκη
.
Μαλλιάρης παιδεία
.
p.163-177
.
Conference Proceedings Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2009)
.
Textes littéraires : un défi pour l’enseignement interculturel
.
La place de la littérature dans l' enseigmement du FLE
.
Αθήνα
.
ΕΚΠΑ
.
p.187-198
.
2008
Conference Proceedings Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2008)
.
Culture vs interculture : réflexions d’ordre didactique
.
Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου του Τομέα Γλωσσολογίας και Διδακτικής του Τμ. ΓΓΦ του Α.Π.Θ. 2008, Eυρωπαϊκό έτος διαπολιτισμικού διαλόγου: συνομιλώντας με τις γλώσσες-πολιτισμούς
.
Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
p.299-309
.
2005
Book Chapter
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2005)
.
Η θέση και η πορεία της γαλλικής γλώσσας στο πλαίσιο του ΚΠγ για τη χρονική περίοδο 2005-2008
.
Ζητήματα πιστοπιησης της γλωσσομάθειας. Το ΚΠΓ ως σημείο αναφοράς
.
Μαλλιάρης παιδεία
.
p.163-177
.
2004
Journal Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2004)
.
Former des enseignants au défi de l’interdisciplinarité
.
Journal of applied linguistics (Περιοδικό Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας)
.
Published Version
.
no.20 p.21-30
.
2001
Journal Article
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
(2001)
.
Les bienfaits de l’erreur
.
Le français dans le monde
.
Published Version
.
no.315 p.30-31
.
----
Book Chapter
Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini
.
Textes littéraires : un défi pour l’enseignement interculturel
.
Διεθνές Συνέδριο του Τμήματος ΓΓΦ του ΕΚΠΑ
.
p.187-198
.
Updated: 2018-09-23