History of education: 19th century

Informations du Cours
TitreΙστορία της εκπαίδευσης: 19ος αιώνας / History of education: 19th century
CodeΠΕ402
FacultyLettres
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CommonNon
StatutActif
Course ID600003478

Programme d' Études: Paidagōgikī epistīmī 2016

Registered students: 6
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
Istorikī PaidagōgikīYPOCΗREŌTIKO2110

Informations de la Classe
Année Académique2016 – 2017
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Total Hours26
Class ID
600032671
Course Type 2016-2020
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Prerequisites
Required Courses
  • ΠΕ101 Quantitative methods in Educational Research
  • ΠΕ103 Academic writtening
  • ΠΕ102 Qualitative methods in Educational Research
  • ΠΕ401 History of pedagogical ideas
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Matériel multimédia
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences30.1
Seminaires251
Etude & analyse bibliographiques2008
Autre251
Total25310.1
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : réponses courtes (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : réponses plus longues (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
  • Présentation publique (Formative, Sommative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση Αντωνίου Χρ., Παιδαγωγοί και Παιδαγωγική στην Ελλάδα, Πατάκης, Αθήνα 2011. Βούρη Σ., «Σχολικοί μηχανισμοί και εθνικοί ανταγωνισμοί στη Β.Δ. Μακεδονία 1870-1903», στο: Ν. Π. Τερζής – Σ. Ζιώγου (επιμ.), Η εκπαίδευση στη Μακεδονία κατά την Τουρκοκρατία, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1997, σσ. 101-125. Γεδεών Μ., Η πνευματική κίνησις του Γένους κατά τον ΙΗ΄ και ΙΘ΄ αιώνα, (εκδοτική φροντίδα: Άλκης Αγγέλου – Φίλιππος Ηλιού), Αθήνα 1976. Δεληγιάννη Β. - Ζιώγου-Καραστεργίου Σ., (επιμ.), Εκπαίδευση και φύλο. Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός, Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1993. Δελλής Ι., Όψεις προβληματισμού περί παιδείας στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό, Gutenberg, Αθήνα 2014. Δημαράς Αλ., Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Τεκμήρια ιστορίας 1895 – 1967, , τ. Α΄-Β΄, επανέκδοση (α΄ έκδοση: Ερμής 1973-74), Εστία, Αθήνα 2007. Δημαράς Αλ., Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης: Το «ανακοπτόμενο άλμα»: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833 – 2000, επιμέλεια Βάσω Βασιλού- Παπαγεωργίου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2013. Δημαράς Κ. Θ., Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Ερμής, Αθήνα 20028. Καζαμίας Α. - Κασσωτάκης Μ., (επιμ.), Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα: προσπάθειες, αδιέξοδα, προοπτικές, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο 1986. Κιτρομηλίδης Π. Μ., Νεοελληνικός Διαφωτισμός. Οι πολιτικές και κοινωνικές ιδέες, Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα 2000. Κυπριανός Π., Συγκριτική Ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2004. Μαυροσκούφης Δ., «Η εκπαίδευση 1821-1832. Ανανεωτικές φροντίδες στα χρόνια του Αγώνα», Ιστορία του Νέου Ελληνισμού 1770-2000, τόμ. 3ος: Η ελληνική επανάσταση 1821-1832. Ο αγώνας της Ανεξαρτησίας και η ίδρυση του ελληνικού κράτους, σσ. 289-310. Μαυροσκούφης Δ., Εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα (1821-1832), Διδακτορική διατριβή, Θεσσαλονίκη 1996. Μπέτσας Ι., Θεσμικές και λειτουργικές όψεις της εκπαίδευσης των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων στο ελληνικό κράτος: από την έναρξη των μεταρρυθμίσεων των Τανζιμάτ έως την επανάσταση των Νεοτούρκων, Ι.Α.Ν.Ε., αρ. 9, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2005. Μπουζάκης Σ., Εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2002. Μπουζάκης Σ., (επιμ.), Πανόραμα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Όψεις και Απόψεις, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2011. Τερζής Ν. Π., Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: ιστορικο-κοινωνιολογικό πλαίσιο και «μελέτες περίπτωσης», β΄ έκδοση, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2008. Τερζής Ν. Π., Μελέτη της εκπαίδευσης του Νεοελληνισμού. Πριν από το κράτος - Έξω από το κράτος - Στο κράτος, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2010. Τσουκαλάς Κ., Εξάρτηση και αναπαραγωγή Ο κοινωνικός ρόλος των εκπαιδευτικών μηχανισμών στην Ελλάδα (1830-1922), Θεμέλιο, Αθήνα 1987. Φούκας Β., Η παιδαγωγική θεωρία και επιστήμη στην Ελλάδα (18ος και 19ος αιώνας): Βασικοί εκπρόσωποι – αντιπροσωπευτικά κείμενα, Δέσποινα Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2014. Χατζόπουλος Κ., Ελληνικά σχολεία στην περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας (1453-1821), Βάνιας, 1991. Μεταφρασμένη Henderson G. P., Η αναβίωση του ελληνικού στοχασμού 1620-1830. Η ελληνική φιλοσοφία στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, (μετάφρ. Φ. Κ. Βώρος), Αθήνα 1994 - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: ⎼ History of education ⎼ History of educational Review ⎼ Paedagogica Historica ⎼ Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης ⎼ Παιδαγωγική Επιθεώρηση
Last Update
07-02-2017