Field-practice of International Education

Informations du Cours
TitreΠρακτική Άσκηση στη Διεθνή Εκπαίδευση / Field-practice of International Education
CodeΠΕ206
FacultyLettres
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CommonNon
StatutActif
Course ID600003468

Programme d' Études: Paidagōgikī epistīmī 2016

Registered students: 5
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
Diethnīs ekpaídeusīYPOCΗREŌTIKO3210

Informations de la Classe
Année Académique2017 – 2018
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours20
Class ID
600032683
Course Type 2016-2020
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
  • Anglais (Examens)
Prerequisites
Required Courses
  • ΠΕ201 Peace Education
  • ΠΕ202 Intercultural Education
  • ΠΕ203 International school textbook research
  • ΠΕ204 Comparative Education
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Matériel multimédia
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Laboratoires502
Exercices sur le terrain502
Etude & analyse bibliographiques502
Visites educatives251
Presentation d’une etude (projet)502
Autre251
Total25010
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
  • Autre (Formative, Sommative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ασκούνη, Νέλλη (2006). Η εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη: από το περιθώριο στην προοπτική της κοινωνικής ένταξης. Αθήνα: Αλεξάνδρεια Allufi Pentini, Anna (2005). Διαπολιτισμικό εργαστήρι. Υποδοχή, επικοινωνία και αλληλεπίδραση σε πολυπολιτισμικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, επιστ. επιμ. Χ. Γκόβαρης. Αθήνα: Ατραπός Baker, Colin (2001). Εισαγωγή στη διγλωσσία και τη δίγλωσση εκπαίδευση, μτφρ. Α. Αλεξανδροπούλου. Αθήνα: Gutenberg Hollins, Etta R. (2006). Ο πολιτισμός στη σχολική μάθηση, επιστ. επιμ. L. Benincasa, μτφρ. Δ. Λάμπρου. Αθήνα: Μεταίχμιο Barash, D. (1991). Introduction to Peace Studies. Belmont, California: Wadsworth Publishing Company Bast, R. (1982), Friedenspädagogik: Möglichkeiten und Grenzen einer Erziehung zum Frieden, Düsseldorf: Schwann. Baylis, J. κ.ά. (2008). The Globalization of World Politics - An Introduction to International Relations, Oxford: Oxford University Press. Bernhard, A. (1988β). Friedenerziehung als Legitimation von Herrschaft, Zur Kritik Friedenspdagogik in der Geschichte der bürgerlichen Gesellschaft. Köln: Pahl-Rugenstein Verlag. Bjerstedt, Å. (1994). Disarmament education, education for international understanding, global education, peace education and other related terms. Comments and Preferences in a Group of Experts. Peace Education Miniprints, 61. Malmö-Sweden: School of Education. Bjerstedt, Å. (1995), Peace Education Articles. A Selective Bibliography with a Focus on Materials in English, German and the Scandinavian Languages, Peace Education Miniprints No. 75, Lund University, Malmo-Sweden: School of Education. Boal, A. (1979). Theatre of the Oppressed. London: Pluto Press. Brocke-Utne, B. (1985) Educating for Peace: A Feminist Perspective. New York: Pergamon Press. Calleja, J. (ed.) (1999), Peace education, Leece Italy: PENSA Multimedia. Calliess J., Lob E.R. (Hrsg.) (1987), Praxis der Umwelt- und Friedenserziehung, Band Ι, ΙΙ, ΙΙΙ: Grundlagen, Düsseldorf: Schwann Handbuch. Calliess J., Lob E.R. (Hrsg.) (1987), Praxis der Umwelt- und Friedenserziehung, Band Ι, ΙΙ, ΙΙΙ: Grundlagen, Düsseldof: Schwann Handbuch. Γκότοβος, Αθανάσιος (2003), Εκπαίδευση και ετερότητα. Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Αθήνα: Μεταίχμιο Coelho, Elisabeth (2007). Διδασκαλία και μάθηση στα πολυπολιτισμικά σχολεία, επιστ. επιμ. Ε. Τρέσσου & Σ. Μητακίδου, μτφρ. Ομάδα εκπαιδευτικών. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο Cummins, Jim (1999), Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Εκπαίδευση με σκοπό την ενδυνάμωση σε μια κοινωνία της ετερότητας, μτφρ. Σ. Αργύρη. Αθήνα: Gutenberg Δαμανάκης, Μιχάλης (επιμ.) (2000), Η εκπαίδευση των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στην Ελλάδα. Διαπολιτισμική προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg Δραγώνα, Θάλεια / Άννα Φραγκουδάκη (επιμ.) (2008). Πρόσθεση όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός όχι διαίρεση. Η μεταρρυθμιστική παρέμβαση στην εκπαίδευση της μειονότητας της Θράκης. Αθήνα: Μεταίχμιο Erdmann, Κ.D. (1982), «Internationale Schulbuchrevision zwischen Politik und Wissenschaft», Internationale Schulbuchforschung, 4, Frankfurt: Diesterweg, σσ. 249-260. Esser, S. (1973). Gesellschaftskritische Friedenserziehung in Familie und Erwachsenenbildung. Στο: Wulf, C. (επιμ.), Friedenserziehung in der Diskussion, München: R. Piper & Co. Verlag, σσ. 87-90. Φραγκουδάκη, Άννα/ Θάλεια Δραγώνα (επιμ.) (1997), «Τι είν΄ η πατρίδα μας;» Εθνοκεντρισμός στην εκπαίδευση. Αθήνα: Αλεξάνδρεια Freire, P. (1971). Pedagogy of the oppressed. New York: Seabury Press. Freire, P. (1973). Education for critical consciousness. New York: Seabury Press. Ινστιτούτο Εκπαίδευσης για την Ειρήνη (1988), UNESCO, Σύσταση 1974 (Παρίσι): εκπαίδευση για τη διεθνή κατανόηση, συνεργασία και ειρήνη, Θεσσαλονίκη. Galtung, J. (1969). Violence, Peace and Peace Research. Journal of Peace Research. 6/3, σσ. 167-191. Graham, P. & Selby, D. (1988), Global Teacher, Global Learner, London: Hodder & Stoughton. Harris, I. (1988). Peace Education. New York: McFarland & Co. Harris, I., M. Morrison (20032). Peace education. Jefferson, New York: McFarland. Hicks, D. [επιμ.] (1988), Education for peace: issues, principles and practice in classroom, London and New York: Routledge. Καλογιαννάκη, Πέλλα (2011). Συγκριτική Παιδαγωγική: επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα- κύριοι εκπρόσωποι. Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος Ίων Καψάλης, Α, Μπονίδης, Κ., Σιπητάνου, Α. (επιμ.) (2000), Η εικόνα του 'άλλου'/γείτονα στα σχολικά βιβλία των βαλκανικών χωρών, Αθήνα: τυπωθήτω Κεσίδου, Αναστασία/ Χειμαριού, Ελένη (2000). «Μέθοδοι και τεχνικές συγκριτικής προσέγγισης αναλυτικών προγραμμάτων και σχολικών εγχειριδίων». Στο: Πρακτικά Ημερίδας με θέμα: «Μεθοδολογικά ζητήματα στην έρευνα των σχολικών βιβλίων», Κέντρο Έρευνας Σχολικών Βιβλίων και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη 27 Μαΐου 2000 Κεσίδου, Αναστασία (2007). «Συγκριτική μέθοδος έρευνας». Στο: Ξωχέλλης, Παναγιώτης (επιμ.). Λεξικό της Παιδαγωγικής. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη, 625-627 Κεσίδου, Αναστασία (2008). «Διδακτικές προσεγγίσεις στο πολυπολιτισμικό σχολείο: αρχές της Διαπολιτισμικής Διδακτικής». Στο: Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο- Γυμνάσιο (επιμ.), Δ ιδασκαλία και μάθηση στο πολυπολιτισμικό σχολείο: διδακτικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικό υλικό, Πρακτικά Διημερίδας. Θεσσαλονίκη: Λιθογραφί α, 11-27 MacBeath, J./ Schratz, M./ Meuret, D./ Jakοbsen, L. (2005). Η αυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο: πώς άλλαξαν όλα, μτφρ. Μαρία Δεληγιάννη. Αθήνα: Μεταίχμιο Μπονίδης, Κ (2004) «Όψεις εθνοκεντρισμού στη σχολική ζωή της ελληνικής εκπαίδευσης: Οι εθνικές επέτειοι της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου», περ. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 134, σσ. 27-42. Μπονίδης, Κ. (2004), Το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου ως αντικείμενο έρευνας: διαχρονική εξέταση της σχετικής έρευνας και μεθοδολογικές προσεγγίσεις, Αθήνα: Μεταίχμιο. Μπονίδης, Κ. (2010), Παιδαγωγική της Ειρήνης: Η θεωρία και η πράξη μιας εκπαίδευσης που αποβλέπει στην ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη και την οικολογία, Αθήνα: Μεταίχμιο (υπό έκδοση). Nicklas, H. & Ostermann, Ä. (1991), «Kann man zum frieden erziehen?», στο: Heck, G., Schurig, M., Friedenspädagogik - Theorien, Ansätze und bildungspolitische Vorgaben einer Erziehung zum Frieden (1945-1985), Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, σσ. 186-193. Νικολάου, Γιώργος (2005). Διαπολιτισμική διδακτική. Το νέο περιβάλλον – Βασικές αρχές. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Νικολάου, Γιώργος (2011), Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Αθήνα: Πεδίο Οικονομίδης, Β. Δ./ Ελευθεράκης Θ. Γ. (επιμ.) (2011). Εκπαίδευση, δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα. Αθήνα: Διάδραση Παλαιολόγου-Γκικοπούλου, Κωνσταντίνα (2005). Ένα διεθνές Curriculum για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση: αναλυτικά, προγράμματα σε Ελλάδα και Γερμανία: χθες, σήμερα, προοπτικές. Αθήνα: Ατραπός Παπαδοπούλου, Βασιλική (2008). «Διαπολιτισμική επικοινωνία στο σχολείο και τη σχολική τάξη», στο: Ένταξη παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών στο σχολείο (Γυμνάσιο) (επιμ.), Οδηγός επιμόρφωσης. Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Λιθογραφία, 53-65 Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτης (2007). «Εκπαιδευτικές ανισότητες και κοινωνικό περιθώριο», Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, τ. 9, 57-78 Reardon, B. (1993). Women and peace. Feminist visions of global security. New York: State University o New York. Reardon, B. (1997). Human rights as education for peace. In G. Andreopoulos and R.P. Claude (Eds.), Human rights education for the twenty first century. Philadelphia: University of Pennsylvania Press. Reardon, B. (2001). Education for a culture of peace in a gender perspective. Paris: UNESCO. Σκούρτου, Ελένη (2011). Η διγλωσσία στο σχολείο. Αθήνα: Gutenberg Σοφιανοπούλου, Χρύσα (2011). Ανάλυση της εκπαιδευτικής επίδοσης- Μελέτη περίπτωσης: το διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών PISA 2006. Αθήνα: Παπαζήσης Συμβούλιο της Ευρώπης (2010). Χάρτης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Παιδεία της Δημοκρατίας και την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Στασβούργο: Συμβούλιο της Ευρώπης/Τμήμα Εκπαίδευσης Tiedt, Pamela / Iris Tiedt (2006). Πολυπολιτισμική διδασκαλία, μτφρ. Τίνα Πλυτά. Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση Τριλίβα Σοφία, Τάνια Αναγνωστοπούλου, Σοφία Χατζηνικολάου (2008). Ούτε καλύτερος, ούτε χειρότερος… Απλά διαφορετικός! Ασκήσεις ευαισθητοποίησης στη διαφορετικότητα για παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου. Αθήνα: Gutenberg Τσαούσης, Δημήτριος (2007). Η εκπαιδευτική πολιτική των Διεθνών Οργανισμών. Παγκόσμιες και ευρωπαϊκές διαστάσεις. Αθήνα: Gutenberg UNESCO (2002). Εκπαίδευση. Ο θησαυρός που κρύβει μέσα της. Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής για την εκπαίδευση στον 21ο αιώνα υπό την προεδρία του Jacques Delors, μετφρ. Ομάδα εργασίας του ΚΕΕ. Αθήνα: Gutenberg Wintersteiner, W, (2001), „Haetten wir das Wort, wir braeuchten die Waffen nicht“. Erziehung fuer eine Kultur des Friedens. Innsbruck, Vienna, Munich: Studien Verlag. Wintersteiner, W, (2004)2, Paedagogik des Anderen. Bausteine fuer eine Friedenspaedagogik in der Postmoderne, Muenster: Waxmann. - Δικτυακοί τόποι: http://www.dadalos.org/ http://www.efpinternational.org/index.php/News/efp-receives-new-grant.html http://www.friedenspaedagogik.de http://www.unesco.auth.gr http://www.tandf.co.uk/journals/offer/pec_info.asp -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: ⎼ Comparative Education ⎼ Comparative Education Review ⎼ Compare ⎼ Current Issues in Comparative Education ⎼ Globalization, Societies and Education ⎼ Harvard Educational Review ⎼ Intercultural Communication ⎼ Intercultural Education ⎼ International Journal of Education Research ⎼ International Review of Education ⎼ Internationale Schulbuchforschung/International Textbook Research ⎼ Journal of Educational Policy ⎼ Journal of Intercultural Communication ⎼ Journal of Peace Education ⎼ Journal of Peace Research ⎼ Journal of Research in International Education ⎼ Journal of Ιntercultural Studies ⎼ The International Journal of Peace Studies ⎼ Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση ⎼ Τertium Comparationis
Last Update
20-07-2016