TEACHING AND LEARNING WITH TECHNOLOGY

Informations du Cours
TitreΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ / TEACHING AND LEARNING WITH TECHNOLOGY
CodeΥΕ.003
Interdepartmental ProgrammeDPMS "TECΗNOLOGIES MATHĪSĪS - EPISTĪMES TĪS AGŌGĪS" (2015-2019)
Collaborating Schools

Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorMaria Birbili
CommonNon
StatutActif
Course ID600001682

Informations de la Classe
Année Académique2016 – 2017
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours5
Class ID
600062455
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
  • À distance
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
  • Anglais (Enseignement)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Exercices interactifs
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
  • Emploi de TIC pour l’évaluation des étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences321.3
Etude & analyse bibliographiques381.5
Presentation d’une etude (projet)401.6
Redaction de travaux401.6
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Δεν προβλέπεται η διανομή ενός μοναδικού συγγράματος. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εργάζονται στη βάση της συνιστώμενης βιβλιογραφίας.
Additional bibliography for study
Συνιστώμενη βιβλιογραφία για μελέτη: Schiro, M. S. (2012). Curriculum theory: Conflicting visions and enduring concerns. Sage. Γρόλλιος, Γ. (2011) Προοδευτική Εκπαίδευση και Αναλυτικό Πρόγραμμα. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Επίκεντρο. Drenoyianni, H. (2006). Reconsidering change and ICT: Perspectives of a human and democratic education. Education and Information Technologies, 11(3-4), 401-413. Drenoyianni, H. (2006). ICT in Education: The Opportunity for Democratic Schools?. European Journal of Vocational Training, 39(3), 5-20. Drenoyianni, H. (2014) Conceptions or Misconceptions? The Greek ICT rationale through teachers' perceptions of and discussions about ICT in the primary school. In Grollios, G., Liambas, A., and Pavlidis, P. (Eds) “Critical Education in the Era of Crisis”. Proceedings of the IV International Conference on Critical Education, Aristotle University of Thessaloniki - Faculty of Education, Vol. 2, pp. 207-249. Timothy J. Newby, Donald Stepich, James Lehman, James D. Russell (2009) Εκπαιδευτική Τεχνολογία για Διδασκαλία και Μάθηση (1η Έκδοση). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε. (Κωδικός Εύδοξου: 14958) Drenoyianni, Η. and Selwood, I.D. (1998) “Conceptions or Misconceptions?” Primary Teachers’ Perceptions and Use of Computers in the Classroom”. In Education and Information Technologies, Vol.3, No.2, June 1998, pp.87-99. Ντρενογιάννη, Ε. και Πριμεράκης, Γ. (2008) Ψηφιακά σενάρια διδασκαλίας για το Δημοτικό σχολείο: Η διερεύνηση του περιεχομένου τους με έμφαση στα δομικά, μορφολογικά και μεθοδολογικά στοιχεία σχεδιασμού. Στο περιοδικό Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, Τόμος 1, Τεύχος 2. Cuban, L., & Cuban, L. (2009). Oversold and underused: Computers in the classroom. Harvard University Press. Watson, D. (2006). Understanding the relationship between ICT and education means exploring innovation and change. Education and Information Technologies, 11(3-4), 199-216. Loveless, A., & Ellis, V. (Eds.). (2001). ICT, pedagogy and the curriculum: Subject to change. Psychology Press. Loveless, A. (2003). Creating spaces in the primary curriculum: ICT in creative subjects. Curriculum journal, 14(1), 5-21.
Last Update
26-01-2017