History of education: 20th century

Informations du Cours
TitreΙστορία της εκπαίδευσης 20ος αιώνας / History of education: 20th century
CodeΠΕ403
FacultyLettres
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CommonNon
StatutActif
Course ID600003479

Programme d' Études: Paidagōgikī epistīmī 2016

Registered students: 7
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
Istorikī PaidagōgikīYPOCΗREŌTIKO3210
Synechizómenī EkpaídeusīYPOCΗREŌTIKO KAT' EPILOGĪN3210

Informations de la Classe
Année Académique2017 – 2018
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Class ID
600110042
Course Type 2016-2020
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Prerequisites
Required Courses
  • ΠΕ101 Quantitative methods in Educational Research
  • ΠΕ103 Academic writtening
  • ΠΕ102 Qualitative methods in Educational Research
  • ΠΕ401 History of pedagogical ideas
  • ΠΕ402 History of education: 19th century
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Seminaires261.0
Etude & analyse bibliographiques2008
Autre251
Total25110.0
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : réponses courtes (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : réponses plus longues (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση Αντωνίου Χρ., Παιδαγωγοί και Παιδαγωγική στην Ελλάδα, Πατάκης, Αθήνα 2011. Δεληγιάννη Β. - Ζιώγου-Καραστεργίου Σ., (επιμ.), Εκπαίδευση και φύλο. Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός, Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1993. Δελμούζος Α., Οι πρώτες προσπάθειες στο Μαράσλειο 1923-1926, Αθήνα 1930. Δελμούζος Α., Παιδεία και κόμμα, Αθήνα 1947. Δελμούζος Α., Το κρυφό σκολειό – 1908-1911, Αθήνα 1950. Δημαράς Αλ., Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Τεκμήρια ιστορίας 1895 – 1967, , τ. Α΄-Β΄, επανέκδοση (α΄ έκδοση: Ερμής 1973-74), Εστία, Αθήνα 2007. Δημαράς Αλ., Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης: Το «ανακοπτόμενο άλμα»: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833 – 2000, επιμέλεια Βάσω Βασιλού- Παπαγεωργίου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2013. Έκθεσις της Επιτροπείας της διορισθείσης προς εξέτασιν της γλωσσικής διδασκαλίας των δημοτικών σχολείων, Βάνιας [σειρά Παιδεία και Γλώσσα], Θεσσαλονίκη 1992. Η δίκη των τόνων: η πειθαρχική δίωξις του καθηγ. Ι. Θ. Κακριδή, Εστία, Αθήναι χ.χ. Καζαμίας Α. - Κασσωτάκης Μ., (επιμ.), Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα: προσπάθειες, αδιέξοδα, προοπτικές, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο 1986. Κουντουράς Μ., Κλείστε τα σχολεία (Εκπαιδευτικά άπαντα), τ. Α΄, επιμ. – σχόλια Αλ. Δημαράς, Εκδόσεις Γνώση, Αθήνα 1985, σσ. λη΄-ξζ΄. Κυπριανός Π., Συγκριτική Ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2004. Μπουζάκης Σ., Εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2002. Μπουζάκης Σ., (επιμ.), Πανόραμα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Όψεις και Απόψεις, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2011. Παπανούτσος Ε., Αγώνες και αγωνία για την παιδεία, Ίκαρος, Αθήνα 1965. Τερζής Ν. Π., Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: ιστορικο-κοινωνιολογικό πλαίσιο και «μελέτες περίπτωσης», β΄ έκδοση, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2008. Τερζής Ν. Π., Μελέτη της εκπαίδευσης του Νεοελληνισμού. Πριν από το κράτος - Έξω από το κράτος - Στο κράτος, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2010. Τριανταφυλλίδης Μ., Πριν καούν: η αλήθεια για τ’ αναγνωστικά της δημοτικής, Αθήνα 1921. Τσοπανάκης Α., Ο δρόμος προς την Δημοτική (Μελέτες και άρθρα), Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1982, σσ. 46-76. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πορίσματα Επιτροπής Παιδείας 24 Ιουνίου 1957 – 10 Ιανουαρίου 1958, Εκ του Εθνικού τυπογραφείου 1958. Φωτιάδης Φ., Το γλωσσικόν ζήτημα κ’ η εκπαιδευτική μας αναγέννησις, Εστία, Εν Αθήναις 1902. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: ⎼ History of education ⎼ History of educational Review ⎼ Paedagogica Historica ⎼ Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης ⎼ Παιδαγωγική Επιθεώρηση
Last Update
30-09-2017