Educational Psychology

Informations du Cours
TitreΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. / Educational Psychology
CodeΠΑ10
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorIraklis Rerakis
CommonOui
StatutActif
Course ID60005153

Informations de la Classe
Année Académique2018 – 2019
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600127463
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Respect de l’environnement naturel
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences
Seminaires
Laboratoires
Etude & analyse bibliographiques
Placement en stage
Visites educatives
Presentation d’une etude (projet)
Redaction de travaux
Total
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Sommative)
  • Examen écrit : réponses plus longues (Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Sommative)
  • Présentation publique (Formative, Sommative)
Bibliography
Additional bibliography for study
1. Αχ. Καψάλης, Παιδαγωγική Ψυχολογία, έκδ. 6η, εκδ. Α/φών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2009. 2. Serge Mouchon- Jean-Noel Foulin, Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. Μετάιχμιο, Αθήνα 2002 3. Ε. Κολιάδης, Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Τ.Α’, Συμπεριφοριστικές θεωρίες, Αθήνα (χ.ε.ο)1991. 4. Ε. Κολιάδης, Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Τ.Β’ Κοινωνκικογνωστικές θεωρίες, Αθήνα (χ.ε.ο)1995 5. Ε. Κολιάδης, Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Τ.Γ’ Γνωστικές θεωρίες, Αθήνα (χ.ε.ο)1997. 6. Α. Κοσμόπουλος, Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγιφκή του προσώπου 3η έκδ. εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1995. 7. Σ. Δερβίσης, Σύγχρονη γενική Διδακτική, Θεσσαλονίκη 31983. 8. Ε. Δημητρόπουλος, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, τόμ. Β΄, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 1983. 9. Χ. Κωνσταντίνου,Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή ως παιδαγωγική λογική και σχολική πρακτική, εκδ. Gutenberg,Αθήνα 2000. 10. Ηλ. Ματσαγγούρας,Η σχολική τάξη, τ. Α΄, Χώρος, Ομάδα, Πειθαρχία, Μέθοδος, Αθήνα (χ.ε.ο.)2001. 11. Ηλ. Ματσαγγούρας, Ομαδοκεντρική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας κατά ομάδες, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1995. 12. Ηλ. Ματσαγγούρας, Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, τόμ. Β΄ Στρατηγικές διδασκαλίας. Από την πληροφόρηση στην κριτική σκέψη, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 31997. 13. Κ. Μπίκος, Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. 14. Ι. Κογκούλης, Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα και η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 42004. 15. Ηρ. Ρεράκης Ο «άλλος» στο ελληνικό σχολείο. Ορθόδοξη χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2006. 16. Ηρ. Ρεράκης Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010. 17. Π. Ξωχέλης, Ο εκπαιδευτικός στον σύγχρονο κόσμο. Ο ρόλος και το επαγγελματικό του προφίλ σήμαερα, ε εκπαίδευση και η αποτίμηση του έργου του, εκδ. Τυπωθήτω, Αθήνα 2005. 18. Χ. Χατζηχρήστου, Εισαγωγή στη σχολική Ψυχολογία, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. 19. E. Wragg, Διαχείριση της σχολικής τάξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μτφρ. Ν. Αβούρη, εκδ. Σαββάλλας, Αθήνα 2003. 20. Εμμ. Περσελής, Θεωρίες θρησκευτικής ανάπτυξης και αγωγής, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2000 21. Α. Μπρούζος, Ο εκπαιδευτικός ως λειτουργός συμβουλευτικοής- προσανατολισμού. Μια ανθρωπιστική θεώρηση της εκπαίδευσης, εκδ. Λύχνος, Αθήνα 1995. 22. Ν. Νησιώτης, Από την ύπαρξη στη συνύπαρξη, εκδ. Μαϊστρος, Αθήνα 2004 23. Α. Παπάς, Μαθητοκεντρική διδασκαλία, εκδ. Βιβλία για όλους, Αθήνα 1996 24. J. Piaget, Περί παιδαγωγικής, μτφρ. Μ. Αβαριτσιώτη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000 25. Μ. Σακελλαρίου – Μ. Κόνσολας (επιμ), Μέθοδοι διδασκαλίας: Ενίσχυση της μάθησης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 2008 26. Γ. Τομασίδης, Εισαγωγή στην Ψυχολογία, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1982. 27. J. Habermas, Η ηθική της επικοινωνίας, εκδ. Εναλλακτικές εκδόσεις, Αθήνα 1987 28. Χ. Χριστόπουλος, Το νέο σχολείο και η σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2005 29. I. Yalom, Θρησκεία και ψυχιατρική, εκδ. Άγρα, Αθήνα 2003 30. Ζ. Μόκο, Ψυχανάλυση και εκπαίδευση, εκδ, Καστανιώτης, Αθήνα 1997
Last Update
15-09-2014