Sociology of Mass Communication

Informations du Cours
TitreΚοινωνιολογία της μαζικής επικοινωνίας / Sociology of Mass Communication
CodeGE1300
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter
CoordinatorVasileios Vamvakas
CommonNon
StatutActif
Course ID140000014

Informations de la Classe
Année Académique2018 – 2019
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600128107
Course Type 2016-2020
  • Domaine Scientifique
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Travail d’équipe
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Vidéoconférences
  • Exercices interactifs
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences39
Laboratoires13
Etude & analyse bibliographiques13
Total65
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Formative)
  • Examen écrit : réponses plus longues (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Από το βιβλίο J. Curran & M. Gurevitch (επιμ.) ΜΜΕ και Κοινωνία, Πατάκης, 2001, σσ. 25-52, 84-102, 176-202, 373-392, 393-426, 486-515 Χ.Κωνσταντινίδου «Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και η Παραγωγή Νοήματος. Θεωρητικές προσεγγίσεις και προοπτικές – α’ μέρος», Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 2002: (EKKE), τχ. 108-109, σελ. 139-188 G.Lipovetsky, 2009, Η εποχή του κενού. Δοκίμια για τον σύγχρονο ατομικισμό, Σκόπελος: Νησίδες, σσ. 19-32
Additional bibliography for study
• Α.Giddens: Κοινωνιολογία, Αθήνα, Gutenberg 2002 (μάθημα 1,2) • Hall, S. & Gieben, B. (2003) Η Διαμόρφωση της Νεωτερικότητας. Οικονομία, Κοινωνία, Πολιτική, Πολιτισμός, Αθήνα, Σαββάλας. • N. ΜακΚουέϊλ, Εισαγωγή στη θεωρία της επικοινωνίας, Καστανιώτης, 1997 (μαθήματα 4,5,6,7) • John Thompson, Νεωτερικότητα και Μέσα Επικοινωνίας, Παπαζήσης 1999 (μαθήματα 6 και 12) • P.Brantlinger, Άρτος και θεάματα, Νησίδες (μάθημα 13) • Baudrillard, Jean «Η κουλτούρα των μαζικών μέσων», στο Η κουλτούρα των μέσων, Αλεξάνδρεια, 1991 σσ.263-296. (μάθημα 8) • D. Chandler, «Σημειωτική για αρχάριους» (μετάφραση του βιβλίου του ίδιου συγγραφέα, Semiotics: the basics, Routledge, Λονδίνο, 2002, διαθέσιμη στο διαδίκτυο) (μάθημα 5) • Eco, U., (1982). Η σημειολογία της καθημερινής ζωής, Παιδεία, 1982 (μάθημα 4) • Μ. ΜcLuhan: «Το μέσο είναι το μήνυμα» στο Το μήνυμα του μέσου, Αλεξάνδρεια, 1990 (μάθημα 5) • Ρ.Παναγιωτοπούλου (επιμ), H ψηφιακή πρόκληση: ΜΜΕ και δημοκρατία, Τυπωθήτω, Αθήνα, 2003 (μάθημα 7) • Z.Bauman, Ζωή για κατανάλωση, Πολύτροπον, Αθήνα, 2008 (μάθημα 9) • McNair, Η Κουλτούρα του Στριπτίζ, Σεξ, μέσα ενημέρωσης και ο εκδημοκρατισμός της επιθυμίας, Σαββάλας, Αθήνα 2006 (μάθημα 10) • M.Φουκώ, Επιτήρηση και Τιμωρία. Η Γέννηση της Φυλακής, Ράππας, Αθήνα 1976 (μάθημα 13) • Μ. Φουκώ, Η ιστορία της σεξουαλικότητας, τ.1, Ράππας, Αθήνα 1982 (μάθημα 10) • Ρ. Σένετ, Η τυραννία της οικειότητας, Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός χώρος στον δυτικό πολιτισμό, Νεφέλη, Αθήνα 1999 (μάθημα 11) • Κ. Λας, H κουλτούρα του ναρκισσισμού, Νησίδες, Σκόπελος 2002 (μάθημα 11) • Μ. Μαδιανού, Έθνος, ταυτότητες και τηλεόραση στη σύγχρονη Ελλάδα, Πατάκης, Αθήνα, 2008 (μάθημα 12) • Σ. Φραγκονικολόπουλος, Γ.Πλειός, Τα ‘εθνικά θέματα’ στη δίνη των ΜΜΕ. Το Μακεδονικό, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό στην τηλεόραση και τον Τύπο, Σιδέρης, 2011 (μάθημα 12) • Leiss W., Kline S., Jhally S., Διαφήμιση και επικοινωνία. Η κατανάλωση στην εποχή των μέσων επικοινωνίας, Καστανιώτης, Αθήνα, 2005
Last Update
28-09-2017