COLLABORATIVE APPROACH OF TEACHING AND LEARNING

Informations du Cours
TitreΗ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ / COLLABORATIVE APPROACH OF TEACHING AND LEARNING
CodeΕΠ.2.066
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorDomna Kakana
CommonNon
StatutActif
Course ID600003016

Programme d' Études: PPS Tmīmatos Epistīmṓn Proscholikīs Agōgīs kai Ekpaídeusīs (2012-sīmera)

Registered students: 97
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSMATHĪMA PROSANATOLISMOUWinter/Spring-6

Informations de la Classe
Année Académique2018 – 2019
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600130307
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Exercices interactifs
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences331.3
Laboratoires30.1
Etude & analyse bibliographiques602.4
Presentation d’une etude (projet)241.0
Redaction de travaux241.0
Autre60.2
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : réponses courtes (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
  • Présentation publique (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
- Κακανά, Δόμνα-Μίκα (2015). Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικές Προοπτικές. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη ΑΕ. (Β’ εκδ). Κωδικός Εύδοξου: 50662490 --Καζέλα Κατερίνα (2009)Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση θεωρία και πρακτικές εφαρμογές. Αθήνα, εκδ. Οδυσσέας Κωδικός Εύδοξου: 46413
Additional bibliography for study
• Αναγνωστοπούλου, Μ. (2001). Η Ομαδική διδασκαλία στην Εκπαίδευση. Μια θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Αφών Κυριακίδη ΑΕ. • Baudrit, A. (2007). Η ομαδοσυνεργατική μάθηση (Επιμ. Κώστας Αγγελάκος), Αθήνα: Κέδρος • Κακανά, Δ.-Μ. & Καπαχτσή, Β. (2012). Η Ομαδοσυνεργατική Προσέγγιση της Μάθησης και Διδασκαλίας. Θεωρητική επινόηση ή εκπαιδευτική πρακτική; Βιώματα εκπαιδευτικών. Πρακτικά του 7ου Πανελλήνιου Συνέδριου «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα» της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (επιμ. Κ.Δ.Μαλαφάντης, Ν.Ανδρεαδάκης, Δ.Καραγιώργος, Γ.Μανωλίτσης & Β.Οικονομίδης) (σσ.1261-1271). Αθήνα: Διάδραση • Κακανά, Δ.-Μ. & Καπαχτσή, Β. (2011) Ανάπτυξη του αναστοχασμού και της συνεργατικότητας μέσω της συνεργατικής έρευνας δράσης. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 52, 68-82 • Κακανά, Δ.-Μ., Καβαλάρη, Π., Καζέλα, Κ. & Θάνου, Αγ. (2011). Διερευνώντας τις αντιλήψεις Ελληνίδων νηπιαγωγών για τη συν-εργασία με συναδέλφους. Στο Β. Οικονομίδης (Επιμ.), Εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις (σσ. 231-243). Αθήνα: Πεδίο • Κακανά, Δ.Μ. & Μπότσογλου, Κ. (2010) ‘Η μετάβαση του εκπαιδευτικού από το παραδοσιακό στο ομαδοσυνεργατικό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης μέσα από διαδικασίες έρευνας δράσης’, στο Δ. Γερμανός & Μ. Κανατσούλη (επιμ.) ΤΕΠΑΕ 09 Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στην προσχολική και πρώτη σχολική εκπαίδευση (σσ. 77-100).. Θεσσαλονίκη: University Studio Press • Kakana, D.-M. & Kavalari, E. (2009) Exploring Greek Kindergarten teachers’ perceptions of colleague collaboration. In Proceedings of Current Issues in Preschool Education in Europe: Shaping the future, που διοργανώθηκε από OMEP European Regional Meeting & Conference, (Ηλεκτρονική έκδοση σε CD). • Κακανά, Δ.-Μ., Καζέλα, Κ., & Ανδριοπούλου, Γ. (2005). Οι Δεινόσαυροι: Διαθεματικό σχέδιο εργασίας (project) μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου. Στο Δ. Γερμανός, Κ. Μπίκος, Μ. Μπριρμπίλη, Ε. Παναγιωτίδου & Κ. Μπότσογλου (επ.), Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης στην προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου, (σσ.185-193). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. • Καζέλα Κ., Ανδριοπούλου Γ., Κακανά Δ.–Μ. (2008) Ανάπτυξη ενός project με θέμα «Πειρατές» με την ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, στο Δ.-Μ. Κακανά, Γ. Σιμούλη (επιμ.). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές (σσ.512-522). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο • Καζέλα, Κ., Ανδριοπούλου, Γ. & Κακανά, Δ.-Μ. (2006). Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης στο νηπιαγωγείο μέσα από την εφαρμογή ενός διαθεματικού– ομαδοσυνεργατικού προγράμματος. Στο Δ.-Μ. Κακανά, Κ. Μπότσογλου, Ν. Χανιωτάκη, Ε. Καβαλάρη (Επιμ.) Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση. Θεσσαλονίκη: (σ. 599-608). Εκδόσεις Αφών Κυριακίδη, Α.Ε • Κακανά, Δ.-Μ & Καζέλα, Κ. (2003). Πειραματικές δραστηριότητες των φυσικών επιστημών μέσω της εργασίας σε ομάδες: η περίπτωση του μαγνητισμού. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού. Περιοδική Επιστημονική Έκδοση της Ο.Μ.Ε.P., 5, 27-39 • Κακανά, Δ.-Μ. & Καζέλα, Κ. (2003). Συνεργατικές δραστηριότητες με παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από το γνωστικό αντικείμενο του φαινόμενου της διάλυσης στερεών σωμάτων στο νερό. Στο Μ. Τσιτουρίδου (επιμ.) Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση. Συλλογικός τόμος. (σ. 7-19). Θεσσαλονίκη: Εκδ. Τζιόλα • Κανάκης, Ι. (1987) Η οργάνωση της διδασκαλίας- μάθησης με ομάδες εργασίας, Αθήνα • Καπαχτσή, Β. & Κακανά, Δ.-Μ. (2010) Η συνεργατική έρευνα δράσης ως μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Action Researcher in Education, τ.1. 40-52. Ανακτήθηκε από: http://www.actionresearch.gr/el • Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Γρηγόρης • Meyer, E. (1987). Ομαδική διδασκαλία (μτφρ. Λ. Κουτσούλη) Θεσσαλονίκη: Αφών Κυριακίδη • Μπότσογλου, Κ., Κακανά, Δ.-Μ. & Χατζοπούλου, Κ. (2007). Σύγχρονες μορφές διδασκαλίας και μάθησης: Απόψεις Παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για την ομαδοσυνεργατική. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού. Περιοδική Επιστημονική Έκδοση της Ο.Μ.Ε.P., 7, 87-100. • Σταυρίδου, Ε. (2000) Συνεργατική Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες, Μια Εφαρμογή στο Δημοτικό Σχολείο. Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας • Τριλιανός, Θ. (1998) Προσέγγιση στη Μέθοδο Διδασκαλίας με Ομάδες Μαθητών, Αθήνα • Χατζοπούλου, Κ., & Κακανά, Δ-Μ, (2008). Από τον παραδοσιακό εκπαιδευτικό στον εκπαιδευτικό ερευνητή, στο Δ.-Μ. Κακανά & Γ. Σιμούλη (επιμ.). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Πρακτικές. (σσ.88-94). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο
Last Update
16-11-2020