RESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

Informations du Cours
TitreRESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY / RESEARCH FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
CodeERA-200
FacultyLettres
Cycle / Niveau1er cycle / Licence , 2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CommonNon
StatutActif
Course ID600000006

Programme d' Études: PPS Tmīmatos PSychologías (2017-sīmera)

Registered students: 10
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSELEUTHERĪ EPILOGĪWinter/Spring-10

Informations de la Classe
Année Académique2019 – 2020
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600161907
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Anglais (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Travail en autonomie
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences1174.5
Seminaires130.5
Etude & analyse bibliographiques401.5
Presentation d’une etude (projet)200.8
Redaction de travaux682.6
Examens20.1
Total26010
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : réponses courtes (Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Section "Stress and the brain" Biopsychology (4th ed.)/John P. J. Pinel). Boston: Allyn & Bacon Section "Cognitive Science" Eysenk M.W. (2006) Fundamentals of Cognition N.Y. Psychology Press (Chapter 21) Fodor J. (1998) Concepts Oxford U.P. Fodor J. (2008) LOT 2 Oxford University Press Libet B. (2004) Mind Time Harvard U. P. (selections) Wegner, D.M. (2002) The Illusion of Conscious Will MIT Press (selections) Section "Understanding working memory" Baddeley, A. D. & Logie, R. H. (1999). Working memory: The multiple-component model. In: A. Miyake and P. Shah (eds), Models of working memory: Mechanisms of active maintenance and executive control. (28-61). New York, NY: Cambridge University Press. Holmes, J., Gathercole, S. (2014) Taking working memory training from the laboratory into schools, Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 34(4), 440-450 Gathercole, S. E. Dunning, D., Holmes, J. (2012) Cogmed training: Let's be realistic about intervention research, Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 1(3), 201-203 Gathercole, S.E. and Baddeley, A.D. (1993). Working memory and language. Lawrence Erlbaum Associates. Section: social Psychological approaches to immigration and intergroup contact Billig, M. (1995). Banal nationalism. sage. Brown, R. (2011). Prejudice: Its social psychology. John Wiley & Sons. Chryssochoou, X. (2004). Cultural diversity: Its social psychology. Blackwell Publishing. Wetherell, M. (Ed.). (1996). Identities, groups and social issues (Vol. 3). Sage.
Additional bibliography for study
As regards cognitive ageing, indicative bibliography is given on "e-learning". The students should also be able to find articles related to their presentations using the scientific databases. Όσον αφορά την ενότητα της "γνωστικής γήρανσης", ενδεικτική βιβλιογραφία δίνεται στη σελίδα ου μαθήματος (e-learning). Oι φοιτητές θα πρέπει επίσης να κάνουν χρήση επιστημονικών άρθρων χρησιμοποιώντας τις επιστημονικές βάσεις. As regards the section "Stress and the brain", research papers related to the topics will be given. Όσον αφορά στην ενότητα "Στρες και εγκέφαλος", θα δοθούν στους φοιτητές επιστημονικά άρθρα σχετικά με τα θέματα που θα καλυφθούν στις διαλέξεις. Όσον αφορά την ενότητα «κοινωνιο-ψυχολογικές προσεγγίσεις της μετανάστευσης και της διομαδικής επαφής» επιπλέον βιβλιογραφία θα αναρτάται στη σελίδα του μαθήματος στο e-learning As far as the section on “social psychological approaches to immigration and intergroup contact” is concerned additional bibliography will be posted on elearning
Last Update
25-11-2019