Cognitive neuroscience in the teaching of the three Hierarchs

Informations du Cours
TitreΗ γνωσιακή Νευροεπιστήμη στη διδασκαλία των Τριών Ιεραρχών / Cognitive neuroscience in the teaching of the three Hierarchs
CodeΧ321
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorStylianos Tsipouras
CommonOui
StatutActif
Course ID600015773

Programme d' Études: PPS Tmīmatos Koinōnikīs THeologías kai CΗristianikoý Politismoý(2013-sīmera)

Registered students: 13
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSELEUTHERĪ EPILOGĪWinter-4

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeWinter
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Class ID
600167397
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
  • Emploi de TIC pour l’évaluation des étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences391.6
Redaction de travaux351.4
Examens251
Total994.0
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : questionnaire à choix multiples (Formative)
  • Examen écrit : réponses courtes (Formative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Sommative)
  • Présentation publique (Sommative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ατομικές Διαφορές, Μεγάλες Αποκλίσεις, αποκωδικοποιώντας τα μυστικά του εγκεφάλου, Θέματα-1, περιοδικό Scientific American, 2008, Αθήνα, Κάτοπτρο Βαλάκος, Σ. (2002): Νόηση. Η λειτουργία του εγκεφάλου, Αθήνα, Έκδοση περιοδικού RAM Ζαρκαδάκης, Γιώργος, (2001): Το Μυστήριο του Νου, Β΄ Έκδοση, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Ζαφρανάς, Α., & Ζαφρανά-Κάτσιου, Μ., (2000): Από τον Εγκέφαλο στη Νόηση, Γ΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη, Αφοί Κυριακίδη Ζαφρανάς, Α., & Ζαφρανά-Κάτσιου, Μ., (2001): Ύλη και Εγκέφαλος, Γ΄Έκδοση, Θεσσαλονίκη, Αφοί Κυριακίδη Ζαφρανά-Κάτσιου, Μαρία, (2001): Εγκέφαλος και Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, Αφοί Κυριακίδη Καραπέτσας, Αργύρης (1988): Νευροψυχολογία του Αναπτυσσόμενου Ανθρώπου, Αθήνα: Σμυρνιωτάκης. Καραντζής, Ιωάννης, (2007): Εφαρμογές βασικών αρχών της μάθησης στην εκπαίδευση, Αθήνα, Gutenberg Κολιάδη Ε., (2002): Γνωστική Ψυχολογία, Γνωστική Νευροεπιστήμη και Εκπαιδευτική Πράξη, Αθήνα Εκδ. ιδίου. Κουτζαμάνης, Αριστείδης, (1997): Νοητική Ανάπτυξη, Ευφυΐα, και Δημιουργική Σκέψη, Μυτιλήνη Κώδικες του Εγκεφάλου, Πώς λειτουργεί ο νους, περιοδικό Scientific Κωσταρίδου-Ευκλείδη Αναστασία, (1997): Ψυχολογία της σκέψης, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Λυμπεράκης, Στάθης, (): Εγκέφαλος και Ψυχολογία, Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία, Β΄Έκδοση, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Μουτζούρη-Μανούσου, Ειρήνη & Πρόσκολλη, Αργυρώ (2005): Τα μονοπάτια της μάθησης – Εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη- Πατάκη, Αθήνα Μπαμπινιώτης, Γεώργιος, & Νανόπουλος, Δημήτριος, (2010): Από την κοσμογονία στη γλωσσογονία, 4η Έκδοση, Αθήνα, Καστανιώτη Μπαμπλέκου, Ζωή, (2003): Η ανάπτυξη της μνήμης, Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία, Αθήνα, Τυπωθήτω Ντινόπουλος, Αθανάσιος, (2007): Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο. Μια νευροβιολογική ανάγνωση. Αθήνα, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Παρισιάνου ΑΕ Παλιά ερωτήματα της Ψυχολογίας, Νέες απαντήσεις της νευροεπιστήμης, Θέματα-6, περιοδιικό Scientific American, 2008, Αθήνα, Κάτοπτρο Πούρκος, Μάριος, (): Ο ρόλος του πλαισίου στην ανθρώπινη επικοινωνία, την εκπαίδευση και κοινωνικοηθική μάθηση, Αθήνα, Gutenberg Τσακπίνη, Κυράνα, Μάθηση, Γλώσσα, Γνώση, Πρόγραμμα Ορίζοντες της Νευροψυχολογίας, Οκτώβριος 2004-Φεβρουάριος 2005, Θεσσαλονίκη Φλουρής, Γεώργιος, Εγκέφαλος, Μάθηση, Νοημοσύνη και Εκπαίδευση, περιοδικό Επιστήμες της Αγωγής, τεύχ. 2/2005 Armstrong, Thomas, (1995): Multiple Intelligences, in the classroom, Virginia, ASCD Bazan, Τony,(2003): Χρησιμοποίησε τη Μνήμη σου, Αθήνα, Αλκυών Bazan, Τony,(2003): Χρησιμοποίησε το Μυαλό σου, Αθήνα, Αλκυών Bazan, Τony, (2011): Οδηγός Μελέτης, Νοητικοί χάρτες, γρήγορο διάβασμα, τεχνικές βελτίωσης της μνήμης, Αθήνα, Πατάκη Bradway, Lauren & Hill, Barbara, (1994): Δυναμώνοντας την ικανότητα του παιδιού για μάθηση, τομ. Α΄και Β΄, Αθήνα, Αναστασιάδη Bruer, John, (1994): Schools For Thought, A Science of Learning in the classroom, Massachusetts, MIT Press Caine, Renate, & Caine, Geoffrey, (1994): Making Connections, Teaching and the Human Brain, California, Addison-Wesley Carter, Philip, &, Ken, Russel,(2006): Ο γρίφος του μυαλού μας και τα μυστικά του, Αθήνα, Κέδρος. Carper, Jean, (2009): Τροφές για δυνατό Εγκέφαλο, Αθήνα, Μοντέρνοι Καιροί Chageux, Jean, & Connew, Alain, (1995): Τα Μαθηματικά και ο Εγκέφαλος, Αθήνα, Κάτοπτρο Changeux, Jean- Pierre, (1983): Ο Νευρωνικός Άνθρωπος, Πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος; Αθήνα, Ράππα Chomsky, Noam, (2008): Γλώσσα και Νους, Γ΄ Έκδοση, Αθήνα, Πολύτροπον Crone, John, (2005): Πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος, Αθήνα, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ Dineen, Jacqueline, (1982): Η μνήμη και η καλλιέργειά της, Αθήνα, Θυμάρι Donaldson, Margaret, (1991): Η σκέψη των παιδιών, Αθήνα, Gutenberg Egan, Kieran, (2005): Ο Πεπαιδευμένος Νους, Πώς τα νοητικά εργαλεία διαμορφώνουν την κατανόησή μας, Αθήνα, Ατραπός Gardner, Howard, (2006): Πώς το παιδί αντιλαμβάνεται τον κόσμο, Μέθοδοι διδασκαλίας σε αρμονία με τους τρόπους σκέψης του παιδιού, Αθήνα, Ατραπός Gardner, Howard, (1983): Frames of Mind, The theory of Multiple Intelligences, 2nd Edition, Massachusetts, Fontana Press Gazzaniga, Michael, (2009): Άνθρωπος, Η επιστήμη πίσω από όσα μας κάνουν μοναδικούς, Αθήνα, Κάτοπτρο Gellatly, A., & Zarate, O., (2011): Νους και Εγκέφαλος, Εικονογραφημένος Οδηγός, , Αθήνα, ΤΑ ΝΕΑ Glasser, William, (1998): The Quality School, Managing Students without Coersion, NY, HarperPerennial Goleman, Daniel, (1988): Η συναισθηματική Νοημοσύνη, Ζ΄ Έκδοση, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Harsiman, Mariale,(2003) Connecting Brain Research with Effective Teaching, The Brain-Targeted Teaching Model, N. York, Rowman & Littlefield Education Healy, Jane, (1996): Μυαλά που χάνονται, Γιατί τα παιδιά μας δεν Σκέφτονται, Αθήνα, Λύχνος Hüther, Gerald, (2007): Οδηγίες χρήσης ενός ανθρώπινου μυαλού, Αθήνα, Πούτροπον Jacquard, Albert, (1999): Είμαι αρκετά έξυπνος; Αθήνα, Κάτοπτρο Hunziker, E., & Mazzola,G., (1995): Η Νευρωνική Ζούγκλα, Αθήνα, Π. Τραυλός- Ε. Κωσταράκη Jensen, Eric, (2008) Teaching with the brain in mind, ASCD, Virginia, USA Jensen, Eric, (2009): Super Teaching, 4th Edition, California, Corwin Press Jensen, Eric,(2001): Arts with the brain in mind, ASCD, Virginia, USA Joycer, B., Weil, M., Calhoun, E., (2009): Διδακτική Μεθοδολογία, Διδακτικά Μοντέλα, Αθήνα, Έλλην Kalat, James. (2003). Βιολογική Ψυχολογία, τόμ Α΄και Β΄, 5η Έκδοση. Αθήνα: Έλλην. Kandel, E., Schwartz, J., Jessell,T., (1997): Νευροεπιστήμη και συμπεριφορά, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Lazothes, Guy, (1991): Εγκέφαλος και Πνεύμα, πολυπλοκότητα και Πλαστικότητα, Αθήνα, Γκοβόστη Lipman, Matthew, (2003): Thinking in Education, Cambridge University Press, Cambridge. Luria, Α., (1995): Γνωστική Ανάπτυξη, Β΄ Έκδοση, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Luria, Α., (1998): Η λειτουργία του Εγκεφάλου, Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία, Αθήνα: Καστανιώτη Luria, Α., (2002): Ο άνθρωπος με το Θρυμματισμένο κόσμο, Η ιστορία ενός εγκεφαλικού τραύματος,, Αθήνα: Καστανιώτη βιολογικές ρίζες της ανθρώπινης νόησης, Αθήνα, Κάτοπτρο Mercer, Neil, (2000): Η Συγκρότηση της Γνώσης, Αθήνα, Μεταίχμιο Maturana, Humberto, & Varela, Francisco, (1992): Το Δέντρο της Γνώσης, Οι Merényi, A., Szabó, V., Takács A., Επιμέλεια, (2010); 101 Ιδέες για πρωτοπόρους Εκπαιδευτικούς, Microsoft Ουγγαρίας, Αθήνα, Καλειδοσκόπιο. National Research Counsil, (2000) How People Learn (Brain, Mind, Experience and School, National Academy Press, Washington Laniado, Nessia, (2007): Πώς να κινητοποιήσετε την ευφυΐα των παιδιών σας, Αθήνα, Lector Piaget, Jean, (1986): Η Ψυχολογία της νοημοσύνης, Αθήνα,, Καστανιώτη Penrose, Roger, (1999): Το μεγάλο, το μικρό και η ανθρώπινη νόηση, Αθήνα, Κάτοπτρο Simonnet, Dominique, (2000): Αχ, αυτά τα μωρά πόσα ξέρουν, 4η Έκδοση, Αθήνα, Θυμάρι Squire, L., & Kandel, E. (Βραβείο Νόμπελ Ιατρικής) (2012). Μνήμη, από τον νου στα μόρια. Αθήνα: Κάτοπτρο. Sternberg, Robert, (2001): Psychology, In search of the human mind, Philadelphia, Harcourt college Publishers Stillings, Neil, & Weisler,S., &Chase, Chr., Feinstein, M., &Garfield, jay, &Rissland, Ed., (2002): Εισαγωγή στη Γνωσιοεπιστήμη, Αθήνα, Μορφωτική Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης Vecchi, Gérard, (2003): Διδάσκοντας μαζί, Μαθαίνοντας μαζί, Αθήνα, Σαββάλας Verykouki, Eleni, (2008): Stochastic Models of Memory, ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη Vitale, Barbara, (1994): Οι Μονόκεροι Υπάρχουν, το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου και η συμβολή του στη μάθηση, Β΄ έκδοση, Αθήνα, Θυμάρι Wolf, Maryanne, (2007: Ο Προυστ και το καλαμάρι, Πώς ο εγκέφαλος έμαθε να διαβάζει. Αθήνα, Πατάκη Young, John, Ο εγκέφαλος και οι Φιλόσοφοι, από τους νευρώνες στη συνείδηση: Ένα γοητευτικό ταξίδι στο σύμπαν των νευροεπιστημών, Αθήνα, Κάτοπτρο Πατρολογία Migne Greace Ιωάννου Χρυσοστόμου, Περί κενοδοξίας όπως δει τους γονέας ανατρέφει τα τέκνα Μεγάλου Βασιλείου,Προς τους νέους, όπως αν εξ Ελληνικών ωφελοίντο λόγων, Μεγάλου Βασιλείου, Ομιλία Εις την αρχήν των Παροιμιών Μεγάλου Βασιλείου, Όροι κατά πλάτος.
Last Update
29-03-2021