Teaching Methods and Techniques of the School Subjects of Peligious Education.

Informations du Cours
TitreΕιδική διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών. / Teaching Methods and Techniques of the School Subjects of Peligious Education.
CodeΠΑ7
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeWinter
CoordinatorEvangelos Pepes
CommonOui
StatutActif
Course ID600015778

Programme d' Études: Orthódoxī THeología kai CΗristianikós Politismós

Registered students: 14
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
Vivlikṓn, Paterikṓn, Agiologikṓn kai THrīskeiologikṓn SpoudṓnYPOCΗREŌTIKO KAT' EPILOGĪN3210
Istorías, Dógmatos, Filosofías kai ArchaiologíasYPOCΗREŌTIKO KAT' EPILOGĪN3210
Efarmosménīs THeologíasYPOCΗREŌTIKO KATEUTHYNSĪS3210

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600170234
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
  • Connaissances Générales
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour les activités de laboratoire
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences52
Etude & analyse bibliographiques78
Visites educatives20
Redaction de travaux100
Total250
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Δεν παρέχεται κάποιο εγχειρίδιο.
Additional bibliography for study
Προτείνεται κάθε φορά, στους μεταπτυχιακούς φοιτητές, βιβλιογραφία σχετική με το γενικό αντικείμενο του μαθήματος και με το θέμα της εργασίας που έχουν αναλάβει. Γενική βιβιλογραφία: 1. Ε. Περσελής, Χριστιανική αγωγή και σύγχρονος κόσμος. Θέματα θεωρίας και πράξης της χριστιανικής αγωγής, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1994. 2. Ε. Περσελής, Σχολική θρησκευτική αγωγή, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1998. 3. Χ. Βασιλόπουλος, Διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 21996. 4. Χ. Βασιλόπουλος, Ο μαθητής ως κριτήριο του μαθήματος των θρησκευτικών, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη -2η έκδοση- 1993. 5. Σ. Δερβίσης, Σύγχρονη γενική Διδακτική, Θεσσαλονίκη 31983. 6. Ε. Δημητρόπουλος, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, τόμ. Β΄, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 1983. 7. Χ. Ζευκιλής, Εποπτικά μέσα διδασκαλίας των θρησκευτικών (διά τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα κατηχητικά), εκδ. Ιχθύς, Αθήνα 1969. 8. Χ. Ζευκιλής Τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας. Σύγχρονη προσέγγιση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1989. 9. Ε. Κανακίδου – Β. Παπαγιάννη, Διαπολιτισμική αγωγή, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997. 10. Φ. Κοσσυβάκη, Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998. 11. Ν. Μαρκαντώνη, Διδακτική των θεολογικών μαθημάτων, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1988. 12. Ηλ. Ματσαγγούρας, Ομαδοκεντρική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας κατά ομάδες, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1995. 13. Ηλ. Ματσαγγούρας, Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, τόμ. Β΄ Στρατηγικές διδασκαλίας. Από την πληροφόρηση στην κριτική σκέψη, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 31997. 14. Κ. Μπίκος, Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. 15. Ε. Ταρατόρη – Ε. Τσαλκατίδου, Η μέθοδος project στη θεωρία και στην πράξη, εκδ. Κυριακίδης, Θεσσαλονίκη 2002. 16. Ι. Κογκούλης, Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα και η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 42004. 17. Ηρ. Ρεράκης Ο «άλλος» στο ελληνικό σχολείο. Ορθόδοξη χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2006. 18. Ηρ. Ρεράκης Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010. 19. Anton C. Vrame,The Educating Icon: Teaching Wisdom and Holiness in the Orthodox Way,Brookline, Holy Cross Orthodox Press, 1999. 20. John L. Elias,A History of Christian Education: Protestant, Catholic and Orthodox Perspective, Krieger Pub. Co., 2002. 21. Thomas H. Groome,Christian Religious Education: Sharing our Story and Vision,San Francisco, Harper and Row, 1980. 22. Marian de Souza, Kathleen Engebreston, Gloria Durka, Robert Jackson, Andrew McGrady (eds),International Handbook of the Religious, Moral and Spiritual Dimensions in Education,Springer 2006.
Last Update
27-03-2021