MODERN GREEK HISTORY (1204-1950)

Informations du Cours
TitreΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (1204-1950) / MODERN GREEK HISTORY (1204-1950)
CodeΥΒ.1.020
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorIfigeneia Vamvakidou
CommonNon
StatutActif
Course ID80003376

Programme d' Études: PPS Tmīmatos Epistīmṓn Proscholikīs Agōgīs kai Ekpaídeusīs (2012-sīmera)

Registered students: 128
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSMATHĪMA VASĪSWinter/Spring-6

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600183020

Class Schedule

Building
FloorUnknown
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendrierFriday 16:00 to 18:30
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
  • Anglais (Enseignement, Examens)
  • Français (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement international
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Conception et gestion de projets
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Respect de l’environnement naturel
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Exercices interactifs
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences391.6
Etude & analyse bibliographiques301.2
Visites educatives100.4
Redaction de travaux100.4
Examens612.4
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : réponses plus longues (Formative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative)
  • Présentation publique (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ (1204-1940) ΒΑΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ Α. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (2008) ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 983 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΤΕΚΜΗΡΙΑ, ΑΝΑΨΗΛΑΦΗΣΕΙΣ, ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ (2016) GUTENBERG
Additional bibliography for study
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: • Βαμβακίδου, Ι. (2005). Θράκες: Ιστορική Καταγραφή και ιστορική ανάγνωση των εικαστικών μαρτυριών για την συμμετοχή τους στον Αγώνα του 1821. Θεσσαλονίκη: Α. Σταμούλης. • Ανδρέου, Α. & Βαμβακίδου, Ι. (2006) Το πλήθος των αγαλμάτων, η περίπτωση της Φλώρινας: Αναγνώσεις δημοσίων μνημείων και ασκήσεις ιστορίας. Θεσσαλονίκη: Α.Σταμούλης. • Βαμβακίδου, Ι. (2010). Ήταν μια φορά ένα κοινοτάρχης, Χρήστος Τανιμανίδης 1906-1968, οικογενειακό αρχείο Ελευθερίας Τανιμανίδη-Μπαλτατζή. Ξάνθη: ΠΑΚΕΘΡΑ, 245. • Βαμβακίδου, Ι., Γκόλια, Π. (2011). Μελέτη και καταγραφή της τοπικής ιστορίας του Βελβεντού. Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Κοινωνία των Πολιτών Βελβεντού, 250 σελ. (Σχολικό εγχειρίδιο τοπικής ιστορίας, Βιβλίο δασκάλου, Τετράδιο εργασιών). • Ελευθερίου, Π. & Βαμβακίδου, Ι. (2015). Ψηφιακή αξιοποίηση ξυλόγλυπτων χειροτεχνημάτων στη διδακτική της τοπικής ιστορίας. Υπότιτλος: Η περίπτωση της ελληνικής Θράκης, Πρόταση διδασκαλίας, Θεσσαλονίκη: University Studio Press, σ.120. https://uowm.academia.edu/IfigeneiaVamvakidou http://www.stamoulisant.gr/ http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B7%CF%82+%CE%B1%CE%BD%CF%84 http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%92%CE%A5%CE%96%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3+%CE%94%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%A3 ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΜΕΛΕΤΗ Βέικος Θ., Θεωρία και Μεθοδολογία της Ιστορίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1987. Βloch M., Aπολογία για την Ιστορία. Το επάγγελμα του ιστορικού, μετ. Κ. Γαγανάκης, Εναλλακτικές Εκδόσεις, Αθήνα 1994. Braudel F., Mελέτες για την Ιστορία, μετ. Οντέτ Βαρών – Ρόδη Σταμούλη, ΕΜΝΕ – Μνήμων, Αθήνα 1987². Braudel F. κ.ά., Η Μεσόγειος, μετ. ΄Εφη Αβδελά – Ρίκα Μπενβενίστε – Κ. Αντύπας, τ. Α΄ - Β΄, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1990. Γαγανάκης Κ., «Τα Annales 1929-1990: σχολή ιστορίας ή κίνηση ιστορικών;», Θεωρία και Κοινωνία 5 (1991), 29 – 66. Γεωργιάδου Κίρκη, «Η σχολή των Annales και η θετικιστική ιστοριογραφία», Φιλόλογος 32 (1983), 152 – 172. Γιαννόπουλος Γ., «Μια συνολική πρόταση για τη σχολική Ιστορία», Τα Ιστορικά 16 (1992), 190 – 203. De Certeau M., «Ιστορία και μυθοπλασία», μετ. Λυδία Παπαδάκη, ΄Ιστωρ 3 (1991), 5 – 27. Δερτιλής Γ. Β., Παιδεία και Ιστορία, Καστανιώτης, Αθήνα 1999. Dosse F., Η Ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Αnnales στη «Νέα Ιστορία», μετ. Αγγελική Βλαχοπούλου, επιμ. Χ. Χατζηιωσήφ, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1993. Iggers G. G., «Για τη “γλωσσική στροφή” στην ιστορική σκέψη και την ιστοριογραφία», ΄Ιστωρ 9 (1996), 17 – 32. Iggers G. G., Η Ιστοριογραφία στον 20ο αιώνα, μετ. Π. Ματάλας, Νεφέλη, Αθήνα 1999. Iggers G. G., The German Conception of History. The National Tradition of Historical Though from Herder to the Present, Wesleyan University Press, Middletown, Connecticut 1983². Κόκκινος Γ., Από την Ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998. Κόκκινος Γ., «Ο ιστορικισμός, τα Annales, η γλωσσολογική στροφή και η δομική κρίση της σύγχρονης ιστοριογραφίας», Φιλολογική 57 (1996), 7 – 10. Λιάκος Α., «Μεταμοντερνισμός και ιστορία», Το Βήμα 1-3-1998. Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και σχολική ιστορία: το “αρχαίον μαθηματικόν πρόβλημα”», Χρονικά του Π.Σ.Π.Θ. 10 (2000), 52 – 66. Μαυροσκούφης Δ. Κ., Εμπειρίες και απόψεις μαθητών και φοιτητών σχετικές με το μάθημα της Ιστορίας: θεωρητικά ζητήματα και εμπειρική έρευνα, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1999. Μαυροσκούφης Δ. Κ., Η σχολική Ιστορία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1975 – 1995): η μεταπολιτευτική εκδοχή του σισύφειου μύθου, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1997. Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Οι κυρίαρχες ιδεολογικές επιρροές στην ελληνική εκπαίδευση: το παράδειγμα της σχολικής ιστορίας», Παιδαγωγική Επιθεώρηση 26 (1997), 37 – 59. Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Μαρξιστική “oρθοδοξία” και σχολική ιστορία στην Ελλάδα: κριτική και προπαγάνδα στην κρίσιμη δεκαετία του 1980», Πρακτικά 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Η Παιδεία στην αυγή του 21ου αιώνα. Ιστορικο-συγκριτικές προσεγγίσεις», ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα 2003. Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Χριστιανικά σωματεία και εκπαιδευτική πολιτική (1964 – 1999): η εξέγερση του “καλού νοικοκύρη” ως στοιχείο κανονικότητας», Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ιστορία της Εκπαίδευσης, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Gutenberg, Αθήνα 2002. Μουζέλης Ν., «Πάνω στις σχέσεις Ιστορίας και Κοινωνιολογίας», ΄Ιστωρ 5 (1993), 13 – 20. Μπαγιόνας Α., Η έννοια της προόδου και η μεθοδολογία της Ιστορίας, Παπαζήσης, Αθήνα 1970. Νάκου Ειρήνη, «Ιστορική σκέψη και ιστορική εκπαίδευση στα τέλη του 20ου αιώνα», Σύγχρονη Εκπαίδευση 96/97 (1997), 97 – 105. Walsh W. H., Eισαγωγή στη Φιλοσοφία της Ιστορίας, μετ. Φ. Βώρος, ΜΙΕΤ, Αθήνα 1982.
Last Update
09-03-2020