MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION

Informations du Cours
TitreΜΕΙΟΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION
CodeΥΒ.1.023
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorPetroula Tsokalidou
CommonNon
StatutActif
Course ID80003389

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeSpring
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Class ID
600183023

Class Schedule

Building
FloorUnknown
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendrierThursdsay 18:30 to 21:00
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
  • Connaissances Générales
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Prise de décision
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences391.6
Exercices sur le terrain200.8
Etude & analyse bibliographiques381.5
Visites educatives150.6
Redaction de travaux361.4
Examens20.1
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : réponses courtes (Formative)
  • Examen écrit : réponses plus longues (Formative, Sommative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative)
  • Présentation publique (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Τσιούμης, Κ. (2003). Ο Μικρός «άλλος». Μειονοτικές Ομάδες στην προσχολική εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Siraj-Blatchford, I.(2012). Τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας θέτουν τα θεμέλια της φυλετικής ισότητας, Αθήνα: Επίκεντρο.
Additional bibliography for study
Αγγελίδης, Π. & Χατζησωτηρίου, Χ. (2013). Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση. Βλαχάκη Μ. (2016). Η επίδραση των ιστοριών ζωής στον μετασχηματισμό των αντιλήψεων παιδιών σχολικής ηλικίας για τους μετανάστες, MuseumEdu, 3, 73-100. Διαθέσιμο: http://museumedulab.ece.uth.gr/main/sites/default/files/3.%20THE%20IMPACT%20OF%20LIFE%20HISTORIES%20ON%20THE%20TRANSFORMATION%20OF%20Vlachaki%20%20final_1.pdf Βλαχάκη Μ. & Μάγος Κ. (2015). H συμβολή της έρευνας δράσης στη δημιουργία μίας μουσειακής έκθεσης για τη μετανάστευση από παιδιά σχολικής ηλικίας, Hλεκτρονικό Περιοδικό Action Researcher in Education, 6, 25-47. Διαθέσιμο: http://www.actionresearch.gr/AR/ActionResearch_Vol6/i6p2.pdf Γκόβαρης, Χ. (2011). Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση Γκόβαρης, Χ. (2013). Διδασκαλία και Μάθηση στο Διαπολιτισμικό Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg. Γεωργογιάννης, Π. (2013). Κίνητρα, διαμεσολαβήσεις και επιδόσεις στην εκπαίδευση. Μια ερευνη τική προσέγγιση σε πολιτισμικά διαφορετικούς μαθητές. Αθήνα: Ίων. Coelho, E. (2007). Διδασκαλία και μάθηση στα πολυπολιτισμικά σχολεία, (επιμ. Μητακίδου, Σ. και Τρέσσου, Ε.). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. Cummins, J. (1999), Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση, μτφρ. Αργύρη, Σ., Αθήνα: Gutenberg. Derman Sparks L. (2006) Καταπολεμώντας τις προκαταλήψεις. Παιδαγωγικά εργαλεία, (μτφρ.) Χουντουμάδη, Μόρφη, Αθήνα, Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία». Δημητριάδου, Κ. (2011). Πλαίσιο, ταυτότητα και ετερότητα στην κριτική διδασκαλία: μια μελέτη περίπτωσης από την εκπαίδευση των δασκάλων. Στο: Ν. Παπαδάκης & Ν. Χανιωτάκης (Επιμ.), «Εκπαίδευση – Κοινωνία – Πολιτική». Τιμητικός τόμος για τον Ιωάννη Ε. Πυργιωτάκη. Αθήνα: πεδίο (σσ. 812-827). Hollins, E. (2007). O πολιτισμός στη σχολική μάθηση. Αθήνα: Μεταίχμιο. Μάγος, Κ. (2010),«Καθρέφτες και παράθυρα, γέφυρες και σταυροδρόμια». Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού ως προς τη διαπολιτισμική του διάσταση. Στα Πρακτικά του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου: «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα» (Πάτρα, 07-09/05/10), Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών, 298- 309. Μπάρος, Β., Στεργίου, Λ., Χατζηδήμου, Κ. (2014). Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Διάδραση. Νικολάου, Γ. (2011), Διαπολιτισμική διδακτική. Το νέο περιβάλλον – Βασικές αρχές. Αθήνα: Πεδίο. Παλαιολόγου, Ν. & Ευαγγέλου, Ο. (2011). Διαπολιτισμική Παιδαγωγική. Εκπαιδευτική πολιτική για παιδιά μεταναστών. Αθήνα: Πεδίο. Σκούρτου, E. (2011), H Διγλωσσία στο Σχολείο, Aθήνα: Gutenberg Τσοκαλίδου, Ρ. (2012). Χώρος για Δύο. Διγλωσσία και Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ζυγός Τσοκαλίδου, Ρ. (2017). SIDAYES. Διγλωσσία και Διαγλωσσικότητα. Αθήνα: Gutenberg. Τριλίβα Σ., Αναγνωστοπούλου Τ., Χατζηνικολάου Σ. (2008), Ούτε καλύτερος, ούτε χειρότερος…απλά διαφορετικός, Αθήνα: Gutenberg. Τσιάκαλος, Γ. (2006). Απέναντι στα εργαστήρια του ρατσισμού. Αθήνα: Τυπωθήτω Ταίηλορ, Τ. (1997). Πολυπολιτισμικότητα, Αθήνα: Πόλις Ξενόγλωσση Banks, J. A. (2007). Educating Citizens in a Multicultural Society. 2nd edn, New York: Teachers College Press. Dimitriadou, C. & Efstathiou, M. (2012). Fostering Teachers' Intercultural Competency at School: the Outcomes of a Participatory Action Research Project. In N. Palaiologou & G. Dietz (Eds.), Mapping the Broad Field of Multicultural Education Worldwide. Towards the Development of a New Citizen (pp. 296-313). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. Goddard, T. J. & Hart, A. C. (2007). School leadership and equity: Canadian elements. School Leadership & Management, 27,1, pp. 7–20. Grant, A. and Portera, A. (Eds), Intercultural and Multicultural Education –Enhancing Global Interconnectedness, Routledge, New York, NY. Hidalgo, N., Siu,S.F., Epstein, J.L. (2004). Research on families, schools and communities: a Multicultural perspective. Στο J.A Βanks. & C.A. Banks (eds). Handbook of Research on Multicultural Education. San Francisco: CAWiley & Sons, pp. 631-655. Hajisoteriou, C. (2012). Listening to the winds of change: school leaders realizing intercultural education in Greek-Cypriot schools?, International Journal of Leadership in Education: Theory and Practice,15,3, pp. 311-329. Leeman,Y.A.M. (2003). School Leadership for Intercultural Education, Intercultural Education, 14, 1, 31-45. McGlynn, C. (2008). Leading integrated schools: a study of multicultural perspectives of Northern Irish principals. Journal of Peace Education, 5,1, pp.3–16. McCray, C., Wright, J. & Beachum, F. (2004) An analysis of secondary school principals’ perceptions of multicultural education, Education, 125, 1, pp. 111–120. Skrla, L. and Scheurich, J. (2001). Displacing deficit thinking in school district leadership. Education and Urban Society, 33,3, pp. 235–259. Steinbach, M.(2010). Eux autres versus nous autres: adolescent students views on the integration of newcomers, Intercultural Education, 21,6, pp. 535- 547. Theoharis, G.(2007). Social justice educational leaders and resistance: toward a theory of social justice leadership. Educational Administration Quarterly, 43,2, 221-258. UNESCO (2009), Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue, UNESCO, Paris. Vlachaki, M. (2007). Crossing Cultures through the Intangible Heritage: an Educational Program about Migration in Greece. International Journal of Intangible Heritage, 2, 93-102, ICOM, The National Folk Museum of Korea. Διαθέσιμο: http://www.ijih.org/volumeMgr.ijih?cmd=volumeView&volNo=2#none Walker, A.(2005). Priorities, strategies and challenges. In: A. Walker, C. Dimmock, H. Stevenson, B. Bignold and D. Middlewood (eds). Effective Leadership in Multi-Ethnic Schools, (pp. 5–25). National College for School Leadership-Nottingham. Zembylas, M & Iasonos, S.(2010). Leadership styles and multicultural education approaches: an exploration of their relationship, International Journal of Leadership in Education: Theory & Practice,13, 2, pp. 163-183.
Last Update
10-03-2020