TEACHING MATHEMATICS: BASIC THEORIES AND PRACTICES

Informations du Cours
TitreΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / TEACHING MATHEMATICS: BASIC THEORIES AND PRACTICES
CodeΥΜ15
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CoordinatorDespoina Desli
CommonOui
StatutActif
Course ID600017601

Programme d' Études: PPS Tmīmatos Dīmotikīs Ekpaídeusīs (2019-sīmera)

Registered students: 4
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKO534

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600183301

Class Schedule

Building
Floor-
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendrierΔευτέρα 12:00 έως 15:00
Course Type 2016-2020
  • Cours Fondamental
  • Connaissances Générales
  • Domaine Scientifique
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Travail d’équipe
  • Production de nouvelles idées de recherche
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Livre
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences782.6
Etude & analyse bibliographiques291.0
Redaction de travaux100.3
Examens30.1
Total1204
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : réponses plus longues (Formative)
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Σύγγραμμα 1 van de Walle, Lovin, L.H., Karp, K.S., & Bay-Williams, J.M. (2017). Μαθηματικά από το νηπιαγωγείο ως το Γυμνάσιο. Αθήνα: Gutenberg. (κωδικός: 68378345) Σύγγραμμα 2 van de Walle, J. (2007). Διδάσκοντας μαθηματικά για δημοτικό και γυμνάσιο. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. (κωδικός: 14929)
Additional bibliography for study
Βοσνιάδου, Σ. (1998, επιμ.). Η ψυχολογία των μαθηματικών. Αθήνα: Gutenberg. Diezmann, M.C., Watters, J.J. & English, L.D. (2001). Difficulties confronting young children undertaking investigations. In M. Van Den Heuvel-Penhuizen (ed.), Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 289-296). Utrecht, The Netherlands: Utrecht University. Elia, I. & Gagatsis, A. (2006). The effects of different modes of representation on problem solving: Two experimental programs. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (eds.), Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 25-32). Prague: PME. Ζαχάρος, Κ. (2006). Οι μαθηματικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση και η διδασκαλία τους. Αθήνα: Μεταίχμιο. Ηλιοπούλου, Μ. (1998). Παίζω και καταλαβαίνω. Αθήνα: Εκκρεμές. Hughes, M. (1999). Τα παιδιά και η έννοια των αριθμών. Αθήνα: Gutenberg. Kamii, C., & De Clark, G. (1995). Τα παιδιά ξαναεφευρίσκουν την αριθμητική. Προεκτάσεις και εφαρμογές της θεωρίας του Piaget. Εκδόσεις Πατάκη. Kahney, H. (1997). Λύση προβλημάτων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Καφούση, Σ., & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αθήνα Εκδόσεις Πατάκη. Kline, M. (1990). Γιατί δεν μπορεί να κάνει πρόσθεση ο Γιάννης. Θεσσαλονίκη: Βάνιας. Κολέζα, Ε. (2009). Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία των μαθηματικών. Αθήνα: Τόπος. Κολέζα, Ε. (2006). Μαθηματικά και σχολικά μαθηματικά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Λεμονίδης, Χ. (2013). Μαθηματικά της φύσης και της ζωής. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αθήνα: Πατάκης. Λεμονίδης, Χ. (1996). Περίπατος στη μάθηση της στοιχειώδους αριθμητικής. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη. Nunes, T., & Bryant, P. (2007). Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά. Αθήνα: Gutenberg. Polya, G. (1945). How to solve it (μετάφραση στα ελληνικά: Πώς να το λύσω). Princeton: Princeton University Press. Schoenfeld, A.H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, meta-cognition and sense making in mathematics. In D.A. Grouwes (ed.), Handbook of research in mathematics teaching and learning (pp.334-370). NY: Macmillan. Smith, S.P. (2003). Representation in school mathematics: Children’s representations of problems. In J. Kilpatrick, W.G. Martin & D. Schifter (eds.), A research companion to principles and standards for school mathematics (pp. 263-274). Reston, VA: NCTM. Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Τζεκάκη, Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα: προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg. Τζεκάκη, Μ. (1998). Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg. Van Cleave’s, J. (1997). Γεωμετρία για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. Van Cleave’s, J. (1996). Μαθηματικά για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. Φιλίππου, Γ. & Χρίστου, Κ. (2000). Διδακτική των μαθηματικών. Αθήνα: Τυπωθήτω, Δαρδανός.
Last Update
20-11-2020