KINĪMATOGRAFOS, TĪLEORASĪ KAI OLOKAUTŌMA (SHOAH): TA ORIA TOU ANEIPŌTOU STĪN OTHONĪ

Informations du Cours
TitreΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ (SHOAH): ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΕΙΠΩΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ / KINĪMATOGRAFOS, TĪLEORASĪ KAI OLOKAUTŌMA (SHOAH): TA ORIA TOU ANEIPŌTOU STĪN OTHONĪ
Code8ΚΤΟ1
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeSpring
CoordinatorDimitrios Goulis
CommonOui
StatutActif
Course ID600019951

Programme d' Études: PPS Tmīma Kinīmatográfou (2009-sīmera)

Registered students: 55
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSEPILOGĪS YPOCΗREŌTIKO846

Informations de la Classe
Année Académique2020 – 2021
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours4
Class ID
600184831
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
  • À distance
Accès en Ligne
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences521.7
Etude & analyse bibliographiques301
Visites educatives150.5
Redaction de travaux501.7
Examens30.1
Total1505
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Λεμονίδου, Έλλη. Η ιστορία στη μεγάλη οθόνη. Ιστορία, κινηματογράφος και εθνικές ταυτότητες. Αθήνα: Ταξιδευτής, 2017. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68369647 Ferro, Marc. Ιστορία και Κινηματογράφος, μτφρ. Π. Μερκέτου. Αθήνα: Μεταίχμιο, 2001. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24222 Τομαή, Φωτεινή (επιμ.). Αναπαραστάσεις του πολέμου. Αθήνα: Παπαζήσης, 2006. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 29815.
Additional bibliography for study
Thanouli Eleftheria. History and Film. A Tale of Two Disciplines. New York & London: Bloomsbury Academic, 2019. Maeck, Julie. Montrer la Shoah à la television. Paris: Nouveau Monde éditions, 2009. Φισκ, Τζον. Η Ανατομία του Τηλεοπτικού Λόγου, μτφρ. Βαρβάρα Σπυροπούλου, γλωσ. επιμ. Αγγελική Σπανού. Αθήνα: Δρομέας, 2000. Ferro, Marc. Τύφλωση, ή γιατί αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα, μτφρ. Σώτη Τριανταφύλλου. Αθήνα: Μεταίχμιο, 2017. Λαμπρινός, Φώτος. Ισχύς μου η αγάπη του φακού: Τα κινηματογραφικά επίκαιρα ως τεκμήρια της ιστορίας (1895-1940). Αθήνα: Καστανιώτης, 2005. Γουλής, Δημήτρης. Ιστορίες του ανείπωτου. Το Ολοκαύτωμα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press, (υπό έκδοση, θα δοθούν σημειώσεις). Γουλής, Δημήτρης, «Η επινόηση της μνήμης και η κατασκευή της αφήγησης στις ναζιστικές δυστοπίες: αφηγηματολογικές τεχνικές, σημειολογικές παρατηρήσεις και ιδεολογικές επισημάνσεις σε λογοτεχνικές και κινηματογραφικές αφηγήσεις», Διεπιστημονικό Συνέδριο «Μνήμη και Αφήγηση», Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 2-3 Ιουνίου 2015, Νέο Κτίριο Φιλοσοφικής. Opseis. Journal for intercultural and interdisciplinary research, 1. Γουλής, Δημήτρης,Το τηλεοπτικό Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα: αντίκτυπος και διαχείριση του ζητήματος στη δημόσια μνήμη(υπό έκδοση). Κόκκινος, Γιώργος. Το Ολοκαύτωμα. Η διαχείριση της τραυματικής μνήμης – θύτες και θύματα. Αθήνα: Gutenberg, 2015. Βαρών-Βασάρ Οντέτ. Η ανάδυση μιας δύσκολης μνήμης. Κείμενα για την γενοκτονία των Εβραίων. Αθήνα: Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 2012. Friendländer, Saul. Η Ναζιστική Γερμανία και οι Εβραίοι, μτφρ. Ηλίας Ιατρού. Αθήνα: Πόλις, 2013. Wievorka, Annette. Το Άουσβιτς, όπως το εξήγησα στην κόρη μου, μτφρ. Κορίνα Δευτεραίου. Αθήνα: Πόλις, 2013. Barron, Anne-Marie. La Shoah à l’écran. Crime contre l’humanité et representation. Strasbourg: Editions du Conseil de l’Europe, 2004. Bensoussan, Georges. Histoire de la Shoah. Paris: PUF, 1996. Bensoussan, Georges, Germa, Antoine (ed.). Les écrans de la Shoah. La Shoah au regard du cinema. Paris: Revue d’ histoire de la Shoah no 195, 2011. Μόλχο, Ρένα. Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων. Μελέτες Ιστορίας και Μνήμης. Αθήνα: Πατάκης, 2014. Rosenfeld, Gavriel D. The World Hitler Never Made. Alternate History and the Memory of Nazism. Cambridge & New York: Cambridge University Press, 2005. Rosenfeld, Gavriel D. Hi Hitler! How the Nazi Past is Being Normalized in Contemporary Culture. Cambridge & New York: Cambridge University Press, 2015. Delage, Christian. La vision Nazie de l’ Histoire. Le cinéma documentaire du Troisième Reich. Lausanne: Éditions L’ Age d’ Homme, 1989. Elsaesser, Thomas. German Cinema. Terror and Trauma. Cultural Memory since 1945. New York: Routledge, 2014. Elsaesser, Thomas, "Subject Positions, Speaking Positions:From HOLOCAUST and HEIMAT to SHOAH and SCHINDLER'S LIST" in Vivian Sobchack, ed., The Persistence of History (NY: Routledge 1996), 145-183. Shandler, Jeffrey. While America Watches. Televising the Holocaust. Oxford & New York: Oxford University Press, 1999. Gersherson, Olga. The Phantom Holocaust. Soviet Cinema and Jewish Catastrophe. New Brunswick, New Jersey & London: Rutgers University Press, 2013. Bathrick, David, Prager, Brad, Richardson, Michael (ed.). Visualizing the Holocaust: document, Aesthetics, Memory. Rochester & New York: Camden House, 2008. Saxton, Libby. Haunted Images. Film, Ethics, Testimony and the Holocaust. London & New York: Wallflower Press, 2008. Gonshak, Henry. Hollywood and the Holocaust. Lanham: Rowman and Littlefield Publishers, 2015. Insdorf, Annette. Indelible Shadows: Film and the Holocaust. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. Haggith, Toby, Newman Joanna (ed.). Holocaust and the Moving Image. Representations in Film and Television since 1933. London & New York: Wallflower Press, 2005. Lyman, Stanford M. “Cinematic Ideologies and Societal Dystopias in the United States, Japan, Germany and the Soviet Union: 1900-1996”. International Journal of Politics, Culture, and Society Vol. 10, No. 3 (Spring, 1997), pp. 497-542. Tighe, Carl. “Pax Germanica - the future historical”. Journal of European Studies 30 [119] (September 2000), pp. 297-328. Kaes, Anton. "Holocaust and the end of History: Postmodern Historiography in Cinema." Probing the Limits of Representation: Nazism and the "Final Solution." Ed. Saul Friedländer. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1992. 206-22. Antoine de Baecque, « Les formes cinématographiques de l'histoire », Mille huit cent quatre-vingt-quinze, 2007/51, p. 9-21. Delage, Christian. “Nuit et Brouillard : un tournant dans la mémoire de la Shoah”. Politix, vol. 16, n°61, Premier trimester, 2003. pp. 81-94.
Last Update
09-07-2021