THEMES IN MODERN GREEK HISTORY

Informations du Cours
TitreΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ / THEMES IN MODERN GREEK HISTORY
CodeΙΝΕ402
FacultyLettres
Cycle / Niveau1er cycle / Licence
Semestre de l’annéeWinter/Spring
CommonOui
StatutActif
Course ID280004807

Informations de la Classe
Année Académique2021 – 2022
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600189899
Course Type 2016-2020
  • Développement de Compétences
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
Language of Instruction
  • Grec (Enseignement, Examens)
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Travail en autonomie
  • Travail d’équipe
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Respect de l’environnement naturel
  • Responsabilité sociale, professionnelle et morale, sensibilité à la question du genre
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
  • Livre
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences391.3
Etude & analyse bibliographiques138.54.6
Examens2.50.1
Total1806
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : réponses plus longues (Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Αντ. Σμυρναίος, Ιστορίης Μάθησις. Ζητήματα φιλοσοφίας και διδακτικής της Ιστορίας, Εκδ. Γρηγόρη, 2013.
Additional bibliography for study
Από ποιον, για ποιον και πώς γράφεται η Ιστορία, Επιστημονικό Συμπόσιο (12 και 13 Δεκεμβρίου 2008), Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού & Γενικής Παιδείας Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα 2011, 181 σ. Αρώνη-Τσίχλη Καίτη, Ιστορικές σχολές και μέθοδοι. Εισαγωγή στην ευρωπαϊκή ιστοριογραφία, Παπαζήση, Αθήνα 2008, 412 σ. Δερτιλής Γ. Β., Παιδεία και ιστορία, Καστανιώτης, Αθήνα 1999, 130 σ. Δημαράς Κ. Θ. − Σβορώνος Ν., Η μέθοδος της Ιστορίας. Ιστοριογραφικά και αυτοβιογραφικά σχόλια, Άγρα, Αθήνα 1995, 171 σ. Διδακτική της Ιστορίας. Γενική – τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση, Ινστιτούτο του Βιβλίου–Α. Καρδαμίτσα, Αθήνα 2006. Dosse François, Η ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Annales στη «Νέα Ιστορία», Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1993, 289 σ. Evans Richard J., Για την υπεράσπιση της Ιστορίας, Σαββάλας, Αθήνα 2009, 375 σ. Ίγκερς Γκέοργκ, Η ιστοριογραφία στον 20ό αιώνα, Νεφέλη, Αθήνα 1999, 203 σ. Κιτρομηλίδης Π.–Σκλαβενίτης Τ. (επιμ.), Ιστοριογραφία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας 1833-2002, Πρακτικά. Δ΄Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας, ΕΙΕ/ΚΝΕ, Αθήνα 2004, τ. 2. Κόκκινος Γιώργος, Από την ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998, 480 σελ. Κουτσός Μιχάλης Θ., Διδακτική ιστορικών πηγών των σχολικών εγχειριδίων, Ζητή, Θεσσαλονίκη 2004, 189 σ. Marwick Arthur, Εισαγωγή στην ιστορία, Κουτσουμπός, Αθήνα 1985, 262 σελ. Peyrot Jean (επιμ.), Η διδασκαλία της Ιστορίας στην Ευρώπη, Μεταίχμιο, Αθήνα 2002, 205 σ. Romano Ruggiero, Πού οδεύει η ιστορία; Αναζητήσεις της σύγχρονης ιστοριογραφίας, ΕΜΝΕ-Μνήμων, Αθήνα 1988, 101 σελ. «Σύγχρονα ρεύματα στην ιστοριογραφία του Νέου Ελληνισμού», Σύγχρονα Θέματα 35-36-37 (1988). Thuillier G.-Tulard J., Οι ιστορικές σχολές, Καρδαμίτσα, Αθήνα 1993, 157 σ. Τοπόλσκι Γιέρζι, Προβλήματα ιστορίας και ιστορικής μεθοδολογίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1983, 189 σ. Χαλκιαδάκης Εμμανουήλ, «Προβληματισμοί πάνω στη διδασκαλία της ιστορίας», Θαλλώ 15 (2004), 69-80.
Last Update
08-04-2020