Inclusive education, diversity, multiculturalism in Religious Education. Teaching models and methodologies and ICT in the Religion course.

Informations du Cours
TitreΣυμπερίληψη, συνεκπαίδευση, διαφορετικότητα, πολυπολιτισμικότητα στην Θρησκευτική εκπαίδευση. Διδακτικά μοντέλα, και μεθοδολογίες και ΤΠΕ στο Μάθημα τ / Inclusive education, diversity, multiculturalism in Religious Education. Teaching models and methodologies and ICT in the Religion course.
Code2500
Cycle / Niveau2e cycle / Master
Semestre de l’annéeSpring
CoordinatorVasiliki Mitropoulou
CommonOui
StatutActif
Course ID600015656

Programme d' Études: THEOLOGIA KAI POLITISMOS 2018

Registered students: 10
OrientationAttendance TypeSemesterAnnéeECTS
KORMOSYPOCΗREŌTIKO2110
CΗristianikī Grammateía kai IstoríaEE-EMVATHYNSĪS2110
Systīmatikī THeología, Koinōniología kai Spoudī tīs THrīskeíasEE-EMVATHYNSĪS2110
Praktikī THeología kai PaidagōgikīYE-EMVATHYNSĪS2110

Informations de la Classe
Année Académique2021 – 2022
Semestre de l’AnnéeSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600196337
Mode d’Enseignement
  • En présentiel
  • À distance
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Aptitudes Générales
  • Application des connaissances à la pratique
  • Recherche, analyse et synthèse de données et d’informations, avec utilisation des technologies adéquates
  • Adaptation à des situations nouvelles
  • Travail en environnement pluridisciplinaire
  • Respect de l’altérité et du multiculturalisme
  • Critique et autocritique
  • Promotion de la pensée libre, créatrice et inductive
Type de Matériels Éducatifs
  • Notes de cours
  • Vidéoconférences
  • Matériel multimédia
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Emploi de TIC pour l’enseignement
  • Emploi de TIC pour communiquer avec les étudiants
  • Emploi de TIC pour l’évaluation des étudiants
Organisation du Cours
ActivitésCharge de travailECTSIndividuelEn groupeErasmus
Conferences26
Laboratoires32
Etude & analyse bibliographiques75
Visites educatives42
Redaction de travaux75
Total250
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Examen écrit : résolution de problèmes (Formative, Sommative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
1. The Europeanisation of intercultural education? Responses from EU policy-makers. Educational Review, 67:2, 218-235 2. Triandafyllidou, A. & Kokkali I. (2010). Accept Pluraslism. Tolerance and Cultural Diversity Discourses in Greece. Accept Pluralism Working Paper 8/2010. European University Institute 3. White Paper on Intercultural Dialogue. "Living Together as Equals in Dignity". The Council of Europe Ministers of Foreign Affairs. Strasbourg, 7 May 2008
Additional bibliography for study
1.EU Policy on and Practices 2.Inclusive Education in Europe 3.Salzburg Declaration 4. Review_of_Strategies_for_Inclusion_and_Social cohesion in Europe from Education 5. Εργαλεία Σύγχρονης Προσέγγισης της Διαφοροποιημένης Διδακτικής, Οδηγός για τον εκπαιδευτικό, ΙΕΠ, 2015 6. Religious Diversity and Intercultural Education 7. Οδηγός Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου της Δράσης «Ένταξη Προσφυγοπαίδων, ηλικίας έως 15 ετών, στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» με Κωδικό ΟΠΣ 5002810 στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος του Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-2020 Κεφάλαιο 1: Στόχος και αντικείμενο της Δράσης
Last Update
10-11-2020