Aller au contenu principal
Structure Qualité
Université Aristote de Thessaloniki
Identifiant
Vous êtes ici
Accueil
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Maria Alexandru
Assistant Professor, School of Music Studies
Personal Information
2310991838
malexand@mus.auth.gr
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Ιστορική μουσικολογία με έμφαση τη βυζαντινής μουσική
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Μουσική και παραστατικές τέχνες
Education
Προπτυχιακές Σπουδές
1996
Candidata philosophiae
Institute for Greeek and Latin
Copenhagen University
Denmark
Greek, Middle Ages
Διδακτορικό Δίπλωμα
2001
PhD
Faculty of Humanities
Copenhagen University
Denmark
Βυζαντινή μουσική
Course Work
Courses of Winter semester of 2017–18 academic year
TMĪMA MOUSIKŌN SPOUDŌN
ΕΒ2001
History and morphology of Byzantine and post-Byzantine music
ΕΒ2002
Aspects of didactics in Byzantine music
DPMS-Ī VYZANTINĪ MOUSIKĪ EPISTĪMĪ KAI KALLITECΗNIKĪ DĪMIOURGIA
1101
Courses of Spring semester of 2017–18 academic year
TMĪMA MOUSIKŌN SPOUDŌN
ΕΒ1004
Introduction to byzantine musicology
ΕΒ2003
Paleography of Byzantine music
DPMS-Ī VYZANTINĪ MOUSIKĪ EPISTĪMĪ KAI KALLITECΗNIKĪ DĪMIOURGIA
1104
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
2017–2018
. Ο εορτασμός του Γενεσίου του Τιμίου Προδρόμου στη βυζαντινή μουσική - Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Ο εορτασμός της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής στη βυζαντινή παράδοση: μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Νυκτά χορδόφωνα από το Βυζάντιο στη σύγχρονη λαϊκή μουσική
2016–2017
. Η Οσία Παρασκευή η Νέα η Επιβατηνή: Μουσικολογικές αναζητήσεις με βάση μελοποιήσεις του Άρχοντος Λαμπαδαρίου της Μ. Χ. Ε., Ε. Γεωργιάδη.
. Ισοκράτης, ένα βοήθημα για κάθε αρχάριο ψάλτη
. Ο Πέτρος Πελοποννήσιος ως εξηγητής και εξηγημένος. Μεταγραφή και ανάλυση επιλεγμένων έργων, παλαιογραφική συγκριτική μελέτη.
. Η επίδραση της διδασκαλίας βυζαντινής μουσικής σε άτομα με αυτισμό
. Η παιδική χορωδία Αγίας Τριάδος Θεσσαλονίκης μέσα από την ιστορία και το έργο της (1967-2017). Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Ιωάννης ο Γλυκύς και η διαχρονική μελοποίηση του πρώτου Εωθινού: συγκριτική παλαιογραφική μελέτη
. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και Αλέξανδρος Μωραϊτίδης ως υμνογράφοι: Μουσικολογικές αναζητήσεις επιλεγμένων τροπαρίων
. Από τη βυζαντινή παράδοση στη σύγχρονη εποχή - μια συγκριτική μελέτη του "Akathistos Hymn" του Ivan Moody και του τρίτου μέρους της "Symphonie Nr.3" του Χρήστου Σαμαρά.
In progress
. Η ανέκδοτη έρευνα του Νίκου Στεφανίδη για το κανονάκι και ο ρόλος του στη διάδοση και την εξέλιξη του οργάνου
. Η Βυζαντινή Καλοφωνία κατά την περίοδο της Παλαιολόγιας Αναγέννησης. Διερεύνηση της τεχνικής και τέχνης της εξήγησης σε επιλεγμένα καλοφωνικά μαθήματα του πρώτου ήχου
. Παναγιώτης Χρυσάφης ο νέος: Βίος και έργα. Η εποχή του Νέου Καλλωπισμού ως συνεκτικός κρίκος μεταξύ της βυζαντινής και της νεότερης εποχής της Ψαλτικής Τέχνης
. Ύφος και υφή στην ψαλτική παράδοση της Μολδαβίας, με έμφαση στο 18ο αιώνα έως και σήμερα
. Σύγχρονα μοντέλα ανάλυσης Βυζαντνής Μουσικής, το φαινόμενο της μελισματικότητας στα Κεκραγάρια.
. Αγιος Κοσμάς ο Μελωδός
. Μουσικολογικές προσεγγίσεις στον εορτασμό της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου
. ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ Α΄ ΗΧΟ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΥ: ΠΑΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
. Όψεις της χειρονομίας στη βυζαντινή μουσική: παρελθόν και παρόν
2015–2016
. Το έργο "Τετέλεσται" του Μ.Αδάμη: μουσικολογικές αναζητήσεις-σύγκριση με βυζαντινά πρότυπα.
. Ο κανόνας στην παράδοση της Βυζαντινής μουσικής, με έμφαση στην εορτή της Υπαπαντής: μουσικολογικές προσεγγίσεις.
. Ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης και το Άγιο Όρος. Μουσικολογικές μελέτες.
. Η τέχνη της προσωπιγραφίας στη Βυζαντινή Μουσική. Το πρόσωπο της Παναγίας.
. Ο εορτασμός του Μεγάλου Κωνσταντίνου-Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Ο εορτασμός του Αγίου Αλεξίου, του Ανθρώπου του Θεού. Μουσικολογικές και Διεπιστημονικές προσεγγίσεις.
. Βυζαντινή Μουσική και Δυσλεξία-Μελέτη Περίπτωσης
2014–2015
. Πέτρος ο Βυζάντιος. Βιοεργογραφικά στοιχεία και μουσικολογικέ αναλύσεις επιλεγμένων κανόνων
. Ο εορτασμός της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Γλυκερία: μουσικολογικές προσεγγίσεις
2013–2014
. Η Αγία Όλγα και άλλες βασίλισσες και πριγκίπισσες μέσα από μουσικά βυζαντινά τροπάρια. Μουσικολογική μελέτη
. Μουσικολογικές προσεγγίσεις του εορτασμού της Αγίας Παρασκευής της Ρωμαίας, μεταγγραφή και ανάλυση επιλεγμένων τροπαρίων συγκριτική μελέτη του δοξαστικού "Παρθενομάρτυς Αθληφόρε" και προσομοιακή μελέτη
. Το Ψαλτήριον στη Βυζαντινή Μουσική Παράδοση. Μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις από το "Ψαλτήριον Τερπνόν" Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους
2012–2013
. Η Τέταρτη Κυριακή των Νηστειών και ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (της Κλίμακος): Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Τα απολυτίκια των μεγάλων εορτών
. Ο Ακάθιστος Ύμνος
. Μουσικολογικές προσεγγίσεις του εορτασμού του Προφήτη Ηλία. Μεταγραφή και ανάλυση επιλεγμένων τροπαρίων και παλαιογραφική συγκριτική μελέτη του Δοξαστικού "" Προφήτα κύρυξ Χριστού"
. Μελοποίηση της ασματικής ακολουθίας του Αγίου ενδόξου νεομάρτυρος Γεωργίου του εκ Ραψάνης και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων
. Μουσικολογική μελέτη για τον βυζαντινό ήχο τοτ πλαγίου του δευτέρου κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα
2011–2012
. Ο Αγ. Γρηγόριος ο Θεολόγος: Βιοεργογραφικά στοιχεία και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων εις τιμήν του. Παλαιογραφική συγκριτική μελέτη του δοξαστικού "Η γρήγορος γλώσσα του"
. Ο εορτασμός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην πόλη της Καλαμπάκας: Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Σταύρος Κουγιουμτζής: "Ύμνοι αγγέλνω σε ρυθμούς ανθρώπων". Συγκριτική ανάλυση με βυζαντινούς ύμνους και τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδας
. Τα εισόδεια της Θεοτόκου. Μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων. Παλαιογραφική συγκριτική μελέτη του Δοξαστικού "Μετά το τεχθηναι σε"
. Η εορτή του Πρωτομάρτυρα και Αρχιδιακόνου Αγίου Στεφάνου: Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Άγιος Ιωάννης ο Νεομάρτυρας ο εκ Μονεμβασιάς. Μελοποίηση της Ασματικής Ακολουθίας του. Αναλύσεις και μεταγραφές επιλεγμένων τροπαρίων
. Η εορτή της Υπαπαντής. Μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων και συγκριτική παλαιογραφική μελέτη του δοξαστικού "Ο εν χερσί"
. Αγία Φωτεινή η Σαμαρείτιδα: Βιογραφία, μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων
. Άγιος Νεομάρτυς Χριστόδουλος ο Κασσανδρινός. Μελοποίηση ακολουθίας, μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων
. Αισθητική και κάλλος στη βυζαντινή μουσική: Θεωρητικές προσεγγίσεις και μουσικολογικές αναλύσεις κομματιών της Μεταμορφώσεως
. Άγιος Νεόφυτος ο Έγκλειστος: Μουσικολογικές προσεγγίσεις
2010–2011
. Ο μικρός και ο μέγας παρακλητικός κανόνας εις την υπεραγίαν Θεοτόκον (ιστορικό πλαίσιο-μεταγραμματισμοί-μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις)
. Ο εορτασμός της Πεντηκοστής -Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Ο εορτασμός της Αγίας Μαρίνας της Μεγαλομάρτυρος: Μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Η εκκλησιαστική μουσική ζωή στα Τρίκαλα
. Ο Άγιος Ρωμανός ο Μελωδός. Βιοεργογραφία και μουσικολογική μελέτη επιλεγμένων κοντακίων
. Πρωτοψάλτης Ιωάννης Κλωναρίδης: Βιοεργογραφία στοιχεία και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων έργων
. Ο Άγιος Χαράλαμπος ο Θαυματουργός. Μουσικολογική μελέτη επιλεγμένων τροπαρίων: Ιδιομελών, Αυτοτελών, μαζί με τα προσόμοιά τους
2009–2010
. Η μορφή του Αγίου Λαζάρου του τετραημέρου μέσα από μια μουσικολογική προσέγγιση επιλεγμένων βυζαντινών τροπαρίων
. Αγία Μεγαλομάρτυς Κυράννα "Μελοποίηση της Ασματικής Ακολουθίας και του Παρακλητικού Κανόνα"
. Η διδασκαλία της βυζαντινής μουσικής σε παιδιά δημοτικού
2008–2009
. Η Αγία Κασσιανή κυριότερη εκπρόσωπος της γυναικείας υμνογραφίας και μελοποίησης στο Βυζάντιο. Μεταγραμματισμοί, μεταγραφές και μουσικολογικές αναλύσεις των τροπαρίων "Αυγούστου μοναρχήσαντος" και "Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίας περιπεσούσα γυνή".
. Ο 'Οσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, Βιεργογραφία, μεταγραφές ή μουσικολογικές αναλύσεις των Αναβαθμών
. Ο εορτασμός της Αγίας Βαρβάρας: Δομή των ακολουθιών, μεταγραφές-μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων και παλαιογραφική μελέτη του δοξαστικού πατρίδα γένος ύπαρξιν
. Ο εορτασμός του Αγίου Αποστόλου Ανδρέα. Δομή των ακολουθιών, μεταγραφές, μεταγραμματισμοί και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων τροπαρίων.
. Άγιος Ιωάννης Κουκουζέλης. Μεταγραφή και μουσικολογικές αναλύσεις επιλεγμένων έργων
2007–2008
. Η βυζαντινή μουσική σε έξι (6) από τα σημαντικότερα μοναστήρια της Στερεάς Ελλάδας
. Το Στιχηράριο Διονυσίου 564 και ο Άγιος Ιώαννης Χρυσόστομος. Παλαιογραφική μελέτη, μεταγραφές και αναλύσεις
. Η εορτή του Αγίου Μάμαντος - Παρουσίαση και ανάλυση επιλεγμένων τροπαρίων
. Η Αναγέννηση της εκκλησιαστικής μουσικής του Ελληνισμού μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως: " Η εποχή του Νέου Καλλωπισμού"
. Η εορτή του Αγίου Νικολάου. Παρουσίαση και ανάλυση επιλεγμένων τροπαρίων
. Ο εορτασμός εις μνήμην των Αγίων Νεοφανών Μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης και στοιχεία της βυζαντινής μουσικής παράδοσης της Λέσβου
. "ΜΑΚΑΜΛΑΡ ΚΙΑΡΙ", έντεχνο διδακτικό μάθημα εξωτερικής μουσικής
. Δογματική Θεοτοκία του Αγ. Ι. του Δαμασκηνού: Παλαιογραφική μελέτη και μορφολογική ανάλυση
2006–2007
. Ρυθμική συγκριτική μελέτη μεταξύ του Απόστολου Κώνστα Χίου και του Χρύσανθου εκ Μαδύτων, με μουσικά παραδείγματα από τους τέσσερις δρόμους μελοποιΐας
. Ξένος ο Κορώνης: Βιοεργογραφία και ανάλυση αντιπροσωπευτικών έργων
. Η εορτή της Αγίας Αικατερίνης: Η Ακολουθία του Μεγάλου Εσπερινού: Παρουσίαση και ανάλυση επιλεγμένων ύμνων
. "Η Βυζαντινή Μουσική στα Ελληνικά σχολεία". Μια συγκριτική μελέτη
. Άγιος Ιωσήφ ο Υμνογράφος, βιογραφία, εργογραφία και ανάλυση του κανόνα της ακολουθίας του Ακάθιστου Ύμνου
. Ο Τρισάγιος Ύμνος στις Θείες Λειτουργίες του βυζαντινού τύπου
. Η νεότερη ψαλτική παράδοση της Θεσσαλονίκης: Οι Άρχοντες Πρωτοψάλτες Αθανάσιος Καραμάνης και Χαρίλαος Ταλιαδώρος
2005–2006
. "Η οκταηχία της βυζαντινής μουσικής, συγκριτική μελέτη με βάση επιλεγμένα στιχηρά αναστάσιμα του Αγ. Ιωάννου του Δαμασκηνού
. Ιστορική μελέτη, μεταγραφή και ανάλυση των τροπαρίων των Χριστουγέννων, παραμονή και ανήμερα της εορτής
. Η συμβολή του Μπαλασίου Ιερέως στην Αναγέννηση της βυζαντινής μουσικής (1650-1720) με ειδική αναφορά στις Μεγάλες Δοξολογίες Του
. "Η Κοίμηση της Θεοτόκου" Μεταγραφές και αναλύσεις τροπαρίων
2004–2005
. Τα καθίσματα της βυζαντινής υμνογραφίας και η μελοποίησή τους από τρεις κορυφαίους μελουργούς: Μπαλάσιο ιερέα, Πέτρο Πελοποννήσιο, Πέτρο Βυζάντιο
. Το Μέγα Σάββατο: Λειτουργικό πλαίσιο και ανάλυση αντιπροσωπευτικών τροπαρίων
. Η μεταρρύθμιση των τριών διδασκάλων (1814) και ο νεοελληνικός διαφωτισμός
. Συγκριτική μελέτη της βυζαντινής και της Κερκυραϊκής ψαλτικής με βάση επιλεγμένα κομμάτια της οκταήχου και της γιορτής του Αγίου Σπυρίδωνος
. Καλοφωνικοί ειρμοί του Πέτρου Μπερεκέτη
. Επιρροές της βυζαντινής υμνογραφίας και μελουργίας σε έργα Ελλήνων συνθετών
. Η βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική ως ιερή τέχνη
. "Το Γενέσιον της Θεοτόκου": Η δομή της ακολουθίας, αναλύσεις και μεταγραφές τροπαρίων
. Ο εορτασμός του Αγίου Δημητρίου -Μεταγραφές και αναλύσεις τροπαρίων
. Εισαγωγή στον προβληματισμό της βυζαντινής χειρονομίας
. Η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
. Η βυζαντινή μουσική παράδοση σε γυναικείες Ιερές Μονές του Ν. Τρικάλων
. Ο Ακάθιστος Ύμνος
. Ματθαίος Βατοπαιδικός: Βιογραφία, εργογραφία και ανάλυση αντιπροσωπευτικών έργων
. Η μεταρρύθμιση των Τριών Δασκάλων (Κωνσταντινούπολη 1814)
. Η Αναγέννηση της βυζαντινής μουσικής (1650-1720) και οι κορυφαίοι εκπρόσωποί της: Χρυσάφης ο νέος, Γερμανός Νέων Πατρών, Μπαλάσιος ιερεύς, Πέτρος Μπερεκέτης ο μελωδός
2003–2004
. Ιωάννης Πρωτοψάλτης Τραπεζούντος: Βιογραφία -Εργογραφία και ανάλυση αντιπροσωπευτικών έργων
. Η επίδραση της Βυζαντινής Ακολουθίας των Παθών στο έργο "Βυζαντινά Πάθη" του Συνθέτη Μιχάλη Αδάμη
. Η κωδικοποίηση της προφορικής παράδοσης της εκκλησιαστικής μουσικής όπως καταγράφεται στο έργο του Σίμωνος Καρά με βάση τα δοξαστικά της Μεγάλης Πέμπτης και της Μεγάλης Παρασκευής
Unknown
. Η Ψαλτική παράδοση μέσα από τις ερμηνείες του Θρασύβουλου Στανίτσα
. Αντώνιος εξ Ανδριανουπόλεως, λαμπαδάριος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Βίος, ψαλτικό έργο, μουσικολογικές προσεγγίσεις
. Θέσεις του αργού Ειρμολογίου κατά τον 17ο και 18ο αιώνα
. Νικόλαος Γεωργίου, πρωτοψάλτης Σμύρνης. Βίος, ψαλτικό έργο, μουσικολογικές προσεγγίσεις
Theses outside AUTh
Doctoral Level
2009–2010
Ιωάννης Αρβανίτης
.
Ο ρυθμός των εκκλησιαστικών μελών μέσα από τη παλαιογραφική έρευνα και την εξήγηση της παλαιάς σημειογραφίας. Η μετρική και ρυθμική δομή των παλαιών στιχηρών και ειρμών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
.
Σπυρίδων Ασπιώτης
.
Παράδοση και ανανέωση στο ψαλτικό ρεπερτόριο της θείας λειτουργίας από τα μέσα του 19ου έως τα με΄σα του 20ου αιώνα, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
.
Administrative Work
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2011
2017
Member, OMEA
2
2009
2017
Member, Επιτροπή Κοινωνικής Πολτικής
Research Projects
2016–2016
Συνέδριο: "Ερμηνευτική-ψαλτική προσέγγιση του Ειρμολογίου και της Παπαδικής"
2013–2013
Συνέδριο:"Η συμβολή του Λυκούργου Αγγελόπουλου, Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, στις Βυζαντινές Μουσικές Σπουδές και στη Μουσικολογία γενικότερα"
Συμμετοχές σε συντακτικές επιτροπές περιοδικών
Βραβείο, Διάκριση, Υποτροφία, Τιμητικός Τίτλος
2012-07-14
Diploma de onoare
.
Asociatia Culturala Bizantion, Iasi
.
Romania
2010-07-09
Diploma de Onoare "Stefan cel Mare si Sfant"
.
Ιερά Μητρόπολις Μολδαβίας και Μπουκοβίνας
.
Romania
2010-07-09
Diploma de onoare
.
Asociatia Culturala Bizantion, Iasi
.
Romania
2009-12-04
Ορέστης, τιμής ένεκεν
.
Δημοτική Κοινωφελής Επιχείριση Πολιτιστικής Ανάπτυξης, Ορεστιάδα
.
Greece
Publications
2012
Alexandru Maria
(2012)
.
Câteva consideraţii asupra aşa-numitelor mari ipostasuri ale notaţiei medio- bizantine
.
Musicology Papers / Lucrări de muzicologie
.
vol.XXVII no.1 p.47-58
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2012)
.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Μουσικολογία
.
Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
Alexandru Maria
(2012)
.
Preliminary Remarks on the Historiography of Byzantine Music and Hymnography"
.
Byzantion Romanicon. Revista de Arte Bizantine
.
Carlsberg Academy, Copenhagen, Denmark
.
vol.8-9 p.74-110
.
Alexandru Maria
(2012)
.
“Cu glas” și “fără glas”, “după paralaghie” și “după melos”: concepte cheie pentru înţelegerea ornamenticii și cromaticii în vechea notaţie muzicală bizantină - «Ἐμφωνον» και «ἄφωνον», «ἀπὸ παραλλαγῆς» και «ἀπὸ μέλους»: έννοιες κλειδιά για την κατανόηση της διαποίκιλσης και της χρωματικότητας στην παλαιά βυζαντινή παρασημαντική
.
Διεθνές Συμπόσιο Βυζαντινολογίας, Universitatea de Arte "George Enescu" - Asociaţia Culturală Byzantion
.
Ιάσιο
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2012)
.
Ο ‘Μπετόβεν της Βυζαντινής Μουσικής’, Πέτρος Πελοποννήσιος. Μουσικοεκπαιδευτικό σκέρτσο βγαλμένο από την καθημερινότητα ενός καθηγητή
.
Επιστημονική Ημερίδα «Ludwig van Beethoven (1770-1827)
.
Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. και Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ, Θεσσαλονίκη
.
2011
Alexandru Maria
(2011)
.
Χριστέ ο Θεός Ημών, ein emblematisches Sticheron zum Hl. Kreuz. Ansätze zu einem multiprismatischen Analysemodell aufgrund von J. Raasteds Strukturierungsmethode byzantinischer Troparia
.
Εtudes Byzantines et Post-Byzantines
.
vol.vi p.326-345
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Ipostasi
.
PravoslavnajaIentsiklopedija
.
Μόσχα
.
vol.26 p.176-180
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Gregorios Mpunes Alyates: An Open Bioergographic Index Card and an analysis of the pentekostarion Τήν λάμψιν του προσώπου σου
.
Neue Studien zur Byzantinischen Musik: Festschrift für Gerda Wolfram
.
Germany
.
p.13-64
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Νeue Trends und Hauptthemenkreise im Bereich der byzantinischen musikalischen Studien, 2001-2011
.
22nd International Congress of Byzantine Studies
.
Sofia, Bulgaria
.
p.1-73
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Musik
.
22nd International Congress of Byzantine Studies, Συνεδρίαση: Ιnstrumenta studiorum
.
Sofia, 22-27 August 2011
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2011)
.
Παρατηρήσεις για την ανάλυση, υφή και μεταισθητική της Βυζαντινής Μουσικής. Ο ύμνος Σιγησάτω πάσα σάρξ βροτεία
.
Διεθνές Μουσικολογικό Συνέδριο "Σταυροδρόμια: Η Ελλάδα ως διαπολιτισμικός πόλος της μουσικής σκέψης και δημιουργίας",
.
Θεσσαλονίκη
.
p.6-10
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Observations on the diastematic principles in Byzantine musical notations, with emphasis on Gregorios Mpounes Alyates' method of metrophonia, and some links to analogous phenomena in Western Chant
.
IMS Study Group 'Cantus Planus', Sixteenth Meeting
.
Vienna, Austria
.
Alexandru Maria
(2011)
.
Byzantine Chant in honor of warrior saints: the case of St. George
.
l canto bizantino in Italia fra tradizione scritta e orale, Giornata di studi, Voce e suono della preghiera 2, a cura di Girolamo Garofallo
.
Fondazione Giorgio Cini - Isola di San Giorgio Maggiore, Venezia, Italy
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2011)
.
H Βυζαντινή Μουσική στη Ρουμανία, χθές και σήμερα
.
Α΄ Επιστημονική Ημερίδα Εκκλησιαστικής Μουσικής: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές
.
Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ, Θεολογική Σχολή
.
2013
Nika-Sampson Evanthia (editor)
,
Sakallieros Georgios (editor)
,
Alexandru Maria (editor)
,
Giannopoulos Emmanouil (editor)
,
Kitsios Georgios (editor)
(2013)
.
Crossroads: Greece as an intercultural pole of musical thought and creativity: Conference proceedings, Thessaloniki, 6-10 June 2011
.
Θεσσαλονίκη
.
Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ
.
2010
Αλεξάνδρου Μαρία
(2010)
.
Εξηγήσεις και μεταγραφές της βυζαντινής μουσικής: Σύντομη εισαγωγή στον προβληματισμό τους
.
Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
Alexandru Maria
(2010)
.
Calofonia, o filocalie muzicală. Cântarea liturgică în sec. XIII-XVI din Bizanţ în Ţările Românesti", Istorie bisericească, misiune crestină si viaţă culturală
.
Actele sesiunii anuale de comunicări stiinţifice a Comisiei Române de Istorie si Studiu al Crestinismului
.
vol.2 p.543-582
.
Alexandru Maria
(2010)
.
Byzantine kalophonia, illustrated by St. John Koukouzeles' piece Φρούρησον πανένδοξε in honour of St.Demetrios from Thessaloniki. Issues of notation and analysis
.
Διεθνές Συνέδριο Musique et notations Post-Byzantines
.
Μουσικό Κονσερβατόριο της Γενεύης, Γενεύη
.
Alexandru Maria
(2010)
.
Byzantinische Musik heute
.
Handschriften- und Textforschung heute. Eine Konferenz zur Überlieferung der griechischen Literatur anlässlich des 70
.
Hamburger Teuchos-Zentrum, Hamburg
.
2006
Starikova I
,
Alexandru Maria
(2006)
.
Λήμμα λεξικού: "Grigorij Bunis Aliat"
.
Pravoslavnaja Ientsiklopedija
.
Μόσχα
.
vol.12 p.714-715
.
Alexandru Maria
(2006)
.
Preliminary Remarks on the Historiography of Byzantine Music and Hymnography"
.
Bollettino della Badia Greca di Grottaferrata, terza serie/3
.
Carlsberg Academy, Copenhagen, Denmark
.
vol.3 p.13-18
.
Alexandru Maria
(2006)
.
The Palaeography of Byzantine Music: A Brief Introduction with Some Preliminary Remarks on Musical Palimpsests
.
επιμ.
Escobar A
.
El palimpsesto grecolatino como fenómeno librario y textual. Institución "Fernando el Católico"
.
Zaragoza
.
p.113-139
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2006)
.
Αναλυτικές προσεγγίσεις και ιχνηλασία του κάλλους στη Βυζαντινή Μουσική. Ο Ευχαριστήριος Ύμνος Σε υμνούμεν
.
Πρακτικά Συμποσίου Μουσικής Θεωρίας και Ανάλυσης, ΤΜΣ του ΑΠΘ
.
Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ
.
p.317-329
.
Alexandru Maria
(2006)
.
Byzantine neumes, their historical evolution, and major problems in their deciphering
.
Neumes 2006: Computerised Transcription of Medieval Chant Manuscripts
.
St. Anne's College, Oxford, UK
.
----
Giannopoulos Emmanouil
,
Alexandru Maria
.
4th International Scientific Conference: Creative Arts Interconnection - Paideia - Therapy
.
2015
.
Γιαννόπουλος Εμμανουήλ
,
Αλεξάνδρου Μαρία
.
Ψαλμώδηση προς τιμήν του ομ. καθηγητή Γρηγορίου Στάθη, 2-4-2015
.
2015
.
Γιαννόπουλος Εμμανουήλ
,
Αλεξάνδρου Μαρία
,
Κυριακίδου Αθ
.
Εκκλησιαστικοί ύμνοι στην Ανατολή και στη Δύση
.
2013
.
Γιαννόπουλος Εμμανουήλ
,
Αλεξάνδρου Μαρία
.
Ψαλμώδηση ύμνων προς τιμήν του Άρχοντος πρωτοψάλτου Λυκούργου Αγγελόπουλου 23-4-2013
.
2015
Αλεξάνδρου Μαρία
(2015)
.
Βυζαντινές μουσικές σπουδές: τάσεις και ρεύματα της έρευνας και της εκπαίδευσης σήμερα
.
Μουσική και Μουσικολογία. Παρόν και μέλλον, Πρακτικά διατηματικού συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας
.
Μουσική και Μουσικολογία. Παρόν και μέλλον
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
p.51-74
.
2009
Alexandru Maria
(2009)
.
Στοχασμοί για το μάθημα «Εισαγωγή στη Βυζαντινή Μουσική»
.
Byzantine Musical Culture. Second International Conference of the American Society of Byzantine Music and Hymnology
.
Athens
.
Alexandru Maria
(2009)
.
Muzica în viziunea Sfântului Vasile cel Mare. Studiu introductiv, cu o analiză muzicală a imnului protocreştin Lumină lină
.
Actele Symposionului Comisiei Române de Istorie Eclesiastică, Studia Basiliana III
.
Bucureşti-Cernica
.
vol.3 p.85-131
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2009)
.
Παρατηρήσεις για την κωδικοποίηση του ρυθμού στην Παλαιά Μέθοδο, σε σύγκριση με τη Νέα Μέθοδο
.
Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογικού και Ψαλτικού
.
Αθήνα
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2009)
.
Βυζαντινή μουσική του Χθες και του Σήμερα. Γιατί Πουλί δεν Κελαηδείς
.
Ανακοίνωση στην Ημερίδα: Θράκη και παράδοση: Η συμβολή του Χρόνη Αηδονίδη στη θρακιώτικη μουσική
.
Δημοτικό Θέατρο Διδυμότειχου, Νομαρχιακό Διαμέρισμα Έβρου
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2009)
.
Mίμηση και δημιουργία στη βυζαντινή μουσική και πέραν αυτής, με παραδείγματα από την εργογραφία του Μιχάλη Αδάμη
.
Επιστημονική Ημερίδα "Mιχάλης Αδάμης: Μουσικό ήθος - Μουσική Πρωτοπορία"
.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
.
2008
Alexandru Maria
,
Tsougkras Konstantinos
(2008)
.
On the Methodology of Structural Analysis in Byzantine and Classical Western Music - A Comparison
.
Proceedings from the 4th Conference on Interdisciplinary Musicology CIM08
.
4th Conference on Interdisciplinary Musicology CIM08
.
Thessaloniki - Greece
.
Alexandru Maria
,
Tsougras C
(2008)
.
On the Methodology of Structural Analysis in Byzantine and Classical Western Music - A Comparison
.
CIM08, 4th Conference on Interdisciplinary Musicology: Musical Structure
.
Thessaloniki
.
p.3-6
.
Alexandru Maria
,
Troelsgård C
(2008)
.
The development of a didactic tradition : the elements of the Papadike
.
Διεθνές Συμπόσιο Tradition and Innovation in Late- and Postbyzantine Chant
.
Brediusstichting, Hernen Castle, The Netherlands
.
Alexandru Maria
(2008)
.
Gedanken zur Analyse des Theotoke Parthene von Petros Bereketes
.
Tradition and Innovation in Late and Postbyzantine Liturgical Chant Acta of the Congress
.
Hernen -Castle the Netherlands
.
vol.8 p.283-329
.
Chardas Konstantinos
,
Alexandru Maria
(2008)
.
Functions and Images in Greek Art Music Utilizing Byzantine Echoi
.
επιμ.
Cambouropoulos E
.
4 th Conference on Interdisciplinary Musicology: Musical Structure
.
Thessaloniki
.
Thessaloniki
.
p.3-6
.
Lapidaki Eleni
,
Alexandru Maria
(2008)
.
Temporal Experience in Ecclesiastical Chanting: A Collaborative Approach between Music Psychology and Byzantine Musicology
.
Fourth Conference of Interdisciplinary Musicology
.
Thessaloniki
.
p.100-101
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2008)
.
Θεωρητικά μαθήματα περί της βυζαντινής μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
.
επιμ.
Αλυγιζάκης Α
.
Μελουργία
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
vol.Α no.Α p.114-119
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2008)
.
Απόπειρες ανάλυσης της βυζαντινής μουσικής
.
επιμ.
Αλυγιζάκης Α
.
Μελουργία
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
vol.Α no.Α p.225-234
.
Αλεξάνδρου Μαρία
,
Troelsgård C
(2008)
.
Η σημασία της Παπαδικής λεγόμενης προθεωρίας για την έρευνα της βυζαντινής και μεταβυζαντινής μουσικής
.
Πρακτικά του ΣΤ' Διεθνούς Συμποσίου Ελληνικής Παλαιογραφίας
.
Δράμα, 21-27 Σεπτεμβρίου 2003
.
p.v.2, p. 559-572, v.3, p. 1221-1233557
.
Alexandru Maria
(2008)
.
On the Interpretation of Old Byzantine Chant: Approaches and Main Musicological Issues
.
15ο Διεθνές Συνέδριο Περί Ανατολικού Άσματος, Centrul de Studii Bizantine Iasi. Θέμα συνεδρίου: Transmission and Reconstruction of Christian Ecclesiastical Musical Culture+A250
.
Ιάσιο, Ρουμανία
.
2007
Alexandru Maria
(2007)
.
Χρυσέοις έπεσι, ένα στιχηρό εις τιμή του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου στη διαχρονική του εξέλιξη: Παλαιογραφικές και αναλυτικές αναζητήσεις
.
First International Conference of the American Society of Byzantine Music and Hymnology
.
Αθήνα
.
p.337-458
.
Αλεξάνδρου Μαρία
(2007)
.
Βυζαντινή Μουσικολογία: Αναφορά στην ιστορία, θεματολογία και μεθοδολογία της
.
Η βυζαντινή μουσική στον 21ο αιώνα. Προβληματισμοί και προοπτικές
.
Θεσσαλονίκη, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
.
Mis à jour: 2017-10-10