Aller au contenu principal
Structure Qualité
Université Aristote de Thessaloniki
Identifiant
Vous êtes ici
Accueil
»
e-Curriculum Vitae
Curriculum Vitae
Expand
|
Collapse
Maria Doikou
Assistant Professor, School of Philosophy and Education
Personal Information
2310997312
maro@edlit.auth.gr
Course Work
Courses of Winter semester of 2017–18 academic year
TMĪMA FILOSOFIAS KAI PAIDAGŌGIKĪS
ΕΨ900
Psychology of Education
Π2104
Adjustment Difficulties and Behaviour Problems at School
METAPTYCΗIAKO TMĪMATOS FILOSOFIAS KAI PAIDAGŌGIKĪS
ΠΕ304
Advisor and social support in Special Education
ΠΕ305
Independent learnign in Special Education
ΠΕ306
Special Education: Field - practice
Courses of Spring semester of 2017–18 academic year
TMĪMA FILOSOFIAS KAI PAIDAGŌGIKĪS
Π2106
EDUCATIONAL AND PHYCHOSOCIAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES
Π3003
The Phychology of Adolescence
Theses Supervised
Student Theses within AUTh
2015–2016
. Η εμπειρία των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από την οπτική των φοιτητών με οπτική αναπηρία
. Η ψυχοκοινωνική στήριξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: Εμπειρίες και απόψεις εκπαιδευτικών για τη συμβουλετική διάσταση του ρόλου τους
. Σχέσεις συνεργασίας μεταξύ δασκάλων γενικής αγωγής και γονείς μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με στόχο την αντιμέτωπιση των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών των μαθητών
. Αποχωρισμός και πένθος στην παιδική και εφηβική ηλικία
. Φιλικές σχέσεις στην παιδική ηλικία: ο ρόλος του σχολείου
2014–2015
. Προσωπικές σχέσεις και σεξουαλικότητα των εφήβων με αναπηρία
In progress
. Μαθησιακές δυσκολίες και φιλικές σχέσεις: Η οπτική των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες και των στενών τους φίλων
2013–2014
. ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ: ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ
. Η αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών δυσκολιών παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, από την πλευρά ειδικών παιδαγωγών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
. Εμπειρίες και απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στην παράλληλη στήριξη στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης
2012–2013
. "ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ: ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
. Οι σχέσεις των Κωφών ατόμων με τους ακούοντες συνομηλίκους τους κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία: η οπτική των Κωφών
. Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
2011–2012
. Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΟΡΑΣΗΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ
. "Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ-Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ"
. Δεξιότητα μελέτης και στρατηγικές μάθησης: η οπτική εφήβων με δυσλεξία για τη διαδικασία της μελέτης
. "ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ"
Unknown
. "ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ-ΜΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ"
Publications
2015
Κοτσάνη Ι
,
Δόικου Μαρία
(2015)
.
Κοινωνικές σχέσεις των ατόμων με κώφωση με ακούοντες συνομηλίκους τους κατά τη σχολική φοίτηση
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
Δαδάτση Κ
,
Δόικου Μαρία
(2015)
.
Κοινωνικές και φιλικές σχέσεις των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες στο χώρο του σχολείου: Η οπτική των μαθητών
.
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Δεληγκάρη Ο
,
Δόικου Μαρία
(2015)
.
Η οπτική των εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες για τις κοινωνικές δεξιότητες και την κοινωνική αλληλεπίδραση με συνομηλίκους
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ)
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
2013
Doikou Maria
,
Dadatsi K
(2013)
.
Enhancing social integration of immigrant pupils at risk for social, emotional and/or behavioural difficulties: The outcomes of a small-scale social-emotional learning programme
.
Emotional and Behavioural Difficulties
.
vol.18 no.1 p.3-23
.
Δόικου Μαρία
(2013)
.
Η ενίσχυση της κοινωνικής αποδοχής μέσα από την εφαρμογή ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, σύντομης διάρκειας
.
1ο Διεθνές Συνέδριο «…για να ξαναφανταστούμε το σχολείο»
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Δόικου Μαρία
,
Κοτσάνη Ι
(2013)
.
Κοινωνικές σχέσεις των ατόμων με κώφωση με ακούοντες συνομηλίκους τους κατά την παιδική και εφηβική ηλικία
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Εκπαίδευσης
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Δόικου Μαρία
(2013)
.
Η ενίσχυση της κοινωνικής αποδοχής μέσα από την εφαρμογή ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, σύντομης διάρκειας
.
1ο Διεθνές Συνέδριο «…για να ξαναφανταστούμε το σχολείο»
.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Μαντζάρης Κ
,
Δόικου Μαρία
(2013)
.
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αποτελέσματα ενός πιλοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων συνομιλίας σε άτομα με ελαφρά νοητική καθυστέρηση
.
3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Εκπαίδευσης με Διεθνή Συμμετοχή
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
2011
Doikou Maria
,
Diamandidou K
(2011)
.
Enhancing teachers' counseling skills: student teachers' views on a teachers' education programme
.
European Journal of Teacher Education,
.
vol.34 no.1 p.61-79
.
Δόικου Μαρία
(2011)
.
Η επίδραση της δυσλεξίας στις σχέσεις με τους συνομηλίκους κατά τη φοίτηση στο σχολείο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση
.
ΙΔ΄ Διεθνές συνέδριο «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2007
Δόικου Μαρία
(2007)
.
Η αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Η συμβολή των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
.
Η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής. Ανάδυση μιας άλλης φυσιογνωμίας
.
σσ. 240-253, Θεσσαλονίκη
.
University Studio Press
.
p.240-253
.
Δόικου Μαρία
(2007)
.
Προβλήματα συμπεριφοράς του παιδιού και του εφήβου
.
επιμ.
Ξωχέλλης Π
.
Λεξικό της Παιδαγωγικής
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
p.593-595
.
Δόικου Μαρία
(2007)
.
Δυσχέρειες μάθησης
.
επιμ.
Ξωχέλλης Π
.
Λεξικό της Παιδαγωγικής
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
p.195-197
.
Δόικου Μαρία
(2007)
.
Δυσλεξία
.
επιμ.
Ξωχέλλης Π
.
Λεξικό της Παιδαγωγικής
.
Θεσσαλονίκη
.
Κυριακίδης
.
p.192-195
.
2006
Δόικου Μαρία
(2006)
.
Ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Αντιλήψεις φοιτητών/τριών για το ρόλο του εκπαιδευτικού
.
Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος
.
vol.4 p.89-118
.
Δόικου Μαρία
(2006)
.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.41 p.93-116
.
Δόικου Μαρία
(2006)
.
Διευκολύνοντας τη φοίτηση των νέων με αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Σπουδές φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρίες στο Α.Π.Θ.; Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής; Α.Π.Θ
.
επιμ.
Γαβριηλίδου-Σπυρίδου Σοφία
.
Σπουδές φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρίες στο Α.Π.Θ.; Ρπιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής; Α.Π.Θ
.
Δόικου Μαρία
(2006)
.
Οι επιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών στην ενήλικη ζωή
.
Ημερίδα "Επιτυχία στη ζωή και μαθησιακά προβλήματα: Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες, ξεπερνώντας τους χαρακτηρισμούς"
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Δόικου Μαρία
(2006)
.
Διευκολύνοντας τη φοίτηση των νέων με αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
.
Ημερίδα για την Προσβασιμότητα στις Σπουδές των Φοιτητών και των Φοιτητριών με Αναπηρίες στο ΑΠΘ
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2005
Δόικου Μαρία
(2005)
.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο
.
Σύγχρονη Εκπαίδευση
.
vol.143 p.177-192
.
Παπασιώπη–Πασιά Ζ
,
Κόκκας Β
,
Δόικου Μαρία
(2005)
.
Σπουδές φοιτητών με ειδικές ανάγκες και το νομικό καθεστώς που τις διέπει: ερωτήσεις και απαντήσεις
.
Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής
.
Doikou Maria
,
Diamandidou K
(2005)
.
The development of teachers' communication skills as a factor to provide psychosocial support to culturally diverse students
.
27th International School Psychology Colloquium "Promoting the well being of children and youth: A challenge for the school, the family and the school psychologist"
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
2001
Δόικου Μαρία
(2001)
.
Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων με οπτική ανεπάρκεια
.
Ψυχολογία
.
vol.8 no.4 p.431-450
.
Δόικου Μαρία
(2001)
.
Εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη των φοιτητών με ειδικές ανάγκες: Προβλήματα και προοπτικές
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.32 p.10-25
.
2000
Δόικου Μαρία
(2000)
.
Η κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε θέματα Ειδικής Αγωγής: Διερεύνηση της προσφοράς μαθημάτων Ειδικής Αγωγής στα Παιδαγωγικά Τμήματα της Ελλάδας
.
Παιδαγωγική Επιθεώρηση
.
vol.30 p.27-64
.
----
Doikou Maria
.
The educational, social and emotional experiences of students with dyslexia: The Perspective of Postsecondary Education Students
.
International Journal of Special Education
.
vol. 30, no. 1 [ 2015]
.
Δόικου Μαρία
.
Ψυχοκοινωνική στήριξη παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στο χώρο του σχολείου: Εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος παρέμβασης
.
Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία
.
vol.8 no.2 p.54-74
.
2016
Δόικου Μαρία
(2016)
.
Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα
.
GUTERBERG
.
2002
Δόικου Μαρία
(2002)
.
Δυσλεξία: Συναισθηματικοί παράγοντες και ψυχοκοινωνικά προβλήματα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
Δόικου Μαρία
,
Μουστάκα Μαρία
,
Πήτα Ρ
(2002)
.
Ακαδημαϊκή στήριξη των φοιτητών με ειδικές ανάγκες: Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και αξιολόγησης
.
Πανεπιστημιακές σπουδές των νέων με ειδικές ανάγκες: Πραγματικότητα και προοπτικές"
.
Δόικου Μαρία
(2002)
.
Κοινωνικο-συναισθηματικά προβλήματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Ο ρόλος και η κατάρτιση του εκπαιδευτικού
.
2o Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας –Ε.Σχο.Ψ.Ε
.
Θεσσαλονίκη
.
Δόικου Μαρία
(2002)
.
Δευτερογενή συναισθηματικά προβλήματα στα δυσλεκτικά παιδιά
.
Γλώσσα, μαθηματικά και ο συναισθηματικός κόσμος του δυσλεκτικού παιδιού
.
Αθήνα
.
Δόικου Μαρία
,
Μουστάκα Μαρία
,
Πήτα Ρ
(2002)
.
Ακαδημαϊκή στήριξη των φοιτητών με ειδικές ανάγκες του Α.Π.Θ.: Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και αξιολόγησης
.
"Πανεπιστημιακές σπουδές των νέων με ειδικές ανάγκες: Πραγματικότητα και προοπτικές"
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2014
Δόικου Μαρία
(2014)
.
Δυσλεξία και κοινωνικές σχέσεις με τους συνομηλίκους στο γενικό σχολείο: Η οπτική ενηλίκων με δυσλεξία
.
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα»
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
2012
Δόικου Μαρία
(2012)
.
Η οπτική των νέων με δυσλεξία για την αντιμετώπισή τους από τους εκπαιδευτικούς κατά τη φοίτηση στο σχολείο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η αναγκαιότητα της συμβουλευτικής προσέγγισης
.
4ο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας «Ο ρόλος της συμβουλευτικής σε συνθήκες κρίσης»
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
2010
Doikou Maria
(2010)
.
The emotional experience of dyslexia from the perspective of postsecondary education students
.
3rd International Conference of Psychological Society of Northern Greece
.
Thessaloniki - Ελλάδα
.
2004
Δόικου Μαρία
(2004)
.
Η αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Απόψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
.
Πανευρωπαϊκό Συνέδριο "Η ευρωπαϊκή διάσταση της ειδικής αγωγής: Ανάδυση μιας άλλης φυσιογνωμίας"
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Δόικου Μαρία
(2004)
.
Ψυχοκοινωνική στήριξη των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών:Εμπειρίες από την υλοποίηση σεμιναρίων και παρεμβατικών ενεργειών:
.
Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών - Διάχυση αποτελεσμάτων
.
Θεσσαλονίκη
.
2003
Δόικου Μαρία
(2003)
.
Ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Αντιλήψεις φοιτητών για το ρόλο του εκπαιδευτικού
.
1o Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ)"Ανθρώπινη συμπεριφορά: Έρευνα και εφαρμογές στην ψυχολογία και την εκπαιδευτική πράξη"
.
Βόλος - Ελλάδα
.
1998
Doikou Maria
(1998)
.
Dealing with learning disabilities in class
.
6th Annual Convention for Teachers of English "Steps and Stages"
.
Θεσσαλονίκη
.
Mis à jour: 2017-09-07