Oi TPE ōs gnōstikó ergaleío

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΟι ΤΠΕ ως γνωστικό εργαλείο / Oi TPE ōs gnōstikó ergaleío
CodiceΠΕ504
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorKonstantinos Bikos
CommonNo
StatoAttivo
Course ID600003494

Programma di Studio: Paidagōgikī epistīmī 2016

Registered students: 8
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
Paidagōgikī tou ScholeíouObbligatorio3210
Synechizómenī EkpaídeusīFacoltativo a scelta obbligata3210

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2017 – 2018
SemestreWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Class ID
600098968
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Inglese (Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze261.0
Esercitazione pratica nel Settore753
Studio e analisi bibliografica1004
Elaborazione tesina/tesine502
Total25110.0
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
  • Altro (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση Βλαχάβας, Ι, Κεφάλας, Π., Βασιλειάδης, Ν., Κόκκορας, Φ. & Σακελλαρίου, Η. (2006): Τεχνητή Νοημοσύνη. Αθήνα: Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας Βοσνιάδου, Σ. (2006): Παιδιά, Σχολεία και Υπολογιστές. Προοπτικές, Προβλήματα και Προτάσεις για την αποτελεσματικότερη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg Δημητρακοπούλου, Α. & Αργύρης, Μ. (2004): Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Press Line Δημητριάδης, Σ., Καραγιαννίδης, Χ.,Πομπόρτσης, Α., Τσιάτσος, Θ. (2008): Ευέλικτη μάθηση με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2008): Νέες δεξιότητες για νέες θέσεις εργασίας Πρόβλεψη και κάλυψη των αναγκών της αγοράς εργασίας και των αναγκών σε δεξιότητες. Ανακοίνωση της Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών, COM(2008) 868 τελικό της 16.12.2008 Ζαράνης, Ν. & Οικονομίδης, Β. (2009): Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αθήνα: Γρηγόρης Ζγούβα, Α. (2004): Η εφαρμογή του e-learning στην κατάρτιση των εργαζομένων: δυνατότητες και πρακτικές. Μεταπτυχιακή διατριβή. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Καρακύριος, Χ. & Κέκκερης, Γ. (2009): Αξιολόγηση του online μαθήματος «Εκπαιδευτικό Λογισμικό». Στο: Πολίτης, Π. (Επιμ), «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία», ανακτήθηκε από http://www.etpe.gr/ extras/view_proceedings.php?conf_id=24 Καράμηνας Ι. (2006): Διδασκαλία και μάθηση με την αξιοποίηση του διαδικτύου. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Αθήνα: Ατραπός Κόμης, Β. & Μικρόπουλος, Α. (2001): Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κόμης, Β. (2004): Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών Κυνηγός, Χ. & Δημαράκη, Ε. (2002): Νοητικά εργαλεία και πληροφοριακά μέσα: Παιδαγωγική αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας για τη μετεξέλιξη της εκπαιδευτικής πρακτικής. Αθήνα: Καστανιώτης Μακράκης, Β. (2000b): Υπερμέσα στην εκπαίδευση. Μια κοινωνικο – εποικοδομιστική προσέγγιση. Αθήνα: Μεταίχμιο Μικρόπουλος, Τ., (2006): Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Μικρόπουλος, Α. & Μπέλλου, Ι. (2010): Σενάρια διδασκαλίας με υπολογιστή. Αθήνα: Κλειδάριθμος Μπίκος, Κ. (2003): Ψυχολογικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη εποπτικών μέσων διδασκαλίας. Στο: Μ. Τσιτουρίδου (Επιμ.): Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Παιδιών Προσχολικής ηλικίας. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Τζιόλα, σσ. 231 – 240 Μπίκος, Κ. (2012): Ζητήματα Παιδαγωγικής που θέτουν οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός Σολομωνίδου, Χ. (2007): Σύγχρονη εκπαιδευτική τεχνολογία. Υπολογιστές και μάθηση στην Κοινωνία της Γνώσης. Αθήνα: Μεταίχμιο (Από μετάφραση) Newby, T., Stepich, D., Lehman, J. & Russell, J. (2009): Εκπαιδευτική Τεχνολογία για Διδασκαλία και Μάθηση. Επιμέλεια Ε. Ντρενογιάννη. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο Roblyer, M. (2008): Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία. Επιμ. Μ. Μουντρίδου. Αθήνα: Ίων Trollip, S. & S.M. Alessi (2005): Πολυμέσα και Εκπαίδευση, μέθοδοι και ανάπτυξη. Μετ. Χρυσούλα Κουτρούμπα. Αθήνα: Γκιούρδας Ξενόγλωσση Agyei, D. & Voogt, J. M. (2010):Exploring the potential of the will, skill, tool model in Ghana: Predicting prospective and practicing teachers’ use of technology. Computers & Education , Vol. 56, pp 91-100 Aldrich, C. (2005): Learning by doing: a comprehensive guide to simulations, computer, games and pedagogy in e-learning and other educational experiences. San Francisco: Willey & Sons Inc. Amhag, L. & Jakobsson, A. (2009): Collaborative learning as a collective competence when students use the potential of meaning in asynchronous dialogues. Computers and education, Vol. 52, pp 656-667 Beethan, E. & Sharpe R. (2007): Rethinking pedagogy for a digital age. Designing and delivering e-learning. New York: Routledge Bikos, K. (2010): Information and Communication Technologies (ICT) in the Greek Educational Setting. In: Balkan Society for Pedagogy and Education, ICT in the Education of the Balkan Countries, Varna: BASOPED pp 28 - 34 Cuban, L. (2001): Oversold and underused: computers in the classroom. Cambridge: Harvard University Press Dakich, E., (2009): Teachers’ perceptions about the barriers and catalysts for effective practices with ICT in primary schools”. To A. Tatnall & A. Jones (eds.), Education and Technology for a better world. IFIP Advances in Information and Communication Technology, pp.445-453 Hammond, Μ. et al. (2009): Why do some student teachers make very good use of ICT? An exploratory case study. Technology, Pedagogy and Education, Vol. 18, Issue 1, pp 59 -73. Jonassen, D., Howland, J., Marra, R. & Crismond, D. (2008): Meaningfull Learning with Technology. Upper Saddle River N.J.: Prentice Hall Kachelhoffer, A. & Khine, M. S. (2009): Bridging the Digital Divide, Aiming to become Lifelong Learners. In A. Tatnall & A. Jones (Eds.), Education and Technology for a better World. Heidelberg and N. York :Springer, pp 229 – 237 Mayer, R. (2003): Theories of Learning and their Applications to Technology. In H. O’ Neil & R. Perez, Technology Applications in Education. A Learning View. London: L. Erlbaum, pp 127 – 158 Mayes, T. (2006): Theoretical perspectives on interactivity in e-learning. In: Ch. Juwah (Ed), Interactions in Online Educaton. Implications for theory and practice. London & New York: Routledge, pp 9 - 28 Min, R. (2006): Methods of learning in simulation environments. In: Ch. Juwah (Ed), Interactions in Online Educaton. Implications for theory and practice. London & New York: Routledge, pp 117 - 138 Postholm, B., (2007). “The advantages and disadvantages of using ICT as a mediating artefact in classrooms compared to alternative tools”. Teachers and Teaching, 13 (6), 587-599 Reedy, G. ( 2008): Power – Point, interactive white boards, and the visual culture of technology in schools. Tecnology, Pedagogy and Education. 17 (2), 143 – 162
Last Update
24-05-2016