Psychology of Education

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / Psychology of Education
CodiceΕΨ900
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea, 2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorMaria Doikou
Common
StatoAttivo
Course ID280008639

Programma di Studio: PROGRAMMA SPOUDŌN 2011

Registered students: 0
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSObbligatorioWinter/Spring-5

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2016 – 2017
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600100779
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Lavoro autonomo
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze502
Studio e analisi bibliografica251
Esame502
Total1255
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta strutturata a scelta multipla (Sommativa)
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
- Slavin, R. (2007). Εκπαιδευτική ψυχολογία: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο - Καψάλης Α. (2006). Παιδαγωγική Ψυχολογία, Δ΄έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Κυριακίδη.
Additional bibliography for study
Βορριά, Γ., Κιοσέογλου, Γ., Ντούμα, Μ., Λιμναίου, Ν., Ιωσηφίδου, Β., Γιώτα, Κ. & Σκεπετάρη, Σ. (2007). Η γλωσσική ανάπτυξη σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: Ερευνητικά δεδομένα από τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 43, 68-90. Βοσνιάδου, Σ. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία. Βιολογικές αναπτυξιακές και συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις – Γνωστική ψυχολογία. Τόμος Α΄. Αθήνα: Gutenberg. Cole, M. & Cole, R. S (2002). Η ανάπτυξη των παιδιών: Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία/ μετ. Σόλμαν, Μ., Τόμος Β΄. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Δανασσής-Αφεντάκης, Α. (1991). Μάθηση και ανάπτυξη. Παιδαγωγική ψυχολογία. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρης. Dunn, J. (1999). Οι στενές προσωπικές σχέσεις των μικρών παιδιών/ μετ. Παπαηλιού, Χ. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Ζγαντζούρη, Κ. & Πούρκος, Μ (2004). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, στο Πούρκος, Μ. Α. (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις, σσ. 259-273. Αθήνα: Gutenberg. Goleman, D. (1997). H συναισθηματική νοημοσύνη: Γιατί το «EQ» είναι πιο σημαντικό από το «IQ»/ μετ. Παπασταύρου, Α. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Gottman, J. (2000). Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών: ένας πρακτικός οδηγός για γονείς. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Hayes, N. (1993). Εισαγωγή στις γνωστικές λειτουργίες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Hayes, N. (1998). Εισαγωγή στη ψυχολογία. Τόμοι Α΄, Β΄. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Herbert, M. (1991). Clinical Child Psychology. Social learning development and Behaviour. Chichester: John Wiley and Sons. Καλαντζή-Αζίζι, Α. (1996). Εφαρμοσμένη κλινική ψυχολογία στο χώρο του σχολείου: παρεμβάσεις βασισμένες στη θεωρ’ια της μάθησης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Καραμπάτσος, Α. Β. (2000). Παράγοντες και εκτιμήσεις σχολικής ετοιμότητας (Μια ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση). Αθήνα: Ατραπός. Καψάλης Α.(2006). Παιδαγωγική Ψυχολογία, Δ΄έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Κυριακίδη. Κολιάδης, Ε. (1996). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη, Τόμοι Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄. Αθήνα: Αυτοέκδοση. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1995). Ψυχολογία κινήτρων. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (2005). Μεταγνωστικές διεργασίες και αυτο-ρύθμιση. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Μαραγκουδάκη Γ. (1977). Η μάθηση: Ψυχολογική θεώρηση. Αθήνα: Ηράκλειτος. Molnar, A. & B. Lindquist (1998). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Molnar, A. & B. Lindquist (1998). Προβλήματα Συμπεριφοράς στο Σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μπαμπλέκου, Ζ. (2003). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω – Γιώργος Δάρδανος. Πλατσίδου, Μ. (2005). Ατομικές διαφορές εφήβων σε σχέση με την αντιλαμβανόμενη συναισθηματική νοημοσύνη τους, Επιστημονική Επετηρίδα της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, 3, 249-269. Πόρποδας, Κ. Δ. (2003). Η μάθηση και οι δυσκολίες της (Γνωστική προσέγγιση). Πάτρα: Αυτοέκδοση. Salkind, N. J. (1999). Θεωρίες της ανθρώπινης ανάπτυξης. Αθήνα: Πατάκης. Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά/ μετ. Κουλεντιανού, Ζ. Αθήνα: Gutenberg. Slavin, E. R. (2006). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία και πράξη/ μετ. Εκκεκάκη, Ε. Αθήνα: Μεταίχμιο. Συγκολλίτου, Ε. (1998). Εαυτός, κίνητρα και επίδοση στο σχολείο, στο Κωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (Επίμ.). Τα κίνητρα στην εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ελληνικά Γράμματα. Τριλίβα, Σ. (2004). Η εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων προς μια καλύτερη ζωή, στο Πούρκος, Μ. Α. (Επιμ.). Ατομικές διαφορές μαθητών και εναλλακτικές ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις, σσ. 303-324. Αθήνα: Gutenberg. Fontana, D. (1981) Psychology for teachers. Basingstoke : Macmillan Education. Fontana, D. (1996). Ο εκπαιδευτικός στην τάξη. Εκδόσεις Σαββάλας. Woolfolk, A. E. (1998). Readings in educational psychology. Boston: Allyn and Baco
Last Update
30-05-2016