History of education: 20th century

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΙστορία της εκπαίδευσης 20ος αιώνας / History of education: 20th century
CodiceΠΕ403
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CommonNo
StatoAttivo
Course ID600003479

Programma di Studio: Paidagōgikī epistīmī 2016

Registered students: 7
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
Istorikī PaidagōgikīObbligatorio3210
Synechizómenī EkpaídeusīFacoltativo a scelta obbligata3210

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2017 – 2018
SemestreWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Class ID
600110042
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Prerequisites
Required Courses
  • ΠΕ101 Quantitative methods in Educational Research
  • ΠΕ103 Academic writtening
  • ΠΕ102 Qualitative methods in Educational Research
  • ΠΕ401 History of pedagogical ideas
  • ΠΕ402 History of education: 19th century
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Seminari261.0
Studio e analisi bibliografica2008
Altro251
Total25110.0
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta strutturata a scelta multipla (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση Αντωνίου Χρ., Παιδαγωγοί και Παιδαγωγική στην Ελλάδα, Πατάκης, Αθήνα 2011. Δεληγιάννη Β. - Ζιώγου-Καραστεργίου Σ., (επιμ.), Εκπαίδευση και φύλο. Ιστορική διάσταση και σύγχρονος προβληματισμός, Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1993. Δελμούζος Α., Οι πρώτες προσπάθειες στο Μαράσλειο 1923-1926, Αθήνα 1930. Δελμούζος Α., Παιδεία και κόμμα, Αθήνα 1947. Δελμούζος Α., Το κρυφό σκολειό – 1908-1911, Αθήνα 1950. Δημαράς Αλ., Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε. Τεκμήρια ιστορίας 1895 – 1967, , τ. Α΄-Β΄, επανέκδοση (α΄ έκδοση: Ερμής 1973-74), Εστία, Αθήνα 2007. Δημαράς Αλ., Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης: Το «ανακοπτόμενο άλμα»: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833 – 2000, επιμέλεια Βάσω Βασιλού- Παπαγεωργίου, Μεταίχμιο, Αθήνα 2013. Έκθεσις της Επιτροπείας της διορισθείσης προς εξέτασιν της γλωσσικής διδασκαλίας των δημοτικών σχολείων, Βάνιας [σειρά Παιδεία και Γλώσσα], Θεσσαλονίκη 1992. Η δίκη των τόνων: η πειθαρχική δίωξις του καθηγ. Ι. Θ. Κακριδή, Εστία, Αθήναι χ.χ. Καζαμίας Α. - Κασσωτάκης Μ., (επιμ.), Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα: προσπάθειες, αδιέξοδα, προοπτικές, Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο 1986. Κουντουράς Μ., Κλείστε τα σχολεία (Εκπαιδευτικά άπαντα), τ. Α΄, επιμ. – σχόλια Αλ. Δημαράς, Εκδόσεις Γνώση, Αθήνα 1985, σσ. λη΄-ξζ΄. Κυπριανός Π., Συγκριτική Ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2004. Μπουζάκης Σ., Εκπαιδευτικές Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2002. Μπουζάκης Σ., (επιμ.), Πανόραμα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Όψεις και Απόψεις, τ. Α΄- Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2011. Παπανούτσος Ε., Αγώνες και αγωνία για την παιδεία, Ίκαρος, Αθήνα 1965. Τερζής Ν. Π., Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση: ιστορικο-κοινωνιολογικό πλαίσιο και «μελέτες περίπτωσης», β΄ έκδοση, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2008. Τερζής Ν. Π., Μελέτη της εκπαίδευσης του Νεοελληνισμού. Πριν από το κράτος - Έξω από το κράτος - Στο κράτος, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2010. Τριανταφυλλίδης Μ., Πριν καούν: η αλήθεια για τ’ αναγνωστικά της δημοτικής, Αθήνα 1921. Τσοπανάκης Α., Ο δρόμος προς την Δημοτική (Μελέτες και άρθρα), Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1982, σσ. 46-76. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πορίσματα Επιτροπής Παιδείας 24 Ιουνίου 1957 – 10 Ιανουαρίου 1958, Εκ του Εθνικού τυπογραφείου 1958. Φωτιάδης Φ., Το γλωσσικόν ζήτημα κ’ η εκπαιδευτική μας αναγέννησις, Εστία, Εν Αθήναις 1902. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: ⎼ History of education ⎼ History of educational Review ⎼ Paedagogica Historica ⎼ Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης ⎼ Παιδαγωγική Επιθεώρηση
Last Update
30-09-2017