DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ / DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
CodiceΕΦ-110
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorPanagiota Vorria
Common
StatoAttivo
Course ID480001851

Programma di Studio: PMS Efarmosménī PSychología (2016-sīmera)

Registered students: 4
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
Scholikī PSychologíaObbligatorio3210

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2017 – 2018
SemestreWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours2
Class ID
600112005
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Lavoro autonomo
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Seminari782.6
Studio e analisi bibliografica1204
Elaborazione tesina/tesine1023.4
Total30010
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
owlby, J. (2008). Δημιουργία και διακοπή των συναισθηματικών δεσμών. Μτφρ. Π. Στρατή. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. Brazelton, B. & Cramer, B (2009). Η πρώτη πρώτη σχέση: γονείς, βρέφη και το δράμα του πρώιμου δεσμού. Μτφρ. Γ. Αμπατζόγλου και Ζ. Παπαληγούρα- Ράλλη. Αθήνα: Παπαζήσης.
Additional bibliography for study
Αναστασόπουλος, Δ. (1997). «Η ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη στην εφηβεία». Στο Τσιάντης, Γ. (επιμ.) Εφηβεία, Τόμος Β΄, Τεύχος 1. Αθήνα: Καστανιώτη. Blos, P. (1967). The second Individuation Process of Adolescence. Psychoanalytic Study of the Child, 22:162-186. Blos, P. (1989). The Adolescent Passage: Developmental issues. International Universities Press. Βορριά, Π. (2004). Ο δεσμός αποδιοργάνωσης και οι επιπτώσεις του στη μετέπειτα ανάπτυξη. Τετράδια Ψυχιατρικής, 88, 111-122. Βορριά, Π. (2005). Η θεωρία του δεσμού: Πρόσφατες εξελίξεις. Σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση. Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία, 7(1), 9-14. Βορριά, Π. & Παπαληγούρα, Ζ. (1999). Η θεωρία του Δεσμού. Παιδί και Έφηβος: Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία, 1(2), 27-40. Freud, A. (1966). Normality and pathology in childhood, p. 64-68. London: Hogarth Press. Mahler, M., Pine, F. & Bergman, A. (1975). The psychological birth of the human infant. Great Britain: Hutchinson. Μανωλόπουλος, Σ. (2015). «Δρόμοι της εφηβείας: Χάρτες επαναλήψεων και φαντασιώσεων, πορείες παλινδρομήσεων και απαρτιώσεων». Αθήνα: Νήσος. Μανωλόπουλος, Σ. (1986). «Η ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου». Στο Τσιάντης, Γ. & Μανωλόπουλος, Σ. (επιμ.) Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής. Τόμος 1ος, Πρώτο μέρος. Καστανιώτη. Mitchell, J. (1982). The psychological principles of infant analysis. In J. Mitchell (Ed) The selected Melanie Klein, chapter 2, p. 57-68. London: Penguin Books. Πανοπούλου-Μαράτου Ο. (1987). Η ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη στη βρεφική και νηπιακή ηλικία. Κεφ. 1. Στο Ι. Τσιάντης και Σ. Μανωλόπουλος (Επιμ.) Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής: Ι. Θέματα Ψυχοδυναμικής Παιδοψυχιατρικής. Αθήνα: Καστανιώτη. Μόττη- Στεφανίδη, Φ., (επιμελ.) (2015). «Παιδιά και έφηβοι σε έναν κόσμο που αλλάζει: Προκλήσεις, προσαρμογή και ανάπτυξη». Αθήνα: Εστία. Σακελαρόπουλος, Π., Παπανικολάου, Γ., Τριανταφύλλου, Μ. (1986). «Περί ταυτίσεων στην εφηβεία». Στο Τσιάντης, Γ. & Μανωλόπουλος, Σ. (επιμ.) Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής, Τόμος 1ος, Πρώτο μέρος. Καστανιώτη. Σκούλικα, Α. (2008). Κατάθλιψη και καταθλιπτικά ισοδύναμα κατά τη βρεφική και την πρώτη παιδική ηλικία. Στο Γ. Τσιάντης & Α. Αλεξανδρίδης (Επιμ.) Προσχολική Παιδοψυχιατρική 2. Κλινική και Θεραπευτικές Παρεμβάσεις, σελ. 64-133. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη. Στεφανάτος Γεράσιμος (Επιμ.) (2013). Ψυχανάλυση και Εφηβεία. Εστία. Stern, D.N. (1985). The psychological world of the infant, a view from psychoanalysis and developmental psychology. London: Karnac Books. Spitz, R. (1984). The first year of life: A psychoanalytic study of normal and deviant development of object relations. New York: International University Press. Τσιάντης, Γ., & Αλεξανδρίδης, Α. (2008). Προσχολική Παιδοψυχιατρική: 1. Ανάπτυξη. Καστανιώτη. Τσιάντης, Γ. (1997). «Δυναμικές αλληλεπιδράσεις και διεργασίες στις σχέσεις εφήβου- οικογένειας». Στο Τσιάντης, Γ. (επιμ.) Εφηβεία, Τόμος 2ος, Τεύχος 1ο. Καστανιώτη. Winnicott, D.W. (1964). The child, the family and the outside world. London: Penguin Books. Winnicott, D.W. (2003). Διαδικασίες ωρίμανσης και διευκολυντικό περιβάλλον: Μελέτες για τη θεωρία της συναισθηματικής ανάπτυξης. Μτφρ. Θ. Χατζόπουλος. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Last Update
12-05-2016