Modern Greek Language Didactics in Secondary Education

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ) / Modern Greek Language Didactics in Secondary Education
Codice701
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorKonstantina Iliopoulou
CommonNo
StatoAttivo
Course ID280008201

Programma di Studio: PROGRAMMA SPOUDŌN 2011

Registered students: 127
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSObbligatorioWinter/Spring-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2018 – 2019
SemestreSpring
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Class ID
600119243
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze1204.8
Studio e analisi bibliografica301.2
Tirocinio (Orientamento)
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
-Δημήτρης Κουτσογιάννης, Γλωσσική Διδασκαλία. Χθές, σήμερα,αύριο, Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών 2017. -Ναπολέων Σ. Μήτσης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 1833-1933, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 2002. -Φιλήμων Παιονίδης, Στοιχεία κριτικής επιχειρηματολογίας, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Ζήτη, 2014.
Additional bibliography for study
-Ναπολέων Σ. Μήτσης, Η διδασκαλία της γραμματικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 1999. *Σχολικά εγχειρίδια Νεοελληνικής Γλώσσας (Α΄- Β΄ - Γ΄ Γυμνασίου) και Έκφρασης – Έκθεσης (Α΄ - Β΄ - Γ΄ Λυκείου). *Αναλυτικά Προγράμματα και Φ.Ε.Κ., που προσδιορίζουν τις κατευθύνσεις και τον τρόπο αξιολόγησης του μαθήματος. - «Γλώσσα και Νέες Τεχνολογίες», στον σύμμεικτο τόμο Φιλόλογοι στον υπολογιστή, επιμέλεια : Έλσα Μυρογιάννη – Δημήτρης Μαυροσκούφης, Αθήνα, Καλειδοσκόπιο, 2004, σ. 37-81. -Γραμματισμός, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση [= συλλογικό έργο], επιμέλεια : Δημήτρης Κουτσογιάννης, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Ζήτη, 2009. -Η διδασκαλία της γλώσσας. Επισημάνσεις, παρατηρήσεις, προοπτικές [=συλλογικό έργο], επιμέλεια : Ναπολέων Σπ. Μήτσης – Δημήτριος Θ. Καραδήμος, Αθήνα, Εκδόσεις Gutenberg, 2007. -Δημήτρης Κόκορης, «Τυπολογία των εκφωνήσεων της Έκθεσης Ιδεών στις “Πανελλαδικές” και στις “Γενικές” εξετάσεις (1983-1991)», Σίρις, τόμος 3, 1992, σ. 119-124. -Αγαθοκλής Χαραλαμπόπουλος – Σωφρόνης Χατζησαββίδης, Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας. Θεωρία και πρακτική εφαρμογή, Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Κώδικας, 1997.
Last Update
13-09-2018