Secular art music from Constantinople

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΛόγια μουσική της Πόλης / Secular art music from Constantinople
CodiceΕΒ2017
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoSpring
CommonNo
StatoAttivo
Course ID600015176

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Mousikṓn Spoudṓn (2017-sīmera)

Registered students: 12
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
MOUSIKOLOGIA/ MOUSIKOPAIDAGŌGIKĪFacoltativo a scelta libera635
SYNTHESĪFacoltativo a scelta libera635

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2018 – 2019
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600124786
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Inglese (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Podcast
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.3
Studio e analisi bibliografica250.8
Frontistirio (Sostegno)250.8
Laboratorio Artistico501.7
Visite d’istruzione50.2
Esame60.2
Total1505
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Τσιαμούλης, Χρίστος, and Ερευνίδης, Παύλος, Ρωμηοὶ συνθέτες τῆς Πόλης (17ος-20ὸς αἰ.) (Αθήνα: Εκδόσεις Δόμος, 1998)| Μαυροειδής, Μάριος, Οι μουσικοί τρόποι στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο βυζαντινός ήχος, το αραβικό μακάμ, το τούρκικο μακάμ (Αθήνα: Fagotto, 1999).
Additional bibliography for study
Feldman, Walter, Music of the Ottoman Court: makam, composition and the early instrumental repertoire, Intercultural Music Studies 10 (Berlin: VWB-Verlag für Wissenschaft und Bildung, 1996)| Μαλιάρας, Νίκος, Bυζαντινά Μουσικά Όργανα. Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις, επιστημονικός υπεύθυνος Απόστολος Κώστιος (Αθήνα: Παπαγρηγορίου - Νάκας, 2007). | Iorga, Nicolae, Το Βυζάντιο μετά το Βυζάντιο, μετφρ. Γ. Καρά, πρόλογος Ν. Σβορώνου, β΄ ανατ. (Αθήνα: Gutenberg, 1989). | Kalaitzidis, Kyriakos, Post-Byzantine Music Manuscripts as a Source for Oriental Secular Music (15th to Early 19th Century), translated by Kiriaki Koubaroulis and Dimitri Koubaroulis, Istanbuler Texte und Studien 28, Orient Institut Istanbul (Würzburg: Ergon Verlag, 2012). |Ρωμανίδης, Ιωάννης, Ρωμῃοσύνη, Ρωμανία, Ρούμελη, γ΄ έκδ. (Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πουρναρά, 2002).| Wright, Owen, The Collection of Notations, Volume 2: Commentary (Aldershot, Burlington USA, Singapore, Sydney: Ashgate, 2000).| Χατζημιχελάκης, Γεώργιος, Η θεωρία και η πράξη του εξωτερικού μέλους μέσα από τα έντυπα θεωρητικά συγγράμματα του 19ου αιώνα, Διδακτορική διατριβή, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Κέρκυρα, 2013). | Γιαννόπουλος, Εμμανουήλ, Θεωρητικὲς ὑπηχήσεις καὶ μουσικὲς κλίμακες Γρηγορίου Πρωτοψάλτου (Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2011). | Αποστολόπουλος, Θωμάς, “Ἡ Ψαλτικὴ καὶ τὸ ἀνατολικὸν περιήχημα ἢ ἡ Ψαλτικὴ καὶ οἱ συγγενεῖς κοσμικὲς μουσικὲς παραδόσεις”, σε Ἐπιτεύγματα καὶ προοπτικὲς στὴν ἔρευνα καὶ μελέτη τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης. Τόμος ἀφιερωμένος στὸν καθηγητὴ Γρηγόριο Θ. Στάθη, επιμ. Κ. Καραγκούνης, σσ. 118-126, Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου, Τομέας Ψαλτικής Τέχνης και Μουσικολογίας (Αθήνα: Παναγόπουλος, 2014). || Εὐτέρπη - Βίβλος καλουμένη Εὐτέρπη, Περιέχουσα συλλογὴν ἐκ τῶν νεοτέρων καὶ ἡδυτέρων ἐξωτερικῶν μελῶν, μὲ προσθήκην ἐν τῷ τέλει καί τινων ῥωμαϊκῶν τραγῳδιῶν εἰς μέλος ὀθωμανικὸν καὶ εὐρωπαϊκόν, ἐξηγηθέντων εἰς τὸ νέον τῆς Μουσικῆς σύστημα παρὰ Θεοδώρου Φωκέως καὶ Σταυράκη Βυζαντίου, ed. Χουρμούζιος Χαρτοφύλαξ (Κωνσταντινούπολις: Τυπογραφία τοῦ Κάστορος, 1830, repr. Αθήνα: Κουλτούρα). | Πανδώρα - Ἡ Πανδώρα ἤτοι συλλογὴ ἐκ τῶν νεωτέρων καὶ ἡδυτέρων ἐξωτερικῶν μελῶν εἰς τόμους δύο. Περιέχουσα Γραικικὰ τραγώδια ἑξήκοντα καὶ δύο, καὶ ἕτερα εἴκοσι εἰς μέλος εὐρωπαϊκόν, μὲ προσθήκην ἐν τῷ τέλει ἑνὸς μαθήματος γραικικοῦ εἰς μακάμια (ἤτοι ἤχους) ἑβδομήκοντα καὶ πέντε, ἐξηγηθέντα εἰς τὴν νέαν τῆς μουσικῆς μέθοδον παρὰ Θεοδώρου Παπᾶ Παράσχου Φωκαέως (Κωνσταντινούπολις: Πατριαρχικὸν τοῦ Γένους Τυπογραφεῖον, 1843): reedited as Μεταβυζαντινὰ Ῥωμαϊκὰ Ἄσματα.| Gheorghiță, Nicolae, “The Byzantine Chant in the Romanian Principalities during the Phanariot Period (1711-1821)”, Studia Universitatis Babeş-Bolyai, Musica 54, 1 (2009), σσ. 39-82. Αλεξάνδρου, Μαρία, Εισαγωγή στη Βυζαντινή Μουσική (Θεσσαλονίκη: University Studio Press, 2016). || Răileanu, Constantin, Dimitrie Cantemir, Melo, Integrala compozițiilor cantemiriene din “Kitab-ı İlmi’l-musiki ala Vechi’l-Hurufat” (Cartea științei muzicii după felul literelor), Ansamblul Cameral de Muzică Veche Anton Pann, 2 cds (București, 2017).
Last Update
07-03-2021