Media Discourse Analysis

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΑνάλυση δημοσιογραφικού λόγου / Media Discourse Analysis
CodiceGE0800
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoSpring
CoordinatorNikolaos Panagiotou
CommonNo
StatoAttivo
Course ID140000009

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Dīmosiografías & M.M.E. (2011-2020)

Registered students: 191
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
GENIKOSObbligatorio214

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2018 – 2019
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600128188
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Total391.6
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Sommativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Πολίτης Π. (επιμέλεια) (2008). Η λόγος της μαζικής επικοινωνίας. Το ελληνικό παράδειγμα. Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη).
Additional bibliography for study
Α. Ελληνόγλωσση *Ανδρουτσόπουλος Γ. (2001) “Γλωσσολογικές προσεγγίσεις στο δημοσιογραφικό λόγο: Είδη, ποικιλότητα και ιδεολογία”, στο Μπουκάλας Π. & Σ. Μοσχονάς (εκδ.) Δημοσιογραφία και Γλώσσα (Πρακτικά Συνεδρίου, 15-16 Απριλίου 2000), 167-84. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕA. * Καρκαγιάννης Α. (1996) Δημοσιογραφική γλώσσα ή παραποίηση της πραγματικότητας, Η Καθημερινή 14.11.1996. * Καψωμένος Ε. (2004) “Το δημοσιογραφικό «ιδίωμα» και η κοινή ελληνική. Προβλήματα γλώσσας και πολιτισμού”, στο Λ. Βάσσης (επιμέλεια) ΜΜΕ & Πολιτισμός-Εισηγήσεις Συνεδρίου, 225-35. Αθήνα: Εντελέχεια. *Λύχνος Γ. (1974) Ο Δημοσιογράφος. Αθήνα: Πλειάς. *Μαρωνίτης Δ. Ν. (2001) “Δημοσιογραφία και γλώσσα: τυπολογία και παθολογία”, στο Μπουκάλας Π. & Σ. Μοσχονάς (εκδ.) Δημοσιογραφία και γλώσσα (Πρακτικά συνεδρίου, 15-16 Απριλίου 2000), 27-34. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ. *Μοσχονάς Σ. (1995) “Ακροατήρια και επικοινωνία”, Διαβάζω 348: 182-88. *Μπουκάλας Π. (1999) “Η «δημοσιογραφική κοινή» και τα πάθη της”, στο Συνέδριο για την Ελληνική Γλώσσα (1976-1996), 503-08. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τομέας Γλωσσολογίας) & Γλωσσική Εταιρεία Αθηνών. *Μπουκάλας Π. & Σ. Μοσχονάς (εκδ.) Δημοσιογραφία και Γλώσσα (Πρακτικά συνεδρίου, 15-16 Απριλίου 2000). Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα ΕΣΗΕΑ. *Νάκας Α. (1996) “Η γλώσσα των ΜΜΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία”, στο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Λειτουργών Κολλεγίου Αθηνών. Δέκατο Διήμερο Εκπαιδευτικού Προβληματισμού. «Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Σχολείο» (Αθήνα, 20-21 Μαΐου 1995), 61-87. Αθήνα: Κολλέγιο Αθηνών. Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (1994) Γλώσσα και επικοινωνία. Ενότητα «Γλώσσα και Δημοσιογραφία», Σεμινάριο 16: 75-110. *Παπακώστας Γ. (2004) “Γλώσσα και αγλωσσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”, στο Λ. Βάσσης (επιμέλεια) ΜΜΕ & Πολιτισμός-Εισηγήσεις Συνεδρίου, 67-73. Αθήνα: Εντελέχεια. *Πασαλάρης Χ. (1984) Μια ζωή τίτλοι (Πώς να γίνετε δημοσιογράφος). Αθήνα: Κάκτος. *Πολίτης Π. (2001) “Μέσα μαζικής ενημέρωσης: το επικοινωνιακό πλαίσιο και η γλώσσα τους”, στο: Χριστίδης Α.-Φ. (εκδ.) Εγκυκλοπαιδικός οδηγός για τη γλώσσα, 114-120. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. *Πολίτης Π. (2005) “Δημοσιογραφικός λόγος και γλωσσική επίγνωση των δημοσιογράφων”, στο Φραγκονικολόπουλος Χ. (επιμέλεια) ΜΜΕ-Κοινωνία και Πολιτική. Ρόλος και Λειτουργία στη Σύγχρονη Ελλάδα 745-774. Αθήνα: Σιδέρης. *Τζαννετάκος Γ. (1999) “Η χρήση της νεοελληνικής γλώσσας στα ψυχαγωγικά προγράμματα των ΜΜΕ”, στο Συνέδριο για την Ελληνική Γλώσσα (1976-1996), 499- 502. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τομέας Γλωσσολογίας) & Γλωσσική Εταιρεία Αθηνών. Φιλιππόπουλος Α. (1982) Ο Δημοσιογράφος. Αθήνα: Κάκτος. *Χαραλαμπάκης Χ. (1997) “Γλώσσα και Δημοσιογραφία”, στο Χ. Χαραλαμπάκης. Γλωσσαλγήματα: έρευνες για την ελληνική γλώσσα, 159-73. Αθήνα: Γεννάδειος Σχολή. *Χατζησαββίδης Σ. (2000) Ελληνική γλώσσα και δημοσιογραφικός λόγος. Αθήνα: Gutenberg. *Χατζησαββίδης Σ. (2001) “Ο δημοσιογραφικός λόγος σε ελληνική γλώσσα: ρητές γλωσσικές επιλογές και υπόρρητες αναφορές”, Μέντορας 4: 214-229. *Ψάλτου-Joycey Α. (εκδ.) (2001) Η γλώσσα των ΜΜΕ. Ειδικό τεύχος του περιοδικού Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία / Journal of Applied Linguistics, τεύχος 17. Β. Ξενόγλωσση Almeida Ε. (1992) “A category system for the analysis of factuality in newspaper discourse”, Text 12 (2): 233-62. Adam J.-M. (1997) “Unités rédactionelles et genres discursifs: cadre général pour une approche de la presse écrite”, Pratiques 94: 3-18. Adam J.-M. (2001) “Genres de la presse écrite et analyse de discours”, Semen 13: 7-14. *Albert P. (1989) Lexique de la presse écrite. Paris: Daloz. *Allaire S. (1990) “Langue et mass média”, στο: Holtus G. et al. (eds) Lexikon der Romanistischen Linguistik, vol. V (1): 211-224. Tübingen: M. Niemeyer. *Aslangul M. (1991) Lexique des termes de presse. Paris: CFPJ. Bell A. (1984) “Language style as audience design”, Language in Society 13: 145-204. *Bell A. (1991) The Language of News Media, ch. 2.1 “Why Study Media Language?”. Oxford: Blackwell. *Στο ίδιο, Ch. 5 “The Audience for Media Language”. Bell A. (1995) “Language and the media”, Annual Review of Applied Linguistics 15: 23-41. Bonnafous S. & P. Charaudeau (1996) “Les discours des médias entre sciences du langage et sciences de la communication”, Le Français dans le Monde. «Recherches et applications» (Numéro spécial: «Le Discours: Enjeux et perspectives»), 39-45. Boyd-Barrett O. (1994) “Language and media: A question of convergence”, στο: Graddol D. & O. Boyd-Barrett (eds) Media texts: Authors and readers, 22-39. Clevedon, UK: Multilingual Matters and Open University. * British Broadcasting Corporation (BBC) (2003) The Language of the Media. BBC World Service. *Cameron D. (1996) “Style policy and style politics: a neglected aspect of the language of the news”, Media, Culture & Society 18: 315-33. *Cameron D. & D. Hills (1990) “ ‘Listening in’: negotiating relationships between listeners and presenters on radio phone-in programmes”, στο McGregor G. & R. S. White (eds) Reception and Response. Hearer Creativity and the Analysis of Spoken and Written Texts, 52-68. London: Routledge. Charaudeau P. (1994) “Le contrat de communication de l’information médiatique”, Le Français dans le Monde. «Recherches et applications» (Numéro spécial: «Médias. Faits et effets»), 8-19. Charaudeau P. (1997) Le discours d’information médiatique. La construction du mirroir social. Paris: Nathan. *Charaudeau P. (2002) “A communicative conception of discourse”, Discourse Studies 4(3): 301-18. Chimombo Μ. & R. L. Roseberry (1998) The Power of Discourse. An Introduction to Discourse Analysis, ch. 6 “The discourse of news media”. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Cotter C. (1999) “Language and media: five facts about the Fourth Estate”, στο: Wheeler R.S. (ed.) The Workings of Language: Prescriptions to Perspective, 165-79. Westport, CT: Praeger Publishing. *Cotter C. (1999) “From Folklore to ΄΄News at 6΄΄. Maintaining Language and Reframing Identity through the Media”, στο Μ. Bucholtz et al. (eds) Reinventing Identities: The Gendered Self in Discourse, 369-87. Oxford: Oxford University Press. *Cotter C. (2000) “Discourse and Media”, στο: Schiffrin D., D. Tannen & H. Hamilton (eds) Handbook of Discourse Analysis, 416-36. Oxford: Blackwell. *Crystal D. & D. Derek (1969) Investigating English style, ch. 7 “The Language of Newspaper Reporting”. London: Longman. Demari J. C. (1993) “L’écriture de presse”, Le Français dans le Monde. «Recherches et applications» (Numéro spécial: «Des pratiques de l’écrit»), 170-81. *Facques B. & C. Sanders (2004) “Textes journalistiques et analyse contrastive du genre en didactique”, Langages 153: 86-97. *Fairclough N. (1995) Media Discourse. London: Edward Arnold. *Fowler R. et al. (eds) (1979) Language and control. London: Routledge. *Fowler R. (1991) Language in the News: discourse and ideology in the press. London: Routledge· * French N. (1986) “Language and the Media”, Teanga. Journal of Irish Association for Applied Linguistics, 6: 1-20. Fuchs C. (1983) “Variations discursives”, Langages 70: 15-33. Geis M. (1987) “Language and Media”, Annual Review of Applied Linguistics, 1986, 64-73. Grosse E.-U. (2001) “Evolution et typologie des genres journalistiques. Essai d’une vue d’ensemble”, Semen 13: 15-36. * Herring S. (2003) “Media and language change”, Journal of Historical Pragmatics 4 (1): 1-17. *Jucker A. (1995) “Mass media”, στο: Verschueren J. et al. (eds) Handbook of Pragmatics. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins. *Košir M. (1988) “Towards a theory of the journalistic text form”, Media, Culture and Society 10: 345-361. *Kress G. (1986) “Language in the media: The Construction of the domains of Public and Private”, Media, Culture and Society 8: 395-419. *Lavoinne Y. (1997) Le langage des médias. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble. *Leitner G. (1997) “The Sociolinguistics of Communication Media”, στο: Coulmas F. (ed.) The Handbook of Sociolinguistics, 187-204. Oxford: Blackwell. Lindemann B. (1989) “What knowledge does it take to read a newspaper?”, Journal of literary semantics 18: 50-65. Ljung M. (1997) “The English of British Tabloids and Heavies: Differences and Similarities”, στο: Norm, variation and change in language. Acta Universitatis Stockholmiensis. Stockholm Studies in Modern Philology. New Series 11, 133-48. Stockholm: Almqvist & Wiksell International. *Lochard G. (1996) “Genres rédactionnels et appréhension de l’événement médiatique”, Réseaux 76: 83-102. *Lochard G. & H. Boyer (1998) La communication médiatique. Paris: Éditions du Seuil. *McLean C. (1994) “Journalism”, στο: Asher R. E. & J. M. Y. Simpson (eds) The Encyclopedia of Language and Linguistics, 1822-27. Oxford: Pergamon Press. *McLean C. (1994) “Media, Mass Media, and Multimedia”, στο: Asher R. E. & J. M. Y. Simpson (eds) The Encyclopedia of Language and Linguistics, 2420-31. Oxford: Pergamon Press. Mouillaud M. (1968) “Le système des journaux”, Langages, 11: 60-77. Mouriquand J. (19992) L’écriture journalistique. Paris: Presses Universitaires de France. Mscope (1994) Journalistes et linguistes, même langue, même langage?, τεύχος εκτός σειράς, Απρίλιος (Actes du colloque «Journalistes et linguistes, même langue, même langage?», Sorbonne, 15 Ιανουαρίου 1993. *Noël D. (1986) Towards a Functional Characterization of the News of the BBC World Service. Antwerp Papers in Linguistics, 49. University of Antwerp. *Peytard J. (1975) “Lecture(s) d’une aire scripturale: la page de journal”, Langue française, 28: 39-59. *Schrøder K. C. (1994) “Media Language and Communication”, στο: Asher R. E. & J. M. Y. Simpson (eds) The Encyclopedia of Language and Linguistics, 2412-20. Oxford: Pergamon Press. * Spitulnik D. (1993) “Anthropology and Mass Media”, Annual Review of Anthropology 22: 293-315. * Spitulnik D. (2000) “Media”, Journal of Linguistic Anthropology 9 (1-2): 148-50. Thornborrow J. (1999) “Language and the media”, στο L. Thomas & S. Wareing (eds) Language, Society and Power. An Introduction, 49-64. London: Routledge. *van Dijk T. A. (1988) News as Discourse. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. *Wodak R. (1987) “ ΄And where is the Lebanon?΄. Α socio-psycholinguistic investigation of comprehension and intelligibility of news”, Text 7 (4): 377-410. Zelizer B. (1990) “Where is the author in American TV news? On the construction and presentation of proximity, authorship, and journalistic authority”, Semiotica 8 (1/2): 37-48.
Last Update
04-08-2013