Additional bibliography for study
Banks J., (2000). Cultural Diversity and Education, Allyn and Bacon, Boston.
• Coelho, E., E. Τρέσσου, & Σ. Μητακίδου, επιμ., (2007). Διδασκαλία και μάθηση στα πολυπολιτισμικά σχολεία. Επίκεντρο: Αθήνα (Πρωτότυπη δουλειά
εκδόθηκε το 1998)
• Cummins, J., (2002). Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση. Αθήνα: Gutenberg
• Modgil S. (1986) Multicultural education: the interminable debate, Falmer Press: Michigan
• Δαμανάκης M., (επιμέλεια), (1997). Η εκπαίδευση των παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών στην Ελλάδα. Gutenberg: Αθήνα.
• Μάρκου Γεώργιος, (1995). Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Τόμος 1. Αθήνα (αυτοέκδοση).
• Gui, M. & Argentin, G. (2011). Digital skills of internet natives: Different forms of digital literacy in a random sample of northern Italian high school students,
New Media & Society. Volume 13 Issue 6 http://nms.sagepub.com/content/13/6/963
• Meurant, R.C.(2008) The key importance of L2 digital literacy to Korean EFL pedagogy: Collegestudents use L2 English to make campus video guides with
their cell phone videocams, and to view and respond to their videos on an L2 English language social networking site. IJHIT: The International Journal of Hybrid
Information Technology, SERSC 1(1),65–72
• Warschauer, M. (2004) Technological change and the future of CALL. In: Fotos, S., Brown, C.(eds.) New Perspectives on CALL for Second and Foreign
Language Classrooms, pp.15–25. Lawrence Erlbaum Associates