MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΜΕΙΟΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / MINORITY GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION
CodiceΥΒ.1.023
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorMelpomeni Kanatsouli
CommonNo
StatoAttivo
Course ID80003389

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Epistīmṓn Proscholikīs Agōgīs kai Ekpaídeusīs (2012-sīmera)

Registered students: 143
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSMATHĪMA VASĪSWinter/Spring-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2019 – 2020
SemestreWinter
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Class ID
600151667
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
  • Conoscenze Generali
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Esercitazione pratica nel Settore200.8
Studio e analisi bibliografica381.5
Visite d’istruzione150.6
Progetto (project)
Elaborazione tesina/tesine361.4
Esame20.1
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta semistrutturata con risposta breve (Formativa)
  • Prova scritta con rispote aperte (Formativa, Sommativa)
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa)
  • Presentazione Pubblica (Formativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Τσιούμης, Κ. (2003). Ο Μικρός «άλλος». Μειονοτικές Ομάδες στην προσχολική εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Siraj-Blatchford, I.(2012). Τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας θέτουν τα θεμέλια της φυλετικής ισότητας, Αθήνα: Επίκεντρο.
Additional bibliography for study
Αγγελίδης, Π. & Χατζησωτηρίου, Χ. (2013). Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση. Βλαχάκη Μ. (2016). Η επίδραση των ιστοριών ζωής στον μετασχηματισμό των αντιλήψεων παιδιών σχολικής ηλικίας για τους μετανάστες, MuseumEdu, 3, 73-100. Διαθέσιμο: http://museumedulab.ece.uth.gr/main/sites/default/files/3.%20THE%20IMPACT%20OF%20LIFE%20HISTORIES%20ON%20THE%20TRANSFORMATION%20OF%20Vlachaki%20%20final_1.pdf Βλαχάκη Μ. & Μάγος Κ. (2015). H συμβολή της έρευνας δράσης στη δημιουργία μίας μουσειακής έκθεσης για τη μετανάστευση από παιδιά σχολικής ηλικίας, Hλεκτρονικό Περιοδικό Action Researcher in Education, 6, 25-47. Διαθέσιμο: http://www.actionresearch.gr/AR/ActionResearch_Vol6/i6p2.pdf Γκόβαρης, Χ. (2011). Εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Αθήνα: Διάδραση Γκόβαρης, Χ. (2013). Διδασκαλία και Μάθηση στο Διαπολιτισμικό Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg. Γεωργογιάννης, Π. (2013). Κίνητρα, διαμεσολαβήσεις και επιδόσεις στην εκπαίδευση. Μια ερευνη τική προσέγγιση σε πολιτισμικά διαφορετικούς μαθητές. Αθήνα: Ίων. Coelho, E. (2007). Διδασκαλία και μάθηση στα πολυπολιτισμικά σχολεία, (επιμ. Μητακίδου, Σ. και Τρέσσου, Ε.). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο. Cummins, J. (1999), Ταυτότητες υπό διαπραγμάτευση, μτφρ. Αργύρη, Σ., Αθήνα: Gutenberg. Derman Sparks L. (2006) Καταπολεμώντας τις προκαταλήψεις. Παιδαγωγικά εργαλεία, (μτφρ.) Χουντουμάδη, Μόρφη, Αθήνα, Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης «Σχεδία». Δημητριάδου, Κ. (2011). Πλαίσιο, ταυτότητα και ετερότητα στην κριτική διδασκαλία: μια μελέτη περίπτωσης από την εκπαίδευση των δασκάλων. Στο: Ν. Παπαδάκης & Ν. Χανιωτάκης (Επιμ.), «Εκπαίδευση – Κοινωνία – Πολιτική». Τιμητικός τόμος για τον Ιωάννη Ε. Πυργιωτάκη. Αθήνα: πεδίο (σσ. 812-827). Hollins, E. (2007). O πολιτισμός στη σχολική μάθηση. Αθήνα: Μεταίχμιο. Μάγος, Κ. (2010),«Καθρέφτες και παράθυρα, γέφυρες και σταυροδρόμια». Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού ως προς τη διαπολιτισμική του διάσταση. Στα Πρακτικά του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου: «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα» (Πάτρα, 07-09/05/10), Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πατρών, 298- 309. Μπάρος, Β., Στεργίου, Λ., Χατζηδήμου, Κ. (2014). Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Διάδραση. Νικολάου, Γ. (2011), Διαπολιτισμική διδακτική. Το νέο περιβάλλον – Βασικές αρχές. Αθήνα: Πεδίο. Παλαιολόγου, Ν. & Ευαγγέλου, Ο. (2011). Διαπολιτισμική Παιδαγωγική. Εκπαιδευτική πολιτική για παιδιά μεταναστών. Αθήνα: Πεδίο. Σκούρτου, E. (2011), H Διγλωσσία στο Σχολείο, Aθήνα: Gutenberg Τσοκαλίδου, Ρ. (2012). Χώρος για Δύο. Διγλωσσία και Εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Ζυγός Τσοκαλίδου, Ρ. (2017). SIDAYES. Διγλωσσία και Διαγλωσσικότητα. Αθήνα: Gutenberg.
Last Update
11-03-2020