IDENTITY AND EXCLUSION IN SCHOOL: DISCOURSE ANALYTICAL STUDIES - ENHANCEMENT

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΛΟΓΟΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ / IDENTITY AND EXCLUSION IN SCHOOL: DISCOURSE ANALYTICAL STUDIES - ENHANCEMENT
Title in TedescoIdentität und Ausgrenzung in der Schule: Diskursanalytische Untersuchungen
CodiceΑΚ0225-ΕΜ
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
Common
StatoAttivo
Course ID600014259

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Germanikīs Glṓssas kai Filologías (2020-sīmera)

Registered students: 42
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSEPILEGOMENA EIDIKEUSĪSWinter/Spring-3

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreWinter
Faculty Instructors
Class ID
600166011
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Tedesco (Insegnamento, Esame)
Prerequisites
Required Courses
  • ΓΛΩ402 LINGUISTICS IV: COMMUNICATION AND LANGUAGE: SEMANTIC, PRAGMATIC, PSYCHOLOGICAL ASPECTS AND THE EXAMPLE OF SCHOOL COMMUNICATION
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze502
Studio e analisi bibliografica301.2
Insegnamento interattivo in Piattaforma Digitale200.8
Visite d’istruzione100.4
Elaborazione tesina/tesine401.6
Total1506
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Κωτσάκης, Δ. & Ε. Μουρελή & Ι. Μπίμπου & Ε. Μπουτουλούση & Χ. Αλεξανδρή & Ε. Γκέσογλου & Κ. Καραμανώλη & Α. Καρπούζα & Ε. Σπανοπούλου 2010. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος.
Additional bibliography for study
Βασική βιβλιογραφία για μελέτη και τις εργασίες Αμπατζόγλου, Γ. 2001. «Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία» [Ζ1] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g1/index.html Αμπατζόγλου, Γ. 2001. «Παθολογία της γλώσσας» [Ζ2] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g2/index.html Αμπατζόγλου, Γ. & Γ. Τζιαρός 2001. «Λογοθεραπεία- Λογοπεδική» [Ζ3] Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g3/index.html Αυδή, Ε. & E. Γεωργάκα 2009. «Η συμβολή της ανάλυσης λόγου στη μελέτη της ψυχοθεραπείας» Μ. Πουρκός & Μ. Δαφέρμος (Επιμ.) Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στην Ψυχολογία και την Εκπαίδευση: Επιστημολογικά, Μεθοδολογικά και Ηθικά Ζητήματα. Τόμος Β., Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος, 295-318. Αυδή, Ε. & Ε. Μουρελή 2002. «Ο εγκλωβισμός στο ρόλο του «κακού» και του «άριστου» μαθητή». Α. Αυδή & Α. Χρυσαφίδου (επιμ.) Ανακαλύπτοντας τον πλούτο της διαφορετικότητας μέσω της τέχνης. Θεσσαλονίκη: Πήγασος, 110-122. Brünner, G. & E. Gülich (Hgg.) Krankheit verstehen. BSLL 18.Bielefeld: Aisthesis. Buttny, R. & S. Kellog Rath 2007. “Discursive practices in talking problems during a school-family meeting.” Herburn, A. & S. Wiggins (Hrsg.) Discursive Research in Practice. New Approaches to Psychology and Interaction. New York: Cambridge University Press, 247-262. Butulussi, E. 2007. „Zur Herausbildung kultureller Bewusstheit in der Germanistik am Beispiel Griechenland“. Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache, 32, 113-125. Butulussi, E. 2011. „Kritische Diskurs- und Wortschatzanalyse in der griechischen Germanistik: Multikulturell, multimedial, multidisziplinär.“ (http://www.gs.uoa.gr/fileadmin/gs.uoa.gr/uploads/synedria/Schnittstellen_Linguistik_und_Didaktik_2009.pdf), 44-57. Γιαννουλάκη, Χ. 2014. Κίνηση, επικοινωνία και σχέσεις στη σχολική τάξη: η διάγνωση της ΔΕΠ-Υ και προτάσεις παρέμβασης για το μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας. Διπλωματική εργασία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΑΠΘ). (Συμβουλευτική επιτροπή: Ε. Μπουτουλούση, Ρ. Σιδηροπούλου, Ο. Παπαδοπούλου). Dowling, E. & E. Osborne (επιμ.) 2001. Η οικογένεια και το σχολείο. Μια συστημική προσέγγιση από κοινού σε παιδιά με προβλήματα. Αθήνα: Gutenberg. Edwards, D. & J. Potter 1992. Discursive Psychology. London: Sage. Ehlich, K. 1990. „Zur Struktur der psychoanalytischen "Deutung"“. Ehlich, K. & Α. Koerfer u.a. (Hrsg.) Medizinische und therapeutische Kommunikation. Diskursanalytische Untersuchungen. Opladen: Westdt. Verl., 210–227. Finck, Iris, Svantie Ohder (Red.) 2001. LernWelten. Schulische und Pädagogische Förderung in den Berliner Schul-/ Hortgruppen für Schüllerinnen und Schüler mit Autismus. Hg. “Hilfe für das autistische Kind”. Vereinigung zur Förderung autistischer Menschen. Regionalverband Berlin e.V. Goffmann, E. 2006. Η παρουσίαση του εαυτού στην καθημερινή ζωή. Αθήνα: Εκδ. Αλεξάνδρεια. Jollife, Th. 1992. «Aυτισμός: Μια προσωπική μαρτυρία» Επικοινωνία: Περιοδικό του Εθνικού Συλλόγου για τον Αυτισμό της Αγγλίας, 26 (3). Θεοδωροπούλου, Μ. 2004. «Βίωμα, συναίσθημα και μεταφορά.» Εκ των υστέρων. 11:141-160. Θεοδωροπούλου, Μ. 2004. Στα γλωσσικά μονοπάτια του φόβου. Ψυχισμός και γλώσσα. Αθήνα: Νήσος. Θεοδωροπούλου, Μ. 2008. «Έφυγε…: Η μεταφορά ενός αμετάκλητου (;) αποχωρισμού» Θεοδωροπούλου Μ. (επιμ.) Θέρμη και φως. Αφιερωματικός τόμος στη μνήμη του Α.-Φ. Χριστίδη, Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 169-182. Θεοδωροπούλου, Μ. 2012. «Μεταφορά: ένας ευλύγιστος μηχανισμός;» Ευδοκιμίδης & Κ. Πόταγας (επιμ.) Λόγος και νόηση: Συζητήσεις για τον λόγο στο Αιγινήτειο. Αθήνα: Συνάψεις, 172-183. Μετάλογος 2010. Σχολεία, εκπαίδευση και συστημικές ιδέες. Συστημικές προσεγγίσεις και ψυχοθεραπεία. Συστημική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος. Τεύχος 18. Θεσσαλονίκη: Grapholine. Μουρελή, E. 2010. «H Oμάδα της αναστοχαστικής πράξης: Παραδείγματα». Κωτσάκης, Δ. κ.ά. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 19-45. Mπίκος, Κ. 2004. Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μπίμπου, I. 2010. «Ψυχολογία και Σχολείο». Κωτσάκης, Δ. κ.ά. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 307-383. Μπιουνγκ-Τσουλ Χαν 2015. Κοινωνία της κόπωσης. Αθήνα: Οpera. Μπιουνγκ-Τσουλ Χαν 2015. Κοινωνία της διαφάνειας. Αθήνα: Οpera. Mπουτουλούση, Ε. 2008. «Μεταφορά και επιχειρηματολογία στον λόγο της πολυπολιτισμικότητας». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, Πρακτικά της 28ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., 21-22 Απριλίου, 2007: Γλώσσα και κοινωνία, 279-292. Mπουτουλούση, Ε. 2010α. «Ανοιχτός διάλογος και εκπαίδευση». Μετάλογος 18. Συστημικές προσεγγίσεις και ψυχοθεραπεία. Συστημική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος, 118-130. Mπουτουλούση, Ε. 2010β. «Κοινωνικός αποκλεισμός και σχολείο». Κωτσάκης, Δ. κ.ά. (2010). Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 255-306. Mπουτουλούση, Ε. 2013. «Eπικοινωνία και σχέσεις στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας στο ελληνικό σχολείο: Προβλήματα και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στον λόγο μιας ομάδας αναστοχαστικής πράξης για τη στήριξη εκπαιδευτικών». Πρακτικά Ημερίδας Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ: Διεπαφές ανάμεσα στη Γλωσσολογία και τη Διδακτική των γλωσσών: Η Γερμανική ως Ξένη Γλώσσα στην ελληνική εκπαίδευση. Αθήνα, 20.4.2013 [105-124: http://www.gs.uoa.gr/fileadmin/gs.uoa.gr/uploads/synedria/SLSD2013.pdf] Παπαδόπουλος, Μ. 2017. Η Αυτοκτονία της ψυχιατρικής. Αθήνα: Νήσος. Scarvaglieri, C. 2013. Nichts anderes als ein Austausch von Worten. Sprachliches Handeln in der Psychotherapie. Berlin/ Boston: De Gruyter. Σόντακ, Σ. 1993. Η νόσος ως μεταφορά. Το AIDS και οι μεταφορές του. Αθήνα: Ύψιλον. Σπανοπούλου, Ε. 2010. «Φανεροί και αφανείς συμμέτοχοι στα γεγονότα της τάξης.» Κωτσάκης, Δ. κ.ά. 2010. Αναστοχαστική Πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Αθήνα: Νήσος, 395-398. Στάμου, Α. 2014. «Η κριτική ανάλυση λόγου: Μελετώντας τον ιδεολογικό ρόλο της γλώσσας» Γεωργαλίδου, Μ. & Μ. Σηφιανού & Β. Τσάκωνα (επιμ.) Ανάλυση Λόγου. Θεωρία και εφαρμογές. Αθήνα: Νήσος, 149-187. Ταταρούδη, Αργυρώ 2014. Επικοινωνιακές και κοινωνικές σχέσεις στο μάθημα της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας: Προσεγγίσεις Αναστοχαστικής Πράξης. Διπλωματική εργασία του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΑΠΘ). (Συμβουλευτική επιτροπή: Ε. Μπουτουλούση, Ο.-Χ. Παπαδοπούλου, Ι. Μπίμπου). Χριστίδης, Α.Φ. 1999. «Όψεις της μεταφοράς». Δ. Κατή & Μ. Κονδύλη & Κ. Νικηφορίδου (επιμ.). Γλώσσα και νόηση. Επιστημονικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Αλεξάνδρεια, 197-206. Watzlawick, P. & J. Beavin-Bavelas & D. Jackson 1985. Menschliche Kommunikation. Formen, Störungen, Paradoxien. (7. Aufl.) Bern, Stuttgart, Wien: Hans Huber Verlag. Watzlawick, P. & J. Beavin-Bavelas & D. Jackson 2005. Ανθρώπινη Επικοινωνία και οι επιδράσεις της στη συμπεριφορά. (Χαραλαμπάκη, Κ. επιστ. επιμ.) Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Wodak, R. 1981. “How do I put my problem? Problem presentation in therapy and interview.” Text 1(2), 191-213. Wodak, R. 1996. Disorders of Discourse. London, New York: Longman. Wodak-Leodolter, R. 1980. „Problemdarstellungen in gruppentherapeutischen Situationen.“ Ehlich, K. (Hg.) Erzählen im Alltag. Frankfurt M: Suhrkamp, 179-208.
Last Update
29-10-2020