TEACHING THE “RELIGIOUS STUDIES” CLASS AT SCHOOL

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ / TEACHING THE “RELIGIOUS STUDIES” CLASS AT SCHOOL
CodiceΥΕ21Π
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter
CoordinatorEvangelos Pepes
Common
StatoAttivo
Course ID600000864

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Koinōnikīs THeologías kai CΗristianikoý Politismoý(2013-sīmera)

Registered students: 103
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSFacoltativo a scelta obbligataWinter-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600167153
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
  • Conoscenze Generali
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Inglese (Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Appunti
  • Audio
  • Materiale multimediale
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Esercitazioni di Laboratorio301.2
Studio e analisi bibliografica492.0
Insegnamento interattivo in Piattaforma Digitale100.4
Visite d’istruzione200.8
Esame20.1
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Presentazione Pubblica (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Ρεράκης Ηρ., Διδακτική των θεολογικών μαθημάτων στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Δ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2015.
Additional bibliography for study
Βασιλόπουλος X., Διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 21996. Βασιλόπουλος X., Ο μαθητής ως κριτήριο του μαθήματος των θρησκευτικών, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 21993. Δερβίσης Σ., Σύγχρονη γενική Διδακτική, Θεσσαλονίκη 31983. Δημητρόπουλος Ε., Εκπαιδευτική Αξιολόγηση, τόμ. Β΄, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 1983. Ζευκιλής X., Εποπτικά μέσα διδασκαλίας των θρησκευτικών (διά τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα κατηχητικά), εκδ. Ιχθύς, Αθήνα 1969. Ζευκιλής Χ., Τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας. Σύγχρονη προσέγγιση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1989. Κανακίδου Ε. – Παπαγιάννη Β., Διαπολιτισμική αγωγή, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997. Κογκούλης I., Διδακτική του μαθήματος των θρησκευτικών -παιδείας και ελληνορθόδοξης κληρονομιάς- στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έκδοση Β΄, εκδ. Δέσποινα Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2014. Κογκούλης Ι., Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα και η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη, 4η έκδοση, 2004. Κοσσυβάκη Φ., Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998. Μαρκαντώνη Ν., Διδακτική των θεολογικών μαθημάτων, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1988. Ματσαγγούρας Ηλ., Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, τόμ. Β΄ Στρατηγικές διδασκαλίας. Από την πληροφόρηση στην κριτική σκέψη, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 31997. 15. Κ. Μπίκος Κ., Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. Ματσαγγούρας Ηλ., Ομαδοκεντρική διδασκαλία και μάθηση. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας κατά ομάδες, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1995. Περσελής E., Σχολική θρησκευτική αγωγή, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1998. Περσελής E., Χριστιανική αγωγή και σύγχρονος κόσμος. Θέματα θεωρίας και πράξης της χριστιανικής αγωγής, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1994. Ρεράκης Ηρ., Η ετερότητα του "άλλου" στην ελληνική παιδεία. Ορθόδοξη Χριστιανοπαιδαγωγική Θεώρηση, εκδ. Δ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2016. Ρεράκης Ηρ., Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010. Ταρατόρη Ε. – Τσαλκατίδου Ε., Η μέθοδος project στη θεωρία και στην πράξη, εκδ. Κυριακίδης, Θεσσαλονίκη 2002.
Last Update
27-03-2021