Contemporary Social Theory and Sociology of Christianity: Religion-politics-culture

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΣύγχρονη κοινωνική θεωρία και Κοινωνιολογία του Χριστιανισμού: Θρησκεία-Πολιτική-Πολιτισμός / Contemporary Social Theory and Sociology of Christianity: Religion-politics-culture
Codice2403
Ciclo / Livello di Studi2. Post Laurea
Semestre di InsegnamentoSpring
CoordinatorChristos Tsironis
Common
StatoAttivo
Course ID600015643

Programma di Studio: THEOLOGIA KAI POLITISMOS 2018

Registered students: 5
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSELEUTHERĪ EPILOGĪ ALLOU TMĪMATOS213
CΗristianikī Grammateía kai IstoríaEE-EMVATHYNSĪS2110
Systīmatikī THeología, Koinōniología kai Spoudī tīs THrīskeíasYE-EMVATHYNSĪS2110
Praktikī THeología kai PaidagōgikīEE-EMVATHYNSĪS2110

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600168171
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
  • A distanza
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento)
  • Inglese (Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
Tipologia di Materiale Didattico
  • Appunti
  • Diapositive
  • Podcast
  • Audio
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze100
Studio e analisi bibliografica100
Elaborazione tesina/tesine50
Total250
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Presentazione Pubblica (Formativa)
Bibliography
Additional bibliography for study
- Giddens A., Modernity and Self-Identity. Self and Society in the Late Modern Age,Cambridge1991. - Giddens A., E. Durkheim. Selected Writings, Cambridge 1995 [1972]. - Giddens A., Sociology, Cambridge 1997. - Giddens A., The Consequences of Modernity, Cambridge 1990 - Γιούλτση B., Γενική Κοινωνιολογία, Θεσσαλονίκη 1997. - Γιούλτση Β., Φυλετικές διακρίσεις. Σύγχρονη μετακοινωνιολογική προσέγγιση, Θεσσαλονίκη1988. -Πέτρου I., Θεολογία και Κοινωνική Δυναμική, Θεσσαλονίκη1993. - Πέτρου I., Κοινωνική Δικαιοσύνη, Θεσσαλονίκη 1992. - Iben G., "Einleitung- Kindheit und Armut" στο: Iben G. (Hrsg.), Kindheit und Armut. Analysen und Projekte, Münster 1998. - Jordan B., A Theory of Poverty and Social Exclusion, Cambridge/ Oxford 1996. - Jordan B., Citizenship, Democracy and Immigration, Aalborg 1992. - Jordan T., Cyberpower: The Culture and Politics of Cyberspace and the Internet, New York 1999. - Mühlbauer K., Κοινωνικοποίηση. Θεωρία και Έρευνα, Θεσσαλονίκη 1985 . - Αιδ. Πρωτοπ. Dragas G., "Justice and Peace in the Orthodox Tradition", στο: Limouris G., Justice, Peace and the Integrity of Creation. Insights from Orthodoxy, Geneva WCC 1990. - Αρχιεπίσκοπος Τυράννων και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος, Παγκοσμιότητα και Ορθοδοξία, Αθήνα 2000. - Βουϊδάσκης B., "Η Μαθητική Διαρροή ως Μορφή του Κοινωνικού Αποκλεισμού", στο: Κωνσταντίνου X.- Πλειός Γ., Σχολική αποτυχία και κοινωνικός αποκλεισμός. Αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση (Πρακτικά του Η' Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου),Αθήνα 1999, σσ. 245-262/ Β. Βουϊδάσκη, Δικαίωμα ή Υποχρέωση η Εννιάχρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, Αθήνα 1997 - Ιδρυμα Σάκης Καράγιωργας, Κοινωνικές Ανισότητες και Κοινωνικός Αποκλεισμός, Αθήνα 1998 - Κάτσικας X.- Πολίτου E., Εκτός Τάξης το Διαφορετικό, Αθήνα 1999. - Κάτσικας X.- Καβαδίας Γ., Η ελληνική Εκπαίδευση στον Ορίζοντα του 2000, Αθήνα 1996. - Κάτσικας X.- Καββαδίας Γ., Η Ανισότητα στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Εξέλιξη των Ευκαιριών Πρόσβασης στην Ελληνική Εκπαίδευση (1960- 2000), Αθήνα 2000 - ΚωνσταντίνουX., Πλειός , Σχολική αποτυχία και κοινωνικός αποκλεισμός. Αιτίες, συνέπειες και αντιμετώπιση (Πρακτικά του Η' Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου),Αθήνα 1999 - Μαντζαρίδη Γ., Κοινωνιολογία του Χριστιανισμού, Θεσσαλονίκη 1990. Μαντζαρίδης Γ., Χριστιανική Ηθική, Θεσσαλονίκη 1995. - Πετρονώτη M., Η Φιλανθρωπία και η αρωγή ως συμβολικοί μηχανισμοί κοινωνικού αποκλεισμού στο: Κέντρο `Ερευνας και Τεκμηρίωσης Ομάδα Ανθρωπολογίας Σ. Δημητρίου (επ.),Μορφές κοινωνικού αποκλεισμού και μηχανισμοί παραγωγής του, Αθήνα 1997. - Πέτρου I., Ορθόδοξη θεολογία και σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, στο: Επιστημονική επετηρίδα θεολογικής σχολής τμήμα θεολογίας, τ. 7, Θεσσαλονίκη 1997. - Πέτρου I., "Δικαιοσύνη και Αλληλεγγύη . Όψεις του Κοινωνικού Στοχασμού του Μ. Βασιλείου", στο: Νέα Κοινωνιολογία τ.30,έτος 13/2000. -Πέτρου I., "Παράδοση και Πολιτισμική Προσαρμογή στη Δεύτερη Νεωτερικότητα", στο π. : Σύναξη, τ. 75/2000, σελ. 26. - Πέτρου I., "Τι Περιμένει η Κοινωνία από τη Θεολογία", στο: Θεολογική Επετηρίδα Ι.Μ. Κιτίου Εκκλησιαστικός Κήρυκας, τ. Ζ' 1995, σσ.209-226. - Πυργιωτάκη I., Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα. Ιστορικο-κοινωνική ανάλυση, Ηράκλειο 1994. - Σπανού E. (επ.), Ανθρώπινη αξιοπρέπεια και Κοινωνικός Αποκλεισμός. Εκπαιδευτική πολιτική στην Ευρώπη, Αθήνα 1999. - Σταμέλος Γ., "Εξέλιξη Βασικών Μεγεθών της Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα: 1981/1982-1991/1992, στο π. Τα Εκπαιδευτικά τ. 29-30/1993, σσ. 162-170 - Τσιρώνης X., "Η Παγκοσμιοποίηση της Οικονομίας και το Παράλογο. Ηθικά Διλήμματα και Σύγκρουση Αξιών στην Ύστερη Νεωτερικότητα", στο π. Θρησκειολογία, τ. 1/ Αθήνα 2000, σσ. 145-158. - Τσιρώνης X., Κοινωνικός αποκλεισμός και εκπαίδευση στην Ύστερη Νεωτερικότητα, Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 2003, σ.531. - Τσιρώνης X., Παγκοσμιοποίηση και τοπικές κοινότητες. Συμβολή στην κοινωνική ηθική και το κοινοτικό έργο, Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 2007, σ.267. - Τσουκαλάς K., Είδωλα Πολιτισμού. Ελευθερία Ισότητα και Αδελφότητα στη Σύγχρονη Πολιτεία, Αθήνα 1991. - Τσουκαλάς K., Εξάρτηση και αναπαραγωγή- Ο κοινωνικός ρόλος των εκπαιδευτικών μηχανισμών στην Ελλάδα (1830-1922),Αθήνα 1977 - Φραγκουδάκη Α., "Οικογενειακές Επενδυτικές Πρακτικές των Φτωχών και των μη Φτωχών και Εκπαιδευτικές Ανισότητες", στο π. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, τ. 75/1985. - Χρυσάκης M., "Κοινωνικός Αποκλεισμός και εκπαιδευτικές ανισότητες", στο: Κατσούλης H. (επ.), Διαστάσεις του Κοινωνικού Αποκλεισμού στην Ελλάδα. Κύρια θέματα και προσδιορισμός προτεραιοτήτων πολιτικής, τ. Α', Αθήνα 1999 Adkins B.- Emmison M., "Youth Theatre and the Articulation of Cultural Capital; Refocussing Bourdieu Through Ethnography", στο π.: Journal of Contemporary Ethnography, τ.21, 3/ 1992, σσ. 307-42. Adorno Τ., Minima Moralia. Reflections From Damaged Life, London 1974. Alexander J.- Colomy P., “Neofunctionalism Today: Reconstructing a Theoretical Tradition.”, στο: Ritzer G. (ed.), Frontiers of Social Theory, N.York 1990, σσ. 33-67. Alexander J., Neofunctionalism and After. London 1998. Althusser L., "Ideology and Ideological State Appartuses" στο: Cosin B.R., Education, Structure and Society, Harmondsworth 1972. Alund A.-Schierup C.U., Paradoxes of Multiculturalism, Aldershot UK 1991. Amin S., Imperialism and unequal development, N. York 1997. Ammerman N.T., Bible Believers: Fundamentalists in the Modern World, N. Brunswick NJ 1987. Apple M.,"Curriculum and Reproduction", στο π.: Curriculum Inquiry, 9, (3)/ 1979, σσ. 231-252. Archbishop of Tirana, Durres and All Albania Anastasios,"Anammesis"στο:Together on the Way.Official Report of the Eighth Assembly of the World Council of Churches, Geneva 1999,σσ.28-33. Archer M., Social Origins of Educational Systems, London 1979. Archer M., "Bourdieu's Theory of Cultural Reproduction; French or Universal?" French Cultural Studies 4, τ. 3/1993, σσ. 225-240. Arendt H., Περί βίας, Αθήνα 2000. Aschaffenburg K.- Maas I., "Cultural and Educational Careers; the Dynamics of Social Reproduction, στο π.: American Sociological Review 62/1997, σσ.573-87 Augé M., Για μια Ανθρωπολογία των Σύγχρονων Κόσμων, Αθήνα 1999. Bacher S. - Beltran M.," Quiet Please! Children Talking", The UNESCO Courier, March 2000, σελ.15. Bailly A., Weiss-Altaner E., Thinking about the Edge: the concept og marginality, στο: Hadjimichalis C.- Sadler D., Europe at the margins. New mosaics of Inequality, W. Sussex England 1995, σσ. 219-236. Ball S., Sociology in focus education,London- N.York 1986. Banks O., Η Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Θεσσαλονίκη 1987. Barnard H., "Bourdieu and Ethnography; Reflexivity, Politics and Praxis στο: Harker R.- Wilkes C.- Mahar C. (eds.), An Introduction to the Work of Pierre Bourdieu; the Practice of Theory, London 1990, σσ. 58-87. Battagliola F., "Ausgrenzung bei fehlender Qualifikation. Risiko für Jugendliche in Frankreich" στο: π. Diskurs 2/1995. Bauman Z., Globalization, London 1999. Bauman Z., Legislators and Interpreters, Cambridge 1989. Bauman Z., Postmodern Ethics, Oxford 1993.
Last Update
20-11-2020