Additional bibliography for study
Brookfield, S. (1996). Breaking the code. In R. Edwards, A. Hanson & P. Raggatt, Boundaries of Adult Learning. London: Routledge, pp. 62-78.
Brookfield, S. (1991). On ideology, pillage, language and risk: critical thinking and the tensions of critical practice. Studies in Continuing Education, 13(1), 1-14, DOI: 10.1080/0158037910130101.
Elias L. J. & Merriam S. (2005). Philosophical Foundations of Adult Education. Malabar; Florida: Krieger Publishing Co (3rd ed).
Gioti, L. (2018). Theories of Action and Theories-in-use of Adult Educators. Motivation, Obstacles and Individual Differences in Teachers’ Training. International Journal of Learning and Teaching (To be published in IJLT, ISSN: 2377-2891). http://www.ijlt.org/uploadfile/2018/0824/20180824051142835.pdf.
Γιώτη, Λ. (2017). Ρεύματα σκέψης που καθοδηγούν τις θεωρίες και τις πρακτικές των Σχολικών Συμβούλων ως εκπαιδευτών ενηλίκων. Εκπαίδευση Ενηλίκων, 39, σσ. 6-16.
Γιώτη, Λ. (2010). Ο σκοπός της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην προοπτική της δια βίου εκπαίδευσης: Οι απόψεις των Σχολικών Συμβούλων. Στο Κ.Δ. Μαλαφάντης, Μ. Ανδρεαδάκης, Δ. Καραγιώργος, Γ. Μανωλίτσης & Β. Οικονομίδης (επιμ.) Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, τ. Β΄, Αθήνα: Διάδραση, σσ. 1649-1660.
Γρόλλιος, Γ. (2011). Προοδευτική εκπαίδευση και αναλυτικό πρόγραμμα. Θεσσ/κη: Επίκεντρο.
Γρόλλιος, Γ. (2005). Ο Paulo Freire και το Αναλυτικό Πρόγραμμα. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
Heywood, A. (2007). Πολιτικές Ιδεολογίες, (επιμ.-πρόλ. Ν. Μαραντζίδης, μτφρ.
Χ. Κουτρής). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Κουμάκης, Χ.Γ. (2000). Φιλοσοφικά Ρεύματα και Παιδεία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Ματσαγγούρας, Η. & Χέλμης, Σ. (2005). Προσωπική Θεωρία των Ελλήνων Δασκάλων: Κοινωνικά, Φιλοσοφικά και Διδακτικά Διλήμματα. Στο M. Kassotakis & G. Flouris (eds), Topics and Issues in Education. Αθήνα: Ατραπός.
Pavlidis, P. (2013). Towards a Marxist-inspired Understanding of Philosophy of Education. In Conference Proceedings of the XXIII World Congress Vol. 50, Philosophy of Education. DOI: 10.5840/wcp232018501040.https://www.researchgate.net/publication/325699872_Towards_a_Marxist-inspired_Understanding_of_Philosophy_of_Education.
Price, D. W. (1999). Philosophy and the Adult Educator. Adult Learning, 11(2), 2-5.
Merriam, S. B. (ed) (1995²). Selected Writings on Philosophy and Adult Education. Malabar; Florida: Krieger Publishing Co.
Pring, R. (2004). Philosophy of Education: Aims, Theory, Common Sense and Research. London-New York: Continuum.
Thayer, H.S. (1967). Pragmatism. The Encyclopedia of Philosophy, vol. 6 (pp. 430-436). New York: The Macmillan Company and The Free Press.
Young Michael F. D. (1998). The curriculum of the future from the 'New sociology of education' to a critical theory of learning. London; Philadelphia: Falmer Press.
Zinn, L. (20043). Identifying your Philosophical Orientation. In M. W. Galbraith (ed.), Adult Learning Methods: A Guide for Effective Instruction. Malabar, Florida: Krieger Publishing Company.