ISSUES IN LEARNING GERMAN AS A FIRST AND SECOND FOREIGN LANGUAGE

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / ISSUES IN LEARNING GERMAN AS A FIRST AND SECOND FOREIGN LANGUAGE
Title in TedescoAusgewählte Themen des Erlernens des Deutschen als erster und zweiter Fremdsprache
CodiceΑΚ0242
FacultyFilosofia
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
Common
StatoAttivo
Course ID600020065

Programma di Studio: PPS Tmīmatos Germanikīs Glṓssas kai Filologías (2020-sīmera)

Registered students: 71
IndirizzoTipo di FrequenzaSemestreAnnoECTS
KORMOSEPILEGOMENA EIDIKEUSĪSWinter/Spring-6

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreSpring
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Class ID
600183215
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
  • Tedesco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Appunti
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze361.4
Studio e analisi bibliografica933.7
Elaborazione tesina/tesine180.7
Esame30.1
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta strutturata a scelta multipla (Formativa)
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa)
  • Presentazione Pubblica (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Μπέλλα, Σ. (2011). Η δεύτερη γλώσσα. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Additional bibliography for study
Υποχρεωτικό υλικό μελέτης Fromkin, V., Rodman, R. & Ηyams N. (2005). Εισαγωγή στη μελέτη της γλώσσας (Έ. Βάζου, Γ. Ξυδόπουλος, Φ. Παπαδοπούλου & Α. Τσαγγαλίδης, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 437-449, 486-494, 501-510. Μιχαλοπούλου, Σ. (2004). «Κατάκτηση Ξένης Γλώσσας: Μια πειραματική προσέγγιση σχετικά με την κατάκτηση της σειράς των όρων της πρότασης από ενήλικους/ες Έλληνες και Ελληνίδες που μαθαίνουν τη Γερμανική ως ξένη γλώσσα». Στο: Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 24, Πρακτικά 24ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ., 9-11/5/2003, Εκδόσεις ΙΝΣ, Θεσσαλονίκη, 494-505. Μιχαλοπούλου, Σ. (2011). «Θεωρητικές και Πειραματικές Προσεγγίσεις στην Κατάκτηση Τρίτης Γλώσσας». Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα 31. Πρακτικά 24ης Ετήσιας Συνάντησης του Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Α.Π.Θ., 17-18/4/2010, Εκδόσεις ΙΝΣ, Θεσσαλονίκη, 615-625. Διαθέσιμο στο: http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_31_615_625.pdf Μιχαλοπούλου, Σ. (2015). Το Κενό Υποκείμενο στη Διαγλώσσα: Η Περίπτωση των Ελλήνων Σπουδαστών της Γερμανικής ως Τρίτης Γλώσσας. Θεσσαλονίκη: Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή. Α.Π.Θ., 7-12, 35-46. Διαθέσιμη στα:https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/35987 και http://ikee.lib.auth.gr/record/283552/?ln=el Μιχαλοπούλου, Σ. (2017). «Το Κενό Υποκείμενο στη Διαγλώσσα: Η περίπτωση των Ελλήνων σπουδαστών της Γερμανικής ως Τρίτης Γλώσσας». Σε: E. Agathopoulou, T. Danavassi & L. Efstathiadi (Εds.), Selected papers on Theoretical and Applied Linguistics from ISTAL 2015 (International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics). School of English, AUTh, Thessaloniki, 24-26/4/2015, 386-401. e-ISSN: 2529-1114, DOI: https://doi.org/10.26262/istal.v22i0.6005 (Διαθέσιμο στο: https://ejournals.lib.auth.gr/thal/article/view/6005) Μιχαλοπούλου, Σ. (2018). «Θέματα μεθοδολογίας και κομβικά διλήμματα κατά την μελέτη της Κατάκτησης της Τρίτης Γλώσσας». Σε: Τσοκαλίδου Ρ. & Κέκια Μ.-Αι. (Επιμ.), Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου ‘4ο Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών: Διδακτικές της πολυγλωσσίας και γλωσσικές πολιτικές’, Παιδαγωγική Σχολή, Α.Π.Θ. & Ομάδα Πολύδρομο, Θεσσαλονίκη, 2-3/6/2016, 273-288. ISBN: 978-618-81315-2-1. (Διαθέσιμο στο: http://stavrodromiglwsswn.auth.gr/files/F_PRAKTIKA_4th%20Crossroads.pdf) Μιχαλοπούλου, Σ. (2019). «Κατάκτηση Τρίτης Γλώσσας – Μια πειραματική μελέτη της Παραμέτρου του Κενού Υποκειμένου». Σε: Βασιλάκη, Ε. Καλμπένη, Σ. Κιτσίου, Ρ. (Επιμ.), Πρώτη γλώσσα & Πολυγλωσσία: Εκπαιδευτικές & Κοινωνικοπολιτισμικές Προσεγγίσεις. Πρακτικά Πανελλήνιου Γλωσσολογικού Συνεδρίου ‘5α Τζαρτζάνεια 2015’. Τύρναβος, 6-8/11/2015, 252-268. ISBN: 978-618-001480-8 (Διαθέσιμο στο: https://bit.ly/349wVce, https://bit.ly/2wggNJt) Μιχαλοπούλου, Σ. (υπό δημοσίευση). «Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαγλωσσική μεταφορά κατά την κατάκτηση της τρίτης γλώσσας. Δεδομένα από μία πειραματική προσέγγιση». Πρακτικά 14ου Διεθνούς Συνεδρίου Ελληνικής Γλωσσολογίας, Πάτρα, 5-8/9/2019. Συμπληρωματικό υλικό μελέτης (προαιρετικό) Fromkin, V., Rodman, R. & Ηyams N. (2005). Εισαγωγή στη μελέτη της γλώσσας (Έ. Βάζου, Γ. Ξυδόπουλος, Φ. Παπαδοπούλου & Α. Τσαγγαλίδης, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 89-95. Μaher, J. & Groves, J. (2012). Τσόμσκι. Εικονογραφημένος οδηγός. (Φ. Γαϊδατζή, μετ.). Αθήνα: Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε. Marinis, T. (2003). Psycholinguistics techniques in second language acquisition research. Second Language Research 19, 2: 144-161. Miller, G. (1995). Γλώσσα και ομιλία. Σ. Βοσνιάδου (Επιμ.), Ι. Ετμεκτζογλου, Ι. Διακίδου, Ε. Παπαδημητρίου, μετ.). Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. Μιχαλοπούλου, Σ. (2015). Το Κενό Υποκείμενο στη Διαγλώσσα: Η Περίπτωση των Ελλήνων Σπουδαστών της Γερμανικής ως Τρίτης Γλώσσας. Θεσσαλονίκη: Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή. Α.Π.Θ., 47-126. Διαθέσιμη στα:https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/35987 και http://ikee.lib.auth.gr/record/283552/?ln=el Roberts, L. (2012). Review article: Psycholinguistic techniques and resources in second language acquisition research. Second Language Research 28, 1: 113-127. VanPatten, Β. & Benati, A. G. (2010). Key Terms in Second Language Acquisition. Continuum. White, L. (2003). Second Language Acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge University Studio Press.
Last Update
23-06-2021