Additional bibliography for study
Drenoyianni, Η. and Selwood, I.D. (1998) “Conceptions or Misconceptions?” Primary Teachers’ Perceptions and Use of Computers in the Classroom”. In Education and Information Technologies, Vol.3, No.2, June 1998, pp.87-99.
Ντρενογιάννη, Ε. και Πριμεράκης, Γ. (2008) Ψηφιακά σενάρια διδασκαλίας για το Δημοτικό σχολείο: Η διερεύνηση του περιεχομένου τους με έμφαση στα δομικά, μορφολογικά και μεθοδολογικά στοιχεία σχεδιασμού. Στο περιοδικό Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, Τόμος 1, Τεύχος 2.
Cuban, Larry. The Classroom Use of Technology Since 1920. New York: Teachers College Press, Columbia University, 1986.
Cuban, L., & Cuban, L. (2009). Oversold and underused: Computers in the classroom. Harvard University Press.
Watson, D. (2006). Understanding the relationship between ICT and education means exploring innovation and change. Education and Information Technologies, 11(3-4), 199-216.
Loveless, A., & Ellis, V. (Eds.). (2001). ICT, pedagogy and the curriculum: Subject to change. Psychology Press.
Loveless, A. (2003). Creating spaces in the primary curriculum: ICT in creative subjects. Curriculum journal, 14(1), 5-21.
Loveless, A. (1996). The role of IT: Practical issues for the primary teacher. Cassell.
Drenoyianni, H. (2004). Designing and implementing a project-based ICT course in a teacher education setting: rewards and pitfalls. Education and Information Technologies, 9(4), 387-404.
Drenoyianni, H., Selwood, I., & Riding, R. (2002). Searching Using ‘Microsoft® Encarta™’. Education and Information Technologies, 7(4), 333-342.
Ντρενογιάννη, Ε. (2000) “Αλληλεπιδραστικά Πολυμέσα: Η Περίπτωση των εγκυκλοπαιδικών εκδόσεων και της εκπαιδευτικής τους αξιοποίησης”. Στο Κόμης, Β. (Επιμ.) Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Πάτρα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Ντρενογιάννη, Ε. (2010) Το «νέο σχολείο» και ο ρόλος των ΤΠΕ ως φορέων εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Στο Τζιμογιάννης, Α. (Επιμ.) Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Κόρινθος: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Beauchamp, G. (2011). Interactivity and ICT in the primary school: categories of learner interactions with and without ICT. Technology, Pedagogy and Education, 20(2), 175-190.
Foshay, R., & Ahmed, M. I. (2000). A practical process for reviewing and selecting educational software. Technical Paper.(ERIC Document reproduction service No. ED 464 608).
McDougall, A., & Squires, D. (1995). A critical examination of the checklist approach in software selection. Journal of Educational Computing Research, 12(3), 263-274.
Squires, D., & MacDougall, A. (1994). Choosing and Using Educational Software: A Teacherʼs Guide. Routledge.