ISSUES IN MATHEMATICS EDUCATION: TEACHING PRACTICES

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ / ISSUES IN MATHEMATICS EDUCATION: TEACHING PRACTICES
CodiceΥΕΜΠ7
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorDespoina Desli
CommonNo
StatoAttivo
Course ID600017605

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600183321

Class Schedule

Building
Floor-
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendarioΤρίτη 09:00 έως 12:00
Course Type 2016-2020
  • Introduttivo
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Materiali Online
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Lavoro in gruppo
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Esercizi interattivi
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze78
Seminari10
Studio e analisi bibliografica20
Tirocinio (Orientamento)22
Elaborazione tesina/tesine20
Total150
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Προτεινόμενο Σύγγραμμα 1ο Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32054 Έκδοση: 1η εκδ./2007 Συγγραφείς: Nunes Terezinha, Bryant Peter ISBN: 978-960-01-1122-7 Διαθέτης (Εκδότης): Γ. Δαρδανός – Κ. Δαρδανός Ο.Ε. Προτεινόμενο Σύγγραμμα 2ο Μία νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 21771 Έκδοση: 1η εκδ./2003 Συγγραφείς: Λεμονίδης Χαράλαμπος ISBN: 978-960-16-0970-6 Διαθέτης (Εκδότης): Σ. Πατάκης
Additional bibliography for study
Βοσνιάδου, Σ. (1998, επιμ.). Η ψυχολογία των μαθηματικών. Αθήνα: Gutenberg. Diezmann, M.C., Watters, J.J. & English, L.D. (2001). Difficulties confronting young children undertaking investigations. In M. Van Den Heuvel-Penhuizen (ed.), Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 289-296). Utrecht, The Netherlands: Utrecht University. Elia, I. & Gagatsis, A. (2006). The effects of different modes of representation on problem solving: Two experimental programs. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (eds.), Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 25-32). Prague: PME. Ζαχάρος, Κ. (2006). Οι μαθηματικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση και η διδασκαλία τους. Αθήνα: Μεταίχμιο. Ηλιοπούλου, Μ. (1998). Παίζω και καταλαβαίνω. Αθήνα: Εκκρεμές. Hughes, M. (1999). Τα παιδιά και η έννοια των αριθμών. Αθήνα: Gutenberg. Kamii, C., & De Clark, G. (1995). Τα παιδιά ξαναεφευρίσκουν την αριθμητική. Προεκτάσεις και εφαρμογές της θεωρίας του Piaget. Εκδόσεις Πατάκη. Kahney, H. (1997). Λύση προβλημάτων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Καφούση, Σ., & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αθήνα Εκδόσεις Πατάκη. Kline, M. (1990). Γιατί δεν μπορεί να κάνει πρόσθεση ο Γιάννης. Θεσσαλονίκη: Βάνιας. Κολέζα, Ε. (2009). Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία των μαθηματικών. Αθήνα: Τόπος. Κολέζα, Ε. (2006). Μαθηματικά και σχολικά μαθηματικά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Λεμονίδης, Χ. (2013). Μαθηματικά της φύσης και της ζωής. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αθήνα: Πατάκης. Λεμονίδης, Χ. (1996). Περίπατος στη μάθηση της στοιχειώδους αριθμητικής. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη. Nunes, T., & Bryant, P. (2007). Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά. Αθήνα: Gutenberg. Polya, G. (1945). How to solve it (μετάφραση στα ελληνικά: Πώς να το λύσω). Princeton: Princeton University Press. Schoenfeld, A.H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, meta-cognition and sense making in mathematics. In D.A. Grouwes (ed.), Handbook of research in mathematics teaching and learning (pp.334-370). NY: Macmillan. Smith, S.P. (2003). Representation in school mathematics: Children’s representations of problems. In J. Kilpatrick, W.G. Martin & D. Schifter (eds.), A research companion to principles and standards for school mathematics (pp. 263-274). Reston, VA: NCTM. Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Ζυγός. Τζεκάκη, Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα: προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg. Τζεκάκη, Μ. (1998). Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg. Van Cleave’s, J. (1997). Γεωμετρία για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. Van Cleave’s, J. (1996). Μαθηματικά για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. Φιλίππου, Γ. & Χρίστου, Κ. (2000). Διδακτική των μαθηματικών. Αθήνα: Τυπωθήτω, Δαρδανός.
Last Update
20-11-2020