INTERDISCIPLINARY,CROSS-CURRICULAR AND INTERCULTURAL MUSIC APPLICATIONS IN PRIMARY SCHOOL

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ, ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / INTERDISCIPLINARY,CROSS-CURRICULAR AND INTERCULTURAL MUSIC APPLICATIONS IN PRIMARY SCHOOL
CodiceΥΕΜΠ13
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorPolyvios Androutsos
Common
StatoAttivo
Course ID600017640

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2020 – 2021
SemestreSpring
Instructors from Other Categories
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600183325

Class Schedule

Building
Floor-
HallΕξ αποστάσεως (900)
CalendarioΤρίτη 15:00 έως 18:00
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Podcast
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella didattica laboratoriale
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze78
Studio e analisi bibliografica10
Tirocinio (Orientamento)30
Laboratorio Artistico5
Elaborazione tesina/tesine5
Creazione artistica5
Esame3
Altro14
Total150
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa)
  • Presentazione Pubblica (Sommativa)
  • Altro (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Θεοδωρίδης, Ν. (2018). Τραγουδοχοροί της Γης. Θεσσαλονίκη: COPY CITY Ι.Κ.Ε. ISBN: 978-960-9551-36-6. (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77114590).
Additional bibliography for study
- Ανδρούτσος, Π. (1998). Διαπολιτισμική Μουσική Εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση/Πρακτικά του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, 3, 153-162. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. - Δανοχρήστου – Καΐρη, Μ. (2014). Διαπολιτισμική αγωγή - Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία της μουσικής. Αθήνα: Νικολαΐδης Μ. - Edition Orpheus. - Δημητρακοπούλου, Μ., Τζένου, Μ., Ανδρούτσος, Π. (2009). Διδακτικό πακέτο Μουσικής Β' Γυμνασίου. Βιβλίο Εκπαιδευτικού, Βιβλίο μαθητή, Τετράδιο Εργασιών. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. - Διονυσίου, Z. (2007). Ο εκπαιδευτικός της μουσικής σε διαθεματικές δράσεις. Μουσική Εκπαίδευση, 17, 27-45. - Θεοδωρίδης, Ν. (2019). Διαπολιτισμική μουσική εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί: τάσεις, προβλήματα,προτάσεις. Στο Θ. Ράπτης & Δ. Κόνιαρη (Επιμ.), Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. (σσ. 170–181). Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. - Θεοδωρίδης, Ν., Ερκέκογλου, Χρ. (2007). Διαθεματικές και δημιουργικές εφαρμογές για «Φίλους Μουζικάντηδες. Μουσική Εκπαίδευση, 17, 59-72. - Κανακίδου, Ελ., Παπαγιάννη, Β. (1998). Διαπολιτισμική αγωγή. Αθήνα: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ Α.Ε. - Καψάλη, Σ. (2009). Μουσική και διαθεματικότητα: Η μουσική στα μη μουσικά σχολικά εγχειρίδια του δημοτικού σχολείου. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. - Κοκκίδου, Μ. (Επιμ.). (2008). Τέχνη και διαθεματικές εφαρμογές. Αθήνα: Ωρίων. - Κοκκίδου, Μ. (2007). Πολιτισμική/Διαπολιτισμική Μουσική Εκπαίδευση: Γενική θεώρηση, Τάσεις και Προοπτικές. Πρακτικά 5ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (σσ. 105-113). Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. - Μόσχος, Κ., Τουμπακάρη, Ν., Τόμπλερ, Μ. (2009). Μουσικό ανθολόγιο Α΄-ΣΤ΄ Δημοτικού. Αθήνα: ΟΕΔΒ – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. - Μυράλης, Γ. (2013). Μουσική εκπαίδευση και Παιδαγωγική των Μουσικών του Κόσμου: Σύγχρονες τάσεις, προβλήματα και προοπτικές. Στο Ξ. Παπαπαναγιώτου (Επιμ.), Ζητήματα Μουσικής Παιδαγωγικής (σσ. 89-110). 2η αναθεωρημένη έκδοση. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε. - Τσαφταρίδης, N. (1996).Παραδοσιακά τραγούδια για παιδιά. Αθήνα: Φ. Νάκας. - Χρυσοστόμου Σ. (2005). Η μουσική στην εκπαίδευση – Το Δίλημμα της Διεπιστημονικότητας. Αθήνα: Παπαγρηγορίου – Νάκας. - Χρυσοστόμου Σ. (2008). Η Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της μουσικής. Στο Ζ. Διονυσίου & Σ. Αγγελίδου (Επιμ.), Σχολική Μουσική Εκπαίδευση: Ζητήματα σχεδιασμού, μεθοδολογίας και εφαρμογών (σσ. 31-41). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. - Campbell-Shehan, P. Williamson, S. & Perron P. (1996). Traditional Songs of Singing Cultures: A world sampler (βιβλίο με CD). ISME (International Society for Music Education). Los Angeles: Warner Bros Publications. - Campbell-Shehan, P. (1991). Lessons from the World - A Cross-Cultural Guide to Music Teaching and Learning. New York: Schirmer Books. - Campbell-Shehan, P. & Anderson, M. W. (Eds.), (1989).Multicultural Perspectives in Music Education. Music Educators National Conference: Reston VA. - Τα σχολικά εγχειρίδια μουσικής όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Μουσικοπαιδαγωγικά, Μουσική Εκπαίδευση, Ρυθμοί, International Journal for Music Education.
Last Update
09-01-2022