THEATRE IN EDUCATION

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΔΙΔΑΚΤΙΚΗ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / THEATRE IN EDUCATION
CodiceΦΡ0202
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorMyrto Pigkou repousi
CommonNo
StatoAttivo
Course ID120000727

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2021 – 2022
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600192166
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze12
Esercitazioni di Laboratorio30
Esercitazione pratica nel Settore15
Studio e analisi bibliografica15
Progetto (project)30
Creazione artistica13
Altro13
Total128
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
• Πίγκου-Ρε̟ούση, Μ. Εκ̟αιδευτικό Δράμα: Α̟ό το θέατρο στην εκ̟αίδευση • Αυδή, Αυρ. & Χατζηγεωργίου, Μ. Όταν ο δάσκαλος μ̟αίνει σε ρόλο • Αυδή, Αυρ. & Χατζηγεωργίου, Μ. Η τέχνη του δράματος στην εκ̟αίδευση • Γκόβας, Ν. Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο • Παρούση, Αν. Κουκλοθέατρο στην εκ̟παίδευση-Εκ̟παίδευση στο κουκλοθέατρο
Additional bibliography for study
Βιβλιογραφία στα αγγλικά: Boal, A. (2000), Theatre of the Oppressed, London: Pluto Press Bowell, P. & Heap, B.S. (2001) Planning Process Drama, London: David Fulton Publishers. Fleming, M.(1994) Starting Drama Teaching, London: David Fulton Publ. Fleming, M. (1997) The art of drama teaching, London: David Fulton Publishers Fleming, M. (2001) Teaching Drama in Primary and Secondary Schools. An Integrated Approach, London: David Fulton Publ. Heathcote D. & Bolton G. (1995) Drama for learning, Dorothy Heathcote’s Mantle of the Expert Approach to Education, Portsmouth NH: Ηeinmann. Kempe, Α. (1995) The GCSE Drama Coursebook, Stanley Thorns Publ. Morgan, N. & Saxton, J. (1987) Teaching Drama. A mind of many wonders, London: Hutchinson. Neelands, J. (1997) Beginning Drama 11-14,London: David Falmer. Νeelands, J. & Goode, T. (2000) Structuring drama work, Cambridge: Cambridge University Press. O’Neill, C. (1995) Drama Worlds: a framework for process drama, Portsmouth: Heinemann. O’Toole, J. (1992) The Process of Drama: Negotiating art and meaning, London: Routledge. O’Toole, J. & Haseman, B. (1988) Dramawise. An introduction to GCSE Drama, Oxford: Heinemann Educational. Somers, J. (1994) Drama in the Curriculum, London: Cassel Educational. Toye, N. & Prendiville, F. (2000) Drama and Traditional Story for the Early Years, London: Routledge/Falmer. Βιβλιογραφία στα Ελληνικά: Άλκηστις, (2008) Μαύρη αγελάδα άσπρη αγελάδα. Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση και διαπολιτισμικότητα, Αθήνα: Τόπος. Boal A. (2013) Θεατρικά Παιχνίδια για ηθοποιούς και για μη ηθοποιούς, Θεσσαλονίκη. Γραμματάς, Θ. (1996) Fantasy land. Θέατρο για παιδικό και νεανικό κοινό, Αθήνα: Τυπωθήτω. Γραμματάς, Θ. & Τζαμαργιάς, Τ. (2004) Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο, Αθήνα: Ατραπός. Johnstone Keith, Impro, Ο αυτοσχεδιασμός στο θέατρο, Αθήνα: Εκδόσεις Οκτώ. Καλογεροπούλου, Ξ. (1995) Θέατρο για παιδιά. Ένας πρακτικός οδηγός, Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για τα παιδιά και τα νιάτα. Κατσαρίδου, Μ. (2014) Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος, Θεσσαλονίκη: Κ. & Μ. Αντ. Σταμούλη, Θεσσαλονίκη. Woolland, B. (1999) Η διδασκαλία του Δράματος στο Δημοτικό Σχολείο, μτφρ. Ε.Κανηρά, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μουδατσάκις, Τ. (2005) Το θέατρο ως πρακτική τέχνη στην εκπαίδευση, Αθήνα: Εξάντας Παπαδόπουλος Σ. (2007), Με τη Γλώσσα του Θεάτρου, Αθήνα: Κέδρος Ροϊλού, Γ. & Καλογεροπούλου, Ξ. (επιμ.) (2002) Θέατρο για παιδιά 2. Θέατρο και σχολείο, Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους. Σέξτου, Π. (2005), Θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία, Αθήνα: Μεταίχμιο. Ο’Sullivan, C. (2005) Σημειώσεις για το εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ετησίου σεμιναρίου «Εκπαιδευτικό Δράμα: Βασικές αρχές, διαδικασία σχεδιασμού μαθημάτων και δυνατότητες», Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Research in Drama Education: The Journal of Applied Theatre and Performance (UK) Journal for Drama in Education (UK) Drama Research: International Journal of Drama in Education (UΚ) Teaching Theatre Journal (USA) Applied Theatre Research (Aus) Εκπαίδευση και Θέατρο, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση καθώς και ιστοσελίδα www.theatroedu.gr
Last Update
24-01-2020