EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE II

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙ / EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE II
CodiceΠΡ.3.062
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter
CoordinatorAnastasia Dimitriou
CommonNo
StatoAttivo
Course ID80003421

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2022 – 2023
SemestreWinter
Faculty Instructors
Instructors from Other Categories
Weekly Hours12
Class ID
600208745
Course Type 2016-2020
  • Area Scientifica
  • Sviluppo di Competenze
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Prerequisites
Required Courses
  • ΠΡ.3.061 EARLY CHILDHOOD PEDAGOGY AND PRACTICE I
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Adattamento a nuove situazioni
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in contesto internazionale
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Progettazione e gestione di progetti
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Rispetto verso l’ambiente naturale
  • Dimostrare responsabilità sociale, professionale e morale e sensibilità verso i problemi di genere
  • Fare riflessioni critiche e autocritiche
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Libro
  • Appunti
  • Podcast
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
  • Uso delle  TIC nella valutazione degli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Seminari241.0
Studio e analisi bibliografica2008
Tirocinio (Orientamento)2409.6
Progetto (project)371.5
Elaborazione tesina/tesine602.4
Total60024
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Formativa, Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Θεοδωρίδης, Ν. (2020). Φίλοι Μουσικόφιλοι: Μουσικοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Το βιβλίο του εκπαιδευτικού-εμψυχωτή. Θεσσαλονίκη: Ελληνική ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. Ραβάνης, Κ. (1999). Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διδακτική και Γνωστική Προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω. Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική Εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός. Leavy, P. (2020) (Λέτσιου Μ. επιμ.). Η καλλιτεχνική δημιουργία ως μέθοδος: Έρευνα μέσω της τέχνης. Αθήνα: Gutenberg.
Additional bibliography for study
Ανδρούτσος, Π. (2012). Μέθοδοι διδασκαλίας της μουσικής. Παρουσίαση και κριτική θεώρηση των μεθόδων Orff και Dalcroze. Αθήνα: Orpheus. Γκανά, Γ., Ζησοπούλου, Ε., Θεοδωρίδης, Ν., Καραχάλιου, Α., Κοκκίδου, Μ., & Χατζηκαμάρη, Π. (Ελάτε να Παίξουμε). (2004). Το Σχολείο–Εργαστήρι Τέχνης και Δημιουργίας. Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών, Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη. Γρηγορίου, Μ. (2004). Μουσική για παιδιά και για έξυπνους μεγάλους. Αθήνα: Νεφέλη. Δογάνη, Κ. (2012). Η μουσική στην προσχολική ηλικία. Aλληλεπίδραση παιδιού - παιδαγωγού. Αθήνα: Gutenberg. ΙΕΠ-ΥΠΑΙΠΘ (2021). Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση. ΕΣΠΑ 2014-2020, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση. Ανακτήθηκε από http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli Καραδήμου-Λιάτσου, Π. (2001). Από την ακοή στην ακρόαση. Αθήνα: Edition Orpheus. Καραδήμου-Λιάτσου, Π. (2003). Η μουσικοπαιδαγωγική τον 20ό αιώνα: Οι σημαντικότερες απόψεις για την Προσχολική Ηλικία. Αθήνα: Edition Orpheus. Κοκκίδου, Μ. (2014). Η Εμψύχωση στη Διδασκαλία-Μάθηση. Το σχολείο της χαράς και της καρδιάς. Αθήνα: Fagottobooks. Κοκκίδου, Μ. (2015). Διδακτική της μουσικής: Νέες προκλήσεις, νέοι ορίζοντες. Αθήνα: εκδόσεις fagotto books. Παπαδοπούλου, Ε. (2012). Κανονικότητες: Μία διδακτική παρέμβαση για την ανάπτυξη ικανοτήτων αναγνώρισης κανονικοτήτων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 53, 123-138. Διαθέσιμο στο https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/issue/view/472/showToc Delserieys, A., Impedovo, M. A., Fragkiadaki, G., & Kampeza, M. (2017). Using drawings to explore preschool children’s ideas about shadow formation. Review of Science, Mathematics and ICT Education, 11(1), 55-69. Fleer, M. (2019). Scientific Playworlds: A Model of Teaching Science in Play-Based Settings. Research in Science Education 49, 1257–1278. https://doi.org/10.1007/s11165- 017-9653-z Fragkiadaki, G., Armeni, A., Zioga, S., & Ravanis, K. (2021). Dramatic play as a means to explore and support preschool children’s thinking about thermal insulation. Journal of Childhood, Education & Society, 2(3), 220-234. Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Ravanis, K. (2019). A cultural-historical study of the development of children’s scientific thinking about clouds in everyday life. Research in Science Education, 49(6), 1523-1545. O’connor, G., Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Rai, P. (2021). Early Childhood Science Education from 0 to 6: A Literature Review. Education Sciences, 11(4), 178. Papadopoulou, E. (2020). Recognizing pattern rules in an early childhood classroom: the role of manipulatives. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 7(2), 58-69. https://pasithee.library.upatras.gr/ejupUNESCOchair/article/view/3377/3580 Radford, L. (2010). Layers of generality and types of generalization in pattern activities, PNA 4 (2), 37-62.
Last Update
16-06-2022