MULTIMODAL TEXTS: ANALYSIS, COMPREHENSION, PRODUCTION

Informazioni sull’Insegnamento
TitoloΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ, ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ / MULTIMODAL TEXTS: ANALYSIS, COMPREHENSION, PRODUCTION
CodiceΕΠ.2.070
Ciclo / Livello di Studi1. Corso di Laurea
Semestre di InsegnamentoWinter/Spring
CoordinatorMaria Papadopoulou
CommonNo
StatoAttivo
Course ID600017884

Informazioni sull’Insegnamento
Anno Accademico2022 – 2023
SemestreSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600209771
Organizzazione della Didattica
  • In presenza
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
Language of Instruction
  • Greco (Insegnamento, Esame)
Abilita’ Generali
  • Applicazione pratica delle conoscenze acquisite
  • Ricerca, analisi e raccolta dati e informazioni, con l’utilizzo di tecnologie adeguate
  • Presa di decisione
  • Lavoro autonomo
  • Lavoro in gruppo
  • Lavoro in equipe interdisciplinari
  • Produzione di nuove idee di ricerca
  • Rispetto verso la diversita’ e la multiculturalita’
  • Promuovere il pensiero indipendente, creativo e intuitivo
Tipologia di Materiale Didattico
  • Appunti
  • Audio
  • Esercizi interattivi
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Uso delle TIC   nell’ insegnamento
  • Uso delle TIC nella comunicazione con gli studenti
Organizzazione dell’Insegnamento
ActivitiesCarico di LavoroECTSIndividualeGruppoErasmus
Conferenze391.6
Esercitazioni di Laboratorio
Studio e analisi bibliografica371.5
Progetto (project)371.5
Elaborazione tesina/tesine371.5
Total1506
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Prova scritta con soluzione di problemi (Sommativa)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Kress, G. & van Leeuwen, T. (2010). Η ανάγνωση των εικόνων: η γραμματική του οπτικού σχεδιασμού. (μτφ. Φωτεινή Παπαδημητρίου). Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο Κωδικός Εύδοξου: 58637 Πλειός, Γ. (2001). Ο λόγος της εικόνας: Ιδεολογία και πολιτική. Αθήνα: Παπαζήσης Κωδικός Εύδοξου: 30264
Additional bibliography for study
Γιαννικοπούλου, Α. & Παπαδοπούλου, Μ. (2004). Η εικόνα του γραπτού μηνύματος σε κείμενα που διαβάζουν τα παιδιά: παραδείγματα από βιβλία, εφημερίδες, κόμικς και περιβάλλοντα γραπτό λόγο. Στο Π. Παπούλια-Τζελέπη, & Ε. Τάφα (επιμ.). Γλώσσα και Γραμματισμός στη Νέα Χιλιετία, (σσ. 81098). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Γκόρια, Σ. & Παπαδοπούλου, Μ. (2011). Πολυτροπικά κείμενα στο νηπιαγωγείο: Η περίπτωση των χαρτών. Στο Μ. Πουρκός, & Ε. Κατσαρού (επιμ.). Βίωμα, μεταφορά και πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση, (σσ.445- 466). Θεσσαλονίκη: Νησίδες. Παπαδοπούλου, Μ. (2005). Τα πολυτροπικά κείμενα ως μέσον προσέγγισης της γραφής από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ερευνώντας τον κόσμο του Παιδιού, 6, 120-130 Παπαδοπούλου, Μ., Κούκα, Α., Ποιμενίδου, Μ. (2010). Προσεγγίζοντας το νόημα σε εξώφυλλα παιδικών βιβλίων: Μία έρευνα με παιδιά 4-7 ετών. Στο Π. Παπούλια-Τζελέπη, & Α. Φτερνιάτη (επιμ.), Γραφή και Γραφές στον 21ο αιώνα: Η πρόκληση για την εκπαίδευση, (σσ. 91-108). Πάτρα: ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών & Ελληνική Εταιρεία Γλώσσας και Γραμματισμού Cope, B., & Kalantzis, M. (2009). A grammar of multimodality. International Journal of Learning, 16(2). Harrison, C. (2003). Visual Social Semiotics: Understanding how still images make meaning. Technical Communication 50 (1): 46-60 Kress, G. & Van Leeuven, T. (2002). Colour as a Semiotic Mode: Notes for a Grammar of Colour. Visual Communication, Vol.1(3). pp. 343-368. Papadopoulou, M., Goria, S., Manoli, P., & Pagkourelia , E. (2018) Developing multimodal literacy in tertiary education, Journal of Visual Literacy, 37(4), 317-329. Papadopoulou, M., Manoli, P., & Zifkou, E. (2014). Typography, How Noticeable Is It? Preschoolers Detecting Typographic Elements in Illustrated Books. The International Journal of Early Childhood Learning, 20 (2), 23-36.
Last Update
06-06-2023