THEMES IN MODERN GREEK HISTORY

Informationen zur Lehrveranstaltung
TitelΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ / THEMES IN MODERN GREEK HISTORY
CodeΙΝΕ402
FakultätPhilosophische
Cycle / Level1. Grund- und Hauptstudiengang
SemesterWinter/Sommer
CommonJa
StatusAktiv
Course ID280004807

Informationen zur Veranstaltung
Akademisches Jahr2021 – 2022
KurslehrdauerSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600189899
Course Type 2016-2020
  • Entwicklung von Fertigkeiten
Veranstaltungstyp
  • Persönliche Anwesenheit
Elektronischer Zugang zu Unterrichtsmaterialien
Sprache
  • Griechisch (Lehre, Prüfung)
Allgemeine Kompetenzen
  • Anwendung des Wissens in der Praxis
  • Recherche, Analyse und Verarbeitung von Daten und Informationen mittels der Verwendung technologischer Medien
  • Anpassung an neue Situationen
  • Autonomes Arbeiten
  • Gruppenarbeit
  • Arbeit in einem multidisziplinären Umfeld
  • Respektieren von Vielfalt und Multikulturalität
  • Respekt gegenüber der Umwelt
  • Soziale, berufliche und ethische Verantwortung und Sensibilität gegenüber Geschlechterfragen
  • Kritik und Selbstkritik
  • Förderung des freien, kreativen und induktiven Denkens
Lehrmaterialien
  • Skript
  • Audio
  • Interaktive Übungen
Einsatz von Informations- und Kommunikationstechnologie
IKT-Nutzung
  • Einsatz von IKT in der Lehre
  • Einsatz von IKT in der Bewertung der Studierenden
Unterrichtsorganisation
ActivitiesArbeitsbelastungECTSEinzelarbeitGruppenarbeitErasmus
Vorlesungen391.3
Rezeption/ Analyse von Texten138.54.6
Prüfung2.50.1
Total1806
Bewertung der Studierenden
Beschreibung des Verfahrens
  • Schriftliche Prüf. mit ausführlichen Antworten auf Fragen (Endnote)
Empfohlene Bibliographie
zum Kurs (Eudoxos)
Αντ. Σμυρναίος, Ιστορίης Μάθησις. Ζητήματα φιλοσοφίας και διδακτικής της Ιστορίας, Εκδ. Γρηγόρη, 2013.
Weitere Bibliographie
Από ποιον, για ποιον και πώς γράφεται η Ιστορία, Επιστημονικό Συμπόσιο (12 και 13 Δεκεμβρίου 2008), Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού & Γενικής Παιδείας Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα 2011, 181 σ. Αρώνη-Τσίχλη Καίτη, Ιστορικές σχολές και μέθοδοι. Εισαγωγή στην ευρωπαϊκή ιστοριογραφία, Παπαζήση, Αθήνα 2008, 412 σ. Δερτιλής Γ. Β., Παιδεία και ιστορία, Καστανιώτης, Αθήνα 1999, 130 σ. Δημαράς Κ. Θ. − Σβορώνος Ν., Η μέθοδος της Ιστορίας. Ιστοριογραφικά και αυτοβιογραφικά σχόλια, Άγρα, Αθήνα 1995, 171 σ. Διδακτική της Ιστορίας. Γενική – τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση, Ινστιτούτο του Βιβλίου–Α. Καρδαμίτσα, Αθήνα 2006. Dosse François, Η ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Annales στη «Νέα Ιστορία», Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1993, 289 σ. Evans Richard J., Για την υπεράσπιση της Ιστορίας, Σαββάλας, Αθήνα 2009, 375 σ. Ίγκερς Γκέοργκ, Η ιστοριογραφία στον 20ό αιώνα, Νεφέλη, Αθήνα 1999, 203 σ. Κιτρομηλίδης Π.–Σκλαβενίτης Τ. (επιμ.), Ιστοριογραφία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας 1833-2002, Πρακτικά. Δ΄Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας, ΕΙΕ/ΚΝΕ, Αθήνα 2004, τ. 2. Κόκκινος Γιώργος, Από την ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998, 480 σελ. Κουτσός Μιχάλης Θ., Διδακτική ιστορικών πηγών των σχολικών εγχειριδίων, Ζητή, Θεσσαλονίκη 2004, 189 σ. Marwick Arthur, Εισαγωγή στην ιστορία, Κουτσουμπός, Αθήνα 1985, 262 σελ. Peyrot Jean (επιμ.), Η διδασκαλία της Ιστορίας στην Ευρώπη, Μεταίχμιο, Αθήνα 2002, 205 σ. Romano Ruggiero, Πού οδεύει η ιστορία; Αναζητήσεις της σύγχρονης ιστοριογραφίας, ΕΜΝΕ-Μνήμων, Αθήνα 1988, 101 σελ. «Σύγχρονα ρεύματα στην ιστοριογραφία του Νέου Ελληνισμού», Σύγχρονα Θέματα 35-36-37 (1988). Thuillier G.-Tulard J., Οι ιστορικές σχολές, Καρδαμίτσα, Αθήνα 1993, 157 σ. Τοπόλσκι Γιέρζι, Προβλήματα ιστορίας και ιστορικής μεθοδολογίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1983, 189 σ. Χαλκιαδάκης Εμμανουήλ, «Προβληματισμοί πάνω στη διδασκαλία της ιστορίας», Θαλλώ 15 (2004), 69-80.
Last Update
08-04-2020